verkeersborden

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
annie TS
Infopolitie Gast

verkeersborden

Ongelezen bericht door annie »

In ons dorp is een deel waar de 30 km zone van kracht is. Dat is een doorlopende straat door het centrum.
Dit is d.m.v. borden aangegeven.

Nu woon ik in een wijk ten zuiden van deze straat waar aan het begin een bord staat van einde 30 km. Hier mag dus met een snelheid van 50 km per uur gereden worden. Aan het einde van de wijk moet ik automatisch afslaan en kom ik weer op de straat uit waar er 30 km mag gereden worden.
Mijn vraag is: Aan het einde van mijn straat waar 50 km p/u gereden mag worden, kom ik vanzelf weer in de straat waar er maar 30 km p/u gereden mag worden. Er staat op dit punt geen rond verkeersbord met rode rand met de tekst 30 km. Nu ben ik bekeurd omdat ik harder dan de toegestane snelheid van 30 km per uur reed. Is dit terecht?
Ik zou toch bij het ingaan van die 30 km zone een verkeersbord moeten passeren dat mij te kennen geeft dat ik op een weg kom waar slechts een snelheid van 30 km p/u geldt?
Een maand nadat ik geflitst ben is er wel een bord met tekst 30 km geplaats.
Graag uw reactie.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Geheel uitgaande van uw beschrijving van de situatie en dus niet wetende of deze voldoende nauwkeurig de verkeerssituatie omschrijft zou u gelijk hebben.
Binnen de bebouwde kom is, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven, een maximumsnelheid van 50 km/u van toepassing. Na het passeren van een einde 30 km/u (zone) bord mag dus de normaal toegestane maximumsnelheid gereden worden. Pas na het opnieuw passeren van een 30 km/u (zone) bord is de beperking weer van toepassing.
In uw beroep moet u dus tot uitdrukking brengen dat een dergelijk bord pas nadat u "betrapt" was is geplaatst.
Stay safe out there.
theo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door theo »

U kunt bij U gemeente het verkeersbesluit inzake die straat of 30 km zone opvragen / inzien en wat er in dat besluit is vastgelegd.

En daar staat ook een ingangsdatum bij wanneer het besluit door de gemeenteraad is vastgesteld.

Groet Theo.
Gesloten