Geluidsoverlast

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
amerk TS
Infopolitie Gast

Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door amerk »

Hallo Mensen.

Ik heb een vraag.
Tot hoe laat mag je muziek draaien.
Het volgende waarom ik deze vraag stel.

Ik was zaterdagavond met mijn twee jongens van 4 jaar en 3 jaar ff aan het dansen van 19.00 uur tot 19.15 uur dus de muziek stond harden dan normaal maar om 19.30 werd er aangebeld toen stonder er twee agente voor mijn neus met de mededeling of ik niet meer harde muziek wou draaien want de buren hadden geklaagt over geluidsoverlast.
Ik heb nu een waarschuwing gekregen omdat ze niets hoorden en als ze nog een keer langs komen dan zouden ze mijn spullen inbeslag nemen.

Ik vind dit heel vreemd er is niemand naar me toe gekomen om te vragen of ik mijn muziek wat zachter kon zetten en ik heb normaal gesproken nooit mijn muziek hard aan staan.
wout TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door wout »

Voor geluidsoverlast is geen tijd... dat kan de hele dag door. Dus ook om 19.00 uur.
Wanneer iemand last heeft van de muziek/geluid dan kan dat geluidsoverlast zijn.
Geluidsoverlast moet wel geconstateerd worden door de politie willen ze er tegen op kunnen treden.

Natuurlijk komt een goede buur even langs om te vragen of het zachter kan, maar dat gebeurt niet altijd...
Bionda TS
Infopolitie Gast

Re: Geluidsoverlast

Ongelezen bericht door Bionda »

amerk schreef:Hallo Mensen.
Ik was zaterdagavond met mijn twee jongens van 4 jaar en 3 jaar even aan het dansen van 19.00 uur tot 19.15 uur dus de muziek stond harden dan normaal maar om 19.30 werd er aangebeld toen stonder er twee agente voor mijn neus met de mededeling of ik niet meer harde muziek wou draaien want de buren hadden geklaagt over geluidsoverlast.
Ik heb nu een waarschuwing gekregen omdat ze niets hoorden en als ze nog een keer langs komen dan zouden ze mijn spullen inbeslag nemen.

Ik vind dit heel vreemd er is niemand naar me toe gekomen om te vragen of ik mijn muziek wat zachter kon zetten en ik heb normaal gesproken nooit mijn muziek hard aan staan.
Ik doe het ook regelmatig.. Maar ja.. wat geluidsoverlast is, is voor iedereen verschillend. Stel dat je kinderen rennen en springen in de kamer? Je kan van kinderen niet verwachten dat ze de hele dag stil blijven zitten... toch??? En iemand die een hoge bloeddruk heeft of er zenuwachtig is en zich bijvoorbeeld irriteert aan de kleinste dingen heeft niet veel nodig om zich te beklagen.

Bovendien zetten de buren de relatie wel op het spel zo. Het enige wat je kan doen is de eer aan jezelf houden. Ik draai geregeld de muziek hard want mijn kinderen zijn gek van kabouter plop en k3. En bij mij liggen ze om 19.30 (ongeveer) op bed en dan slapen ze en dan keert de rust weder.

Ik persoonlijk vind het een beetje muggeziften als ik het zo lees. Maar bedenk wel dat ik jullie persoonlijk niet ken en dus alleen maar sec reageer op je berichtje...

Groetjes Bionda
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

klachten over geluidsoverlast zijn vaak gebaseerd op al jarenlange slepende burenproblemen. vandaar dat ik ook heel vaak de regel hanteer: 1 melding van geluidsoverlast is geen melding. en zeker niet als mensen niet zelf de moeite willen nemen zelf eerst te vragen. en ook niet wanneer ze anoniem willen blijven. kortom: eigen initiatief eerst!
amerk TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door amerk »

Walter schreef:klachten over geluidsoverlast zijn vaak gebaseerd op al jarenlange slepende burenproblemen. vandaar dat ik ook heel vaak de regel hanteer: 1 melding van geluidsoverlast is geen melding. en zeker niet als mensen niet zelf de moeite willen nemen zelf eerst te vragen. en ook niet wanneer ze anoniem willen blijven. kortom: eigen initiatief eerst!

Ik woon hier pas 1 jaar en heb nog nooit klachten gehad ik heb namelijk 4 kinderen en ja het is wel eens druk maar ja wat doe je eraan niets.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

@amerk:

zoals ik ook al zei: het is mijn regel. niet iedereen hanteert die regel. en als je buren zeggen dat ze vaak last hebben en ook al vaak geweest zijn, tsja...ik kan dat niet checken he.

en om nou meteen de eerste keer te gaan dreigen met inbeslagname.....mh.......
Gesloten