Hallo. Is het toegestaan om met je (linker)pols in het gips auto te rijden?
De verzekering zegt gewoon uit te betalen maar zij geven aan dat het mogelijk is dat de politie een bekeuring uitdeelt.
rijvaardigheid
Moderator: Moderatorteam
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
Re: rijvaardigheid
Hoe is deze toezegging door de verzekering gedaan?koos schreef:Hallo. Is het toegestaan om met je (linker)pols in het gips auto te rijden?
De verzekering zegt gewoon uit te betalen maar zij geven aan dat het mogelijk is dat de politie een bekeuring uitdeelt.
schriftelijk of mondeling?
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
Ik denk dat dit een leukpunt is om door een verzekering lastig over te gaan doen bij een eventuele aanrijding.koos schreef:nog mondeling, maar schriftelijk indien gewenst.
Zou het niet doen zolang er neits zwart op wit staat.
in principe zou op grond van 130WvW uw rijbewijs ingevorderd kunnen worden, wellicht zou niet mee de lichamelijke gesteldheid hebben om tot behoorlijk besturen in staat geacht te worden.
Ik denk echter dat het in de praktijk wel mee zal vallen.
- rijschoollucassen
- Roepnaam: Jaap
- Geslacht:
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Moet je toevallig niet degene tegenkomen die ook schrijft voor de tom-tom.Guido schreef: Ik denk echter dat het in de praktijk wel mee zal vallen.
Het is moeilijk van een afstand te beoordelen. Een arm in het gips geeft net zoveel informatie als b.v. er is een lamp stuk.
B. Geschiktheid
Lichamelijke geschiktheid
i. lichamelijk gebrek of functieverlies terwijl op het rijbewijs niet is vermeld dat betrokkene slechts
- een motorrijtuig mag besturen dat aan bijzondere eisen voldoet die zijn gericht op dat gebrek of functieverlies
- een motorrijtuig mag besturen onder gebruikmaking van kunst- of hulpstukken;
-
PL2800 TS
- Infopolitie Gast