politie documentaire

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
tom bouma TS
Infopolitie Gast

politie documentaire

Ongelezen bericht door tom bouma »

hallo,

wie kan me zeggen welke nederlanse publieke omroep zo'n 4-5 jaar geleden een docu serie op de tv uitzond over de diverse taken van de politie. zelf ben ik op zoek naar de aflevering mbt de luchtvaartpolitie op schiphol.

bedankt,

tom bouma
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Bedoel je dan echt de luchtvaartpolitie, of de dienst die de politiedienst op Schiphol uitvoert ???

Dit zijn namelijk twee verschillende organisaties.
Mo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mo »

Er zijn toentertijd diverse docu's geweest. Een daarvan was een serie die bestond uit diverse onderdelen bij de politie in het algemeen. De eerste serie ging over politie Rotterdam en de daar verschillende taken ( Met name over het AT team, en nacotica recherche en speciale eenheden. Was de beste serie). Daarna politie Amsterdam met diverse wijkbureaus. En een van Korps Haaglanden met de diverse onderdelen (levende have (waar 1 van de paarden longontsteking kreeg en moest inslapen wat in en in triest was voorde berijdster), ME, recherche en wijkagenten).
En als laatste een serie van politie algemeen waarbij spoorwegpolitie, wijkagenten, havenpolitie, politie luchthaven (met name de vreemdelingenpolitie) aan bod kwam.

Daarnaast had je ook nog een serie over de luchthaven zelf alwaar, de vreemdelingendienst, douane en die twee leuke mannen die ongelofellijk ongeoorloofde zaken op kilometer afstand roken (ook al ging het bijvoorbeeld om een geimporteerde dure gitaar o.d.).

Ik heb op een onmogelijke plaats veel van dit materiaal nog op video staan. Echter voordat ik deze kast bereikt hebt (bed wat tegen deze kast aanstaat en waarvoor ik een klim moet maken) .....zal eens graven en kijken of ik wat kan vinden en dan kan berichten bij welke omroeporganisatie het is geproduceerd en uitgegeven.

Maar als je misschien iets meer te weten bent gekomen welke serie het betreft.

Gr
Mo
tom bouma TS
Infopolitie Gast

docu

Ongelezen bericht door tom bouma »

het betrof geen docusoap of iets dergelijk.

de aflevering (van de bij mij onbekende naam van de serie en omroep) ging over het vliegende korps op schiphol-oost, niet de luchtaartpolitie op schiphol zelf (onderzoek ongevallen, vreemdelingen en dergelijke).

in deze aflevering werd een blik geworpen op de vliegtuigen (BN Islander milieuvlucht) en heli's (onder ander uitleg over de gyroscopische camera van de Bo-105).

graag zou ik een kopie willen van deze aflevering, of anders de juiste naam van deze uitzending en de omroep die deze uitzond. wat ik verder nog weet is dat deze afleveringen op vrijdagmiddag zijn herhaald toen.
moet ergens in 2000-2002 zijn uitgezonden.

bedankt,

tom
Mo TS
Infopolitie Gast

Ik weet welke aflevering je bedoeld. Ging inderdaad over die mooie grote heli, de inrichting (dus welke apparatuur er stond) en hoe de onderzoeken werden gedaan . De kleuren die op de schermen aangaven met welke chemicalien ze te doen hadden bij lozing ( er was ook een lozing gevonden van een schip) en hoe het er uit zag als er een weetplantage werd gevonden etc....

Ik duik vanavond over het bed, naast het bed en tracht zo goed als mogelijk mijn hand door een kier van de kast te wurmen om de video's te pakken te krijgen.....

Gr
Mo
Mo TS
Infopolitie Gast

Helaas, kan je inderdaad niet verder helpen. Heb zo'n 20 banden net in handen gehad en deze zat er niet bij.

Aangezien ik nog enkele dozen ergens heb opgeslagen, zal het ongetwijfeld daar wel bij zitten, maar daar heb jij nu niks aan.

Toentertijd liepen enkele series, waarbij een van de afleveringen over hetgeen jij aanhaalt ging.

Ik dacht mij nog te herinneren, dat titaal de serie heet Bij de Politie en het vervolg Het blauwe oog was. Deze werden voor zover ik mij herinner geproduceerd door RTL (dacht ook RTL5).

De opnames werden gedaan met de heli gestationeerd op Rotterdam Airport (misschien brengt je dat verder).

Je zou een mail kunnen schrijven naar RTL, die hebben een speciale afdeling die dit soort verzoeken behandeld.

Overigens kwam ik wel een heleleleleleleleboel materiaal over politie vanaf de 1990 tegen. Zowel docu's als docuseries als nieuws als anders....Rotterdan, Amsterdam, Den Haag vooral en ook veel jeugdzaken.

Hoop het allemaal nog eens over te zetten op dvd schijven en dan beter gearchiveerd.

Gr
Mo
Gesloten