Doorgetrokken gele streep
Moderator: Moderatorteam
-
J. Seignette TS
- Infopolitie Gast
Doorgetrokken gele streep
Op deze site las ik dat de doorgetrokken gele streep tegenwoordig als stilstaan-verbod geldt. Sinds wanneer is dit?
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Doorgetrokken gele streep
Sinds de invoering van het vernieuwde Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens in 1990. Dus eigenlijk al een jaar of 15!J. Seignette schreef:Op deze site las ik dat de doorgetrokken gele streep tegenwoordig als stilstaan-verbod geldt. Sinds wanneer is dit?
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Re: Doorgetrokken gele streep
Het kan ook een inhaal verbod beteken.J. Seignette schreef:Op deze site las ik dat de doorgetrokken gele streep tegenwoordig als stilstaan-verbod geldt. Sinds wanneer is dit?
Indien toegepast als tijdelijke streep in het midden van de weg,
bij wegwerkzaamheden.
- rijschoollucassen
- Roepnaam: Jaap
- Geslacht:
Heb je volkomen gelijk in. De gele belijning kan gewoon over de bestaande belijning heen geplakt worden, en gaat dan ook boven de oorspronkelijke belijning.
De gele lijn langs de kant geeft in onderbroken toestand een parkeerverbod aan, doorgetrokken een verbod om stil te staan (hoe meer streep, hoe minder er mag)
De gele lijn langs de kant geeft in onderbroken toestand een parkeerverbod aan, doorgetrokken een verbod om stil te staan (hoe meer streep, hoe minder er mag)