Die ik daarmee ook niet in de categorie "allerslimsten" zou willen plaatsen.rfo00457 schreef:Dat riekt naar een advies van de raadsman!
waarom rechtsvervolging na een ongeluk?
Moderator: Moderatorteam
-
LEO2002 TS
- Infopolitie Gast
-
rfo00457 TS
- Infopolitie Gast
-
LEO2002 TS
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Precies...
Een verhaal wat bijna iedere opsporingsambtenaar wel kan uittekenen op basis van zijn ervaringen...
Z'n advocaat heeft nog even kort met hem de zaak doorgesproken en hem geadviseerd om nog even gauw wat 'berouw' en 'interesse' in het slachtoffer te tonen... Doet het altijd goed bij de rechter...
Zo gaat het altijd...
Iemand die dezelfde dag nog alle ziekenhuizen afbelt en zich dan bezorgd en belangstellend toont, die meent het... Niet iemand die zich na een paar weken cq maanden eens een keer meldt...
Een verhaal wat bijna iedere opsporingsambtenaar wel kan uittekenen op basis van zijn ervaringen...
Z'n advocaat heeft nog even kort met hem de zaak doorgesproken en hem geadviseerd om nog even gauw wat 'berouw' en 'interesse' in het slachtoffer te tonen... Doet het altijd goed bij de rechter...
Zo gaat het altijd...
Iemand die dezelfde dag nog alle ziekenhuizen afbelt en zich dan bezorgd en belangstellend toont, die meent het... Niet iemand die zich na een paar weken cq maanden eens een keer meldt...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
En die dan te horen krijgt: we mogen aan u geen informatie verstrekken, u bent geen familie.zijlvaart67 schreef: Iemand die dezelfde dag nog alle ziekenhuizen afbelt en zich dan bezorgd en belangstellend toont, die meent het......
Dat doe je dus ook maar één keer. In mijn geval was het toen ik levensreddende (eerste) hulp geboden had en het slachtoffer daarna met gillende sirene naar het ziekenhuis was vervoerd.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Uiteraard kennen wel allemaal de nonsense van de privacywetgeving, maar ik bedoel maar aan te geven dat als je iets echt meent (en wilt), je je doel ook absoluut bereikt (zelfs bij een ziekenhuis)...
Al moet ik de hele nacht voor de deur van de operatiekamers gaan zitten; Ik kom er achter hoe het met 'mijn slachtoffer' is (en wat ik aangericht heb), en ik weet ook zeker dat het personeel me graag helpt, of ze dat nou wettelijk mogen of niet...
Ik haat echter dit soort krokodillentranen; Dat soort mensen veracht ik nog het meeste van allemaal...
Al moet ik de hele nacht voor de deur van de operatiekamers gaan zitten; Ik kom er achter hoe het met 'mijn slachtoffer' is (en wat ik aangericht heb), en ik weet ook zeker dat het personeel me graag helpt, of ze dat nou wettelijk mogen of niet...
Ik haat echter dit soort krokodillentranen; Dat soort mensen veracht ik nog het meeste van allemaal...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
rfo00457 TS
- Infopolitie Gast
Ach Koen, dat is allemaal functioneel! Kijk maar in de aanwijzing!zijlvaart67 schreef:Ik haat echter dit soort krokodillentranen; Dat soort mensen veracht ik nog het meeste van allemaal...
Misschien mogen we het wel CKS noemen? CrimoKnuffelSysteemaanwijzing artikel 6 wegenverkeerswet schreef:7.3 Strafvermindering
Factoren die een rol kunnen spelen bij de beantwoording van de vraag of zich in een bepaalde zaak strafverminderende omstandigheden voordoen, zijn met name de volgende:
- medeschuld benadeelde,
- eigen letsel verdachte,
- door de verdachte betaalde schadevergoeding,
- door de verdachte gelegde contacten met nabestaanden of slachtoffer,
- broodrijder.
-
Ikke TS
- Infopolitie Gast
Vandaag is de zitting geweest en volgens mij had de rechter het ook wel door.
Als ik het goed begrepen heb, (want het was nogal wat vanochtend wat je daar hoort) is hij behoorlijk gestraft. Hij moet een boete van 400 euro betalen is twee maanden zijn rijbewijs kwijt en als hij de komende twee jaar nogmaals de fout in gaat raakt hij het nog een keer voor twee maanden kwijt.
Als ik het goed begrepen heb, (want het was nogal wat vanochtend wat je daar hoort) is hij behoorlijk gestraft. Hij moet een boete van 400 euro betalen is twee maanden zijn rijbewijs kwijt en als hij de komende twee jaar nogmaals de fout in gaat raakt hij het nog een keer voor twee maanden kwijt.
-
LEO2002 TS
- Infopolitie Gast
Bedankt voor de terugkoppeling. Hoop in ieder geval dat hij er wijzer van is geworden.Ikke schreef:Vandaag is de zitting geweest en volgens mij had de rechter het ook wel door.
-
Ikke TS
- Infopolitie Gast
Daar gaat het uiteindelijk toch om. Ervoor zorgen dat mensen bewuster in een auto zitten en ermee omgaan. Een ongeluk zit in een klein hoekje.LEO2002 schreef:Bedankt voor de terugkoppeling. Hoop in ieder geval dat hij er wijzer van is geworden.Ikke schreef:Vandaag is de zitting geweest en volgens mij had de rechter het ook wel door.
En ik ben erg blij dat de rechter inzag dat zijn advocaat een hoop onzin stond te vertellen en daar niet in trapte.
Ondanks alle waarschuwlingen vooraf, dat het waarschijnlijk één grote teleurstelling zou worden die ervaring om erheen te gaan, ben ik enrom blij dat ik gegaan ben en dat ik zelf heb mogen zien en horen dat het rechsysteem hier in nederland ook rechtvaardig is. Ik weet dat veel mensen het hier niet mee eens zullen zijn, maar voor mij is dit de eerste kennismaking met justitie en ik heb het als zeer positief ervaren en dat mag ook wel eens gezegd worden!!!