parkeren op een opstelplaats voor huisvuilcontainers

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Frans65 TS
Infopolitie Gast

parkeren op een opstelplaats voor huisvuilcontainers

Ongelezen bericht door Frans65 »

Ik woon in een straat, waar de bewoners door middel van rolcontainers wekelijks op donderdag hun huisvuil kunnen aanbieden. Daarvoor is in de middenberm een met stoeptegels aangelgde verzamelplaats gemaakt. Tot grote ergenis word hier met grote regelmaat (dagelijks) door diverse automobilisten op geparkeerd, m.u.v. de donderdagochtend- en middag. Dan staan er immers containers. Op geringe afstand zijn er echter nog vaak daartoe aangelegde parkeervakken vrij, maar men is te lui of te eigenwijs om daar dan maar de auto neer te zetten. Daar de politie geen proiriteit schenkt aan dit probleem, vele malen inmiddels gebeld, weten de bewoners, die deze overlast veroorzaken, dit uiteraard en is er geen enkele orde meer te bekennen. Ook de gemeente reageert niet, zij stellen immers dat de poltie hier op toe moet zien. Een aantal kleine paaltjes, die een einde zouden maken aan de overlast, vindt men ontsierend. Nu echter kan ik alle dagen op het verkeerd neergezette blik kijken, terwijl verderop de lege parkeervakken ook te zien zijn. Is het mogelijk, dat een gemeente zomaar een gedoogbeleid als het ware schept, terwijl de de auto's hinderlijk staan voor het verkeer en bovendien op een trottoir?
Ben onderhand een beetje moe gestreden van het vele bellen naar de regiopolitie, die dan ook gewoonweg niet komt. Van de 10 keer zijn zij 1 maal geweest en hebben toen de overtreding niet beeindigd zelfs.
Ik wil het liever niet zo ver laten komen een officiéle klacht te gaan indienen tegen het korps, danwel de nationale ombudsman te beanderen.
Kan het niet meer bevatten, dat in een tijd van verloedering en hardheid, waar dan gesproken word over herstel of het bijbrengen van normen en waarden, de politie je in de kou laat staan, je feitelijk nog eens ten aanzien van de overtreders uit mijn straat, voor aap zet. Gaarne suggesties
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Ik proef uit uw hele verhaal, dat de auto's voor u ontsierend staan en dat u nu op zoek bent naar een stok om mee te kunnen slaan.

Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Frans65 TS
Infopolitie Gast

wat is dat voor een stompzinnige reactie, Theijleo???

Ben jij één van die moderne politiemensen, die het allemaal ook wel best vinden of er geen moeite voor willen doen. Dit soort reakties slaat werkelijk alles en als jij bij een korps zit, durf je wel een schandalige reaktie af te geven zeg. Ik zoek helemaal geen stok om een hond te slaan, volgens de verkeersregels dienen automobilisten in de daarvoor bedoelde parkeervakken te gaan staan en niet hun blik willekeurig op stoepen te zetten Schaf anders het hele parkeerbeleid dan af.
Ik ben noch voor schoolmeestersgedrag of overdreven ijver, pleit alleen voor een stukje burgerfatsoen. Ik denk dat jij daar ook het liefst mee te maken hebt of vind je het fijn afgezeken te worden. Denk het niet.
Overigens heb ik 10 jaar in de surveillancedienst gezeten, ben wijkagent en motorijder geweest, tegenwoordig werk ik in de milieu-inspectie voor de provincie. Als jouw reaktie serieus bedoeld is, maak je onderdeel uit van de verleodering in de korpsen.
Bim TS
Infopolitie Gast

Re: parkeren op een opstelplaats voor huisvuilcontainers

Ongelezen bericht door Bim »

Frans65 schreef:Ik woon in een straat, waar de bewoners door middel van rolcontainers wekelijks op donderdag hun huisvuil kunnen aanbieden. Daarvoor is in de middenberm een met stoeptegels aangelgde verzamelplaats gemaakt. Tot grote ergenis word hier met grote regelmaat (dagelijks) door diverse automobilisten op geparkeerd
Wiens ergernis?
Frans65 schreef: Een aantal kleine paaltjes, die een einde zouden maken aan de overlast, vindt men ontsierend.
Welke overlast?
Frans65 schreef: Is het mogelijk, dat een gemeente zomaar een gedoogbeleid als het ware schept, terwijl de de auto's hinderlijk staan voor het verkeer en bovendien op een trottoir?
Ik meen eerder van u gelezen te hebben, dat het een speciaal aangelegde verzamelplaats in de middenberm betreft? Nu gaat het ineens over het trottoir ....
Frans65 schreef: Ben onderhand een beetje moe gestreden van het vele bellen naar de regiopolitie, die dan ook gewoonweg niet komt. Van de 10 keer zijn zij 1 maal geweest en hebben toen de overtreding niet beeindigd zelfs.
Dan gok ik er op, dat er van een strafbaar feit geen sprake is ...
Frans65 schreef: Ik wil het liever niet zo ver laten komen een officiéle klacht te gaan indienen tegen het korps, danwel de nationale ombudsman te beanderen.
Ach, waarom niet?
Als u meent dat het de zaak waard is ...
Niet te gauw opgeven :-)
(en vergeet de rijdende rechter niet)
Frans65 schreef: Kan het niet meer bevatten, dat in een tijd van verloedering en hardheid, waar dan gesproken word over herstel of het bijbrengen van normen en waarden, de politie je in de kou laat staan, je feitelijk nog eens ten aanzien van de overtreders uit mijn straat, voor aap zet. Gaarne suggesties
Voor aap zet?
Ik vermoed dat de politie niet optreedt omdat er geen wettelijke basis is.
Maar goed, dat kan ik vanaf mijn thuisbasis niet beantwoorden.
Succes ermee.
Frans65 TS
Infopolitie Gast

ook de allerbeste wensen voor 2006

Ter verduidelijking: Het betreft hier inderdaad een trottoir. Op dit trottoir worden donderdags de rolcontainers verzameld neergezet door bewoners. Dat dit trottoir mede deze functie heeft gekregen, is aangegeven door verspreid daartoe ingelegde stoeptegels met een tekst daarop.

Ik heb inmiddels een gesprek gehad over het optreden van de politie, toen ik een klachtenformulier wilde meenemen op het politieburo. Men heeft aangegeven, dat het optreden van 2 collega's niet correct was geweest, door er niet de goede aandacht aan te geven. In dit gesprek werd door de groepschef zelf aangegeven, dat dit parkeergedrag a-sociaal en dominant te noemen was

Het steekt bepaalde mensen kennelijk, als ik praat over het eventueel indienen van een klacht over het niet serieus behandelen van een kwestie door de politie.

Hartelijk dank inmiddels voor de 2 opbeurende, maar "buitengewoon" profesionele bijdragen.
van Theijeleo en Bim. Geweldige mannen zijn jullie.
Walter TS
Infopolitie Gast

Re: wat is dat voor een stompzinnige reactie, Theijleo???

Ongelezen bericht door Walter »

Frans65 schreef:Ben jij één van die moderne politiemensen, die het allemaal ook wel best vinden of er geen moeite voor willen doen. Dit soort reakties slaat werkelijk alles en als jij bij een korps zit, durf je wel een schandalige reaktie af te geven zeg.
Dus, we gaan iets vragen en vervolgens gaan we een collega affakkelen? En dan verwachten we ook nog een serieuze reactie? Mh...wie slaat hier nou de plank finaal mis? Je zou eens moeten weten hoeveel mensen dagelijks klagen over dit soort zaken en hoe moe je daar soms van wordt. Geloof mij, je bent geen uitzondering. En als we het dan over prioriteiten stellen hebben dan zou ik me als ik jou was wenden tot de gemeente. Die is wegbeheerder en niet de politie. Laat hen er maar wat aan doen.
Ik zoek helemaal geen stok om een hond te slaan, volgens de verkeersregels dienen automobilisten in de daarvoor bedoelde parkeervakken te gaan staan en niet hun blik willekeurig op stoepen te zetten Schaf anders het hele parkeerbeleid dan af.
Dito antwoord: gemeente!
Ik ben noch voor schoolmeestersgedrag of overdreven ijver, pleit alleen voor een stukje burgerfatsoen. Ik denk dat jij daar ook het liefst mee te maken hebt of vind je het fijn afgezeken te worden. Denk het niet.
Overigens heb ik 10 jaar in de surveillancedienst gezeten, ben wijkagent en motorijder geweest, tegenwoordig werk ik in de milieu-inspectie voor de provincie. Als jouw reaktie serieus bedoeld is, maak je onderdeel uit van de verleodering in de korpsen.
tsja....snap nu waarom je weggegaan bent. Moeilijk he de dialoog aangaan met burgers/collegae. of was je een idealist die voor het geld ging en niet voor de roeping om diender te zijn en mensen te helpen. En waarom stel je de vraag als je zelf ook de opleiding hebt gehad? je wilt toch niet zeggen dat je kennis van zaken zo snel wegge-ebt is? Nee frans, hier zet je jezelf toch mooi even te kakken. Vragen naar iets wat je zelf behoort te weten. Enne.....begin eens met normaal te reageren. En als je zegt diender geweest te zijn, snap je ook de reactie. Zeker als je wijkagent geweest bent. Klagende burgers stonden dan dagelijks bij je aan de balie. En dat houdt een keer op he?!
Johann TS
Infopolitie Gast

ben het wel met Frans eens

Ongelezen bericht door Johann »

Ik ben het wel eens met Frans, zeker na de vorige reaktie. Wat zijn dat voor stompzinnige antwoorden. Ik adviseer Frans om de Nationale Ombudsman te benaderen inzake de opstelling van de gemeente. Het lijkt mij niet al te lastig voor een wegbeheerder om een verhoogde stoepband aan te leggen of ter verduidelijking een gele streep aan te brengen. Dat de politie hem uitnodigde voor een gesprek nu hij een klachtenformulier ging halen, zegt genoeg.
Kennelijk is er toch iets aan de hand, wat bestempelt kan worden, als zijnde niet alledaags, maar een stevig exces (Tokkiegedrag)
Voorts vind ik het een stompzinnige gebeuren van Walter, om Frans zo te benaderen. Hij is wijkagent geweest en zal dan zeker een professionele inschatting hebben kunnen maken of het hier om een futuliteit ging of anderszins. De man maakt een carriereslag en word daar dan door jou, Walter, op aangevallen.
Blijf jij dan maar heel de tijd moe van geklaag van burgers, zoals jij dat uitdrukt, ondanks je "roeping".
Jaloers wellicht, pak ook eens een studieboek ter hand dan
Johan, 4e jaars student fiscaal recht en economie
Bim TS
Infopolitie Gast

Re: ben het wel met Frans eens

Ongelezen bericht door Bim »

Johann schreef:Hij is wijkagent geweest

Dat is inderdaad wat hij zegt.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Bim schreef:
Johann schreef:Hij is wijkagent geweest

Dat is inderdaad wat hij zegt.
Dat zal Johan ongetwijfeld weten, daar Frans en Johan elkaar waarschijnlijk wel kennen.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

De (afgedwaalde) discussie laat ik maar even voor wat het is...

Maar als ex-collega zal Frans zonder meer weten dat de politie deze overtreding niet kan beeindigen, hoogstens een bonnetje ergens onder kan plakken...

En als ex-collega weet Frans ook dat dit niet zomaar kan... Iets wat lange tijd gedoogd is, kan niet van de ene op de andere dag bekeurd worden, dus zelfs het bonnetje gaat niet door als er niet eerst een aantal weken van waarschuwen aan vooraf gaat...

En als ex-collega weet Frans ook dat er nu eenmaal schrikbarend weinig politie in Nederland is en dat er inderdaad prioriteiten moeten worden gesteld en dat fout parkeren zeer terecht niet de hoogste prioriteit heeft...

Als het vervolgens de gemeente niets interesseert (terwijl zij het probleem wel heel makkelijk definitief kunnen oplossen), dan denk ik dat je daar moet zijn en zeker niet bij de politie. Zij heeft, zoals je zelf ongetwijfeld weet, helaas te weinig tijd voor een concrete en blijvende aanpak van dit soort futiliteiten...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Ben jij één van die moderne politiemensen, die het allemaal ook wel best vinden of er geen moeite voor willen doen.
De moderne politieman heeft het tegenwoordig nogal druk met andere zaken die de aandacht nodig hebben.
De moderne politieman legt het probleem waar het probleem thuishoort.
Als de ouderwetse politieman dat vroeger gedaan had dan hadden wij dit niet hoeven te doen en dan hadden we nu meer tijd over.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Ongelezen bericht door Frans »

..::Frans::.. schreef:tegenwoordig werk ik in de milieu-inspectie voor de provincie
Mooi dat ik er nu eens 1 tref, en dan ook nog 1 die van aanpakken houdt.

Het volgende is het geval, ik woon in een heel keurige buurt, aan een langwerpig pleintje waar aan een zijde een straat loopt. De achterzijde van mijn en het volgend pleintje wijzen in elkaars richting. Als we op de eerste zaterdag van de maand (zoals de afvalstoffenkalender van de gemeente aangeeft) het oud papier buiten moeten zetten komt het 4 van de 11 keer per jaar voor (in de vakantie halen ze niet op!) dat het papier gewoonweg NIET wordt opgehaald. Gevolg, met een beetje wind is de straat wekenlang bezaaid met allerlei post, oud papier en kartonnen melk en chocomel-verpakkingen.

De milieu-politie alhier is meerdere malen gebelt, en het heeft inderdaad gereuslteerd in een perfecte actie van de milieu-agent: Hij heeft al het oud papier laten ophalen.......

...en vervolgens alle adressen een bekeuring gegeven wegens het verkeerd aanbieden van huisvuil. Vervolgens hogerop gezocht tot de milieuinspectie van de provincie Noord-Brabant toe.......en die moeten nog komen.

Leg mij nu eens met droge ogen uit waarom U dan niet hier komt om dit absurd belachelijke akkefietje uit de weg te helpen?
Laatst gewijzigd door Frans op 03 jan 2006, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

De ombudsman Frans, grijp hem!
Wie rent, bekent!
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Ongelezen bericht door Frans »

The Scorpion schreef:De ombudsman Frans, grijp hem!
:lol: :lol: :lol:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Johann schreef: Blijf jij dan maar heel de tijd moe van geklaag van burgers, zoals jij dat uitdrukt, ondanks je "roeping".
Jaloers wellicht, pak ook eens een studieboek ter hand dan
Johan, 4e jaars student fiscaal recht en economie

Gelukkig zijn er altijd nog de alwetende studenten die overal een oplossing voor hebben, de oplossing die je alleen kunt weten als je studeert.

@Rai:gokje, zelfde ip?
Wie rent, bekent!
Gesloten