checken op eerlijkheid
Moderator: Moderatorteam
-
w TS
- Infopolitie Gast
checken op eerlijkheid
hoe kom ik erachter of de nokia carkit die ik heb gekocht gestolen is of niet?
-
L.A.W. TS
- Infopolitie Gast
U kunt in ieder geval kijken waar u hem koopt, achter het CS Amsterdam voor een tientje of in de winkel...
U moet er rekening mee houden dat als u er redelijkerwijs van uit kunt gaan dat hij van een misdrijf afkomstig is u schuldig bent aan heling.
U zou kunnen proberen ht serie nummer te achterhalen van dat ding, als zo iets erop staat.
U moet er rekening mee houden dat als u er redelijkerwijs van uit kunt gaan dat hij van een misdrijf afkomstig is u schuldig bent aan heling.
U zou kunnen proberen ht serie nummer te achterhalen van dat ding, als zo iets erop staat.
-
L.A.W. TS
- Infopolitie Gast
-
LEO2002 TS
- Infopolitie Gast
-
R.A. TS
- Infopolitie Gast
-
Weetjeal TS
- Infopolitie Gast
waardeloos
Echt allemaal onzin.
Vraag om de officiele aankoopnota van de carkit.
Vraag om de officiele aankoopnota van de carkit.
-
Weetjeal TS
- Infopolitie Gast
Toevallig
Ja, wij bewaren die allemaal. Zeker grote aankopen zoals apparatuur en (carkits).thijeleo schreef:Wat ik alleen maar wil zeggen is dat een aankoopnota tegenwoordig niet meer is dan een kassabon. Bewaar jij die allemaal?
Vooral wanneer er wordt ingebroken of gestolen zijn originele aankoopbonnen onmisbaar gezien de verzekering.
Dus.
-
Mo TS
- Infopolitie Gast
Ook ik bewaar inderdaad alle aankoopbonnen van apparatuur samen in een grote enveloppe met de garantiebewijzen en gebruiksaanwijzingen. Voorop de aankoopdatum en het apparaat en kerngegevens voor als ik moet bellen bij een eventuele instructie of anders.
Nu jullie het er hier zo over hadden heb ik de hele dikke stapel maar eens opgepakt en er zitten inderdaad nog aankoopbonnen van meer dan 18 jaar geleden bij. (Ik kom zelfs een van de eerste mobiele zaktelefoontjes tegen. Een AT-tje.)
Maar wat Leo zegt van kleine zaken die je koopt waarvan je weet die ruil ik toch niet meer of waar geen garantie op zit, gooi ook ik weg.
Helaas zo ook de bonnen van de slager waar je bij een bepaald bedrag lekkere dingen op krijgt
Gr
Mo
Nu jullie het er hier zo over hadden heb ik de hele dikke stapel maar eens opgepakt en er zitten inderdaad nog aankoopbonnen van meer dan 18 jaar geleden bij. (Ik kom zelfs een van de eerste mobiele zaktelefoontjes tegen. Een AT-tje.)
Maar wat Leo zegt van kleine zaken die je koopt waarvan je weet die ruil ik toch niet meer of waar geen garantie op zit, gooi ook ik weg.
Helaas zo ook de bonnen van de slager waar je bij een bepaald bedrag lekkere dingen op krijgt
Gr
Mo