buren

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

patje TS
Infopolitie Gast

buren

Ongelezen bericht door patje »

Wij wonen nu 5 jaar in een leuk buurtje, maar helaas twee deuren verder woont een verschrikkelijk gezin.Helaas net gescheiden want Pa had nog een beetje de vinger er in maar die is weg.Wat we ook vragen wat we ook doen het blijft een zooitje.Er verdwijnen spullen voor je deur, de auto`s worden bekrast en s`nacht uit de kroeg komen ze via de schuurdaken ff je tuin afstropen(gezien).Wij zijn niet de enige die daar last van hebben maar wel de enige die er wat van zeggen de rest durft niet.Wekelijks kontakt met de politie heeft tot nu toe op niets uit gedraaid helaas.Muziek uit de straat en door de muren het is vreselijk.Zomers kan je met goed fatsoen niet in de tuin zitten want hun hond hoeft niet uit gelaten te worden dat doet ie in de tuin en met het zonnetje krijg je een heerlijk geurtje.Nu weer vuurwerk er worden complete bommen afgevuurd en de ramen trillen er zowat uit, maar kan wel weer bellen maar dan is de show alweer over voor de politie komt dus ja wat moet je.Inmiddels voel ik me niet lekker meer met die kerels om me heen want ze zijn inmiddels geen kinderen meer en hou mijn kinderen er maar een beetje uit de buurt..je weet maar nooit en met de nachtdiensten van me man slaap ik met 1 oog open...dit zijn koophuizen en we hebben de pech dat dit soort mensen dat ooit ook hebben kunnen doen helaas.Ik ben ten einde raad.
Maaike
Superlid
Roepnaam: Maaike
X: @mama_maaike
Facebook: MDJ1980
Geslacht:
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door Maaike »

Je kunt met aan aantal buurtgenoten die er ook last van hebben een afspraak maken met de wijkagent om samen tot een oplossing te komen :wink:
R.A. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door R.A. »

Mooi vervelend zulke buren.
Zo te lezen zijn het niet echt sociale mensen.
Toch proberen als buurt samen te werken.
Verder zou ik een soort logboek bij gaan houden en een camera op mijn spullen zetten.
Helaas is het erg moeilijk om zulke mensen aan te pakken. Vooral als de buurt bang is.
Jullie hebben natuurlijk al lang een gesprek gehad met de buurtagent maar als dat nog niet gebeurt is, toch even proberen.

Succes
Knakker TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Knakker »

Als je ziet dat er een strafbaar feit wordt gepleegd kun je daar aangifte van doen. Je hebt er genoeg opgenoemd. Je zult zien als jij ermee begint dat de buurt je zal volgen hierin. Het is misschien ver gegrepen maar ik ken wijken die overast hebben van minder socialen en daarvoor een jurist in de arm nemen om raad en daad.

Een gesprek met de wijk/buurtagent is in veel regios niet meer een optie in verband met het afstoten van "niet-politie" taken. Verwacht daar dus geen wonderen van. Deze komen vaak pas echt om de hoek kijken bij strafbare feiten waarvan aangifte is gedaan en een daadwerkelijke melding van overlast. Veelal wordt dan verwezen naar de gemeente, die in veel gevallen hier een stichting voor in het leven heeft geroepen.
Weetjeal TS
Infopolitie Gast

Je beste vriend

Ongelezen bericht door Weetjeal »

De politie,
8)

Opmerking van moderator thijeleo

: Onzinnig geneuzel verwijderd.
KaPiche
Stamgast
Inspecteur
Roepnaam: Papa
Geslacht:
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door KaPiche »

:?:

Vast een keer een bekeuring gehad voor wildplassen :!:
Laatst gewijzigd door KaPiche op 30 dec 2005, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
~Wegens gebrek aan personeel werken er bij de politie mensen, ze zijn zeldzaam dus behandel ze met respect~
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Re: Je beste vriend

Ongelezen bericht door gvdbor »

Weetjeal schreef:een boel gewauwel 8)
Je doet je naam in ieder geval behoorlijk eer aan met je simpele geneuzel.
Weetjeal TS
Infopolitie Gast

Leuk

Helaas,

Van de dingen die ik heb genoemd is niets minder waar. Ik heb dit zelf mogen meemaken.

De politie bestaat uit mensen, en die mensen maken wel eens fouten (ook al geven maar weinigen graag hun fouten toe).
Ook ik maak wel eens een fout. Ik ben immers ook een mens.

succes.

Rest van de posting verwijderd
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen ?
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

@ Weetjeal

Dit forum probeert door middel van politiemensen in vrije tijd antwoord te geven op vragen, die worden gesteld. De antwoorden die daarbij gegeven worden zijn de antwoorden die binnen de wettelijk grenzen blijven.

Een oproep voor een knokploeg zul je dan ook nooit in dit forum zien staan, immers niemand mag het recht in eigen hand nemen.

Nu heb je zelf dit antwoord gegeven en ik ben daar, vanwege de wettelijke mogelijkheden, die door de door jou en mij gekozen overheid zijn opgesteld, niet blij mee.

Reden voor mij om je antwoorden dan ook te schrappen uit dit forum.

Je mag met alle plezier meedoen, maar blijf dan wel in het redelijke als het gaat om toegestane mogelijkheden.
Laatst gewijzigd door thijeleo op 31 dec 2005, 01:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Weetjeal TS
Infopolitie Gast

Reply

Bert schreef:Wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen ?
Ik wil zeggen, neem het heft in eigen handen. Een aso family zal het winnen omdat ze overal lak aan hebben, ook aan de politie.

Een keer hard aanpakken die lastpakken en ze zullen daarna wel uitkijken.

Waar gebeurd:

Een man had last van een autodief die zijn autoradio jatte. Hij had z'n video camera aangezet en ontdekte wie de dief was en hoe laat hij kwam (nadat hij al 2 keer was beroofd). Regelmatig politie gebeld. Persoon kon niet worden opgepakt, want moet op heterdaad zijn etc.
De man heeft de dief een keer opgewacht en gruwelijk in elkaar gemept. Daarna heeft hij de dief in een steegje gelegd (naast zijn huis nb) en de politie gebeld over 'een ruzie'. De dief is afgevoerd. Daarna werd er nooit meer ingebroken in zijn auto.

Ik zeg niet dat je met geweld alles oplost, maar soms moet je.

Opmerking van moderator MotoRon

@ KopInTZand
Als je jezelf even registreert, dan hoef je niet al die verschillende namen te gebruiken. (Weetjeal, Politieman)

Alle namen "politieman" gewijzigd in "Weetjeal". Tevens de naam "Politieman" en "Politievrouw" als niet geaccepteerde gebruikersnaam opgenomen.
Knakker TS
Infopolitie Gast

Je kunt je afvragen wie dan de aso is. Stel je voor dat het je kind is die even invalide wordt geslagen voor een autoradio.

Dat je je machteloos voelt en dat je deze gedachten hebt kan ik me voorstellen maar tussen denken en doen is toch wel een groot verschil. Iemand het ziekenhuis inslaan, hoe haal je het in je hoofd.

Trouwens.....als iemand op camera beelden staat wordt hij echt wel aangehouden hoor. Volgens mij was je er niet bij en ken je de feiten niet volledig.
Weetjeal TS
Infopolitie Gast

Goed lezen

Knakker schreef:Je kunt je afvragen wie dan de aso is. Stel je voor dat het je kind is die even invalide wordt geslagen voor een autoradio.

Dat je je machteloos voelt en dat je deze gedachten hebt kan ik me voorstellen maar tussen denken en doen is toch wel een groot verschil. Iemand het ziekenhuis inslaan, hoe haal je het in je hoofd.

Trouwens.....als iemand op camera beelden staat wordt hij echt wel aangehouden hoor. Volgens mij was je er niet bij en ken je de feiten niet volledig.
Ik zei niet invalide meppen, ik zei goed in elkaar meppen. Er is een verschil in deze....
De autodief was niet invalide gemept.
Bert TS
Infopolitie Gast

Re: Reply

Ongelezen bericht door Bert »

Weetjeal schreef:
Bert schreef:Wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen ?
Ik wil zeggen, neem het heft in eigen handen. Een aso family zal het winnen omdat ze overal lak aan hebben, ook aan de politie.
Waar gebeurd verhaal:
Er werd bij mij op het parkeerterrein regelmatig in auto's ingebroken. Op een gegeven moment werd ik er wakker van. Ik belde de politie. Die was snel ter plaatse en hielden beide inbrekers aan. Daarna nooit meer last gehad.

Ook waar gebeurd:
Ik werd wakker van een slijpend geluid midden in de nacht. Twee gasten probeerde een scooter te stelen. Zij slepen het slot door met een haakse slijper. Ik belde de politie. Die kwam en hield één van die gasten aan. De scooter werd ook gevonden. De scooter staat er nu al tijden zonder dat hij gestolen wordt.

En zo kan ik nog veel meer voorbeelden opschrijven die zonder geweld opgelost zijn door de politie. En daardoor de overlast dus over was.
Knakker TS
Infopolitie Gast

O, dan is het gelukkig niet zo erg. Hij is alleen gruwelijk in elkaar gemept en naast zijn huis neergelegd. K.O. begrijp ik, dat valt wel mee inderdaad.

Je meent het toch niet he, je zit deze site gewoon in de maling te nemen man. Sterkte verder.......Uit!
Gesloten