verkeers boete

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
vision13 TS
Infopolitie Gast

verkeers boete

Ongelezen bericht door vision13 »

Mijn zoon van 11 jaar heeft een boete gekregen voor het fietsen zonder achterlicht.
Zijn voorlicht werkte gewoon en hij kon niet zien of zijn achterlicht defect was.

Nu is mijn vraag of er een leeftijds grens bestaat voor verkeersboetes.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Artikel 3 Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften (wet Mulder)

1. Met het toezicht op de naleving van de in artikel 2, eerste lid, bedoelde voorschriften zijn belast de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen ambtenaren.

2. De in het eerste lid bedoelde ambtenaren zijn bevoegd tot het opleggen van een administratieve sanctie ter zake van de door hen of op geautomatiseerde wijze vastgestelde gedragingen aan personen die de leeftijd van twaalf jaren hebben bereikt.

3. De officier van justitie in het arrondissement waar de in het eerste lid bedoelde ambtenaren optreden, houdt toezicht op de wijze waarop zij van de hun verleende bevoegdheid gebruik maken. Hij kan daaromtrent beleidsregels vaststellen. Bij algemene maatregel van bestuur worden regels gesteld omtrent het toezicht op de wijze waarop de in het eerste lid bedoelde ambtenaren van de hun verleende bevoegdheid gebruik maken en de intrekking van die bevoegdheid.

4. Het College van procureurs-generaal houdt toezicht op de bij deze wet geregelde handhaving van verkeersvoorschriften. Het geeft daartoe bevelen aan de hoofden van de arrondissementsparketten.
vision13 schreef:Zijn voorlicht werkte gewoon en hij kon niet zien of zijn achterlicht defect was.
En simpele blik naar achteren tijdens het wegrijden is vaak afdoende om te constateren of het licht naar behoren werkt.
Daarbij heeft u als ouder ook een plicht om te zorgen dat uw zoon op een veilige manier de weg op gaat.
vision13 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door vision13 »

bedankt voor het antwoord.

Normaal gesproken controleer ik zijn licht voor dat hij weg ga, maar het toeval wil dat ik zelf hem niet op weg heb geholpen.

Hij heeft in iedergeval geleerd om zijn lichten in de gaten te houden.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Gezien het feit dat uw zoon onder de 12 jaar is verwacht ik dat u er niets meer van zult horen. Op de automatiseringsafdeling waar de kennisgeving verwerkt wordt gaan als het goed is gelijk wat lampjes knipperen op het moment dat een 12minner wordt ingevoerd. (ik mag tenminste aannemen dat de automatisering wel dermate is doorgevoerd)
Weetjeal TS
Infopolitie Gast

Tja

Ongelezen bericht door Weetjeal »

Tenzij er al betaald is door de jongeman...

En laat die korpsen nou maar eens landelijke overeenstemming bereiken voordat er op de automatiseringsafdeling wordt gescholden !!!
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Re: Tja

Ongelezen bericht door rai »

Weetjeal schreef:Tenzij er al betaald is door de jongeman...

En laat die korpsen nou maar eens landelijke overeenstemming bereiken voordat er op de automatiseringsafdeling wordt gescholden !!!
Sinds wanneer worden boetes op straat tegenwoordig gelijk betaald ???
Tenzij, maar niet in zulke gevallen.

En deel 2 van het antwoord sla ik over..... meneer Weetjeal.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

A) Wie scheld er op de automatisering (die vreet ik zijn kop eraf....:D:D:D)
B) een 12-minner is niet in tobias in te voeren, knikkert hem eruit op de geboortedatum....

;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Weetjeal TS
Infopolitie Gast

Re: Tja

Ongelezen bericht door Weetjeal »

rai schreef:
Weetjeal schreef:Tenzij er al betaald is door de jongeman...

Sinds wanneer worden boetes op straat tegenwoordig gelijk betaald ???
Tenzij, maar niet in zulke gevallen.

En deel 2 van het antwoord sla ik over..... meneer kop in T Zand.
Jammer, politie blijft controleren... burgertje pesten... discussies de kop indrukken.

Ik voorzie nog een hoop ellende voor de brave burgers.

Gelukkig leef ik in een land waar ik :

Recht heb op vrijheid van meningsuiting.

En ik ben niet negatief, ik ben realistisch, als het dan negatief overkomt, ligt dat niet aan mij.
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

De ellende overkomt de NIET brave burger. De politie handhaaft de wet en zolang je je daar aan houdt heb je ook niks met de politie te maken.

Dus hou je gewoon aan de regels en je hebt nergens last van.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Misschien is het wel zo handig om bij 1 naam te blijven binnen het forum. Dat maakt het allemaal wat gemakkelijker volgen.

Over burgertje pesten kunnen we een hele boom opzetten, maar dat is in andere topics al gebeurd, daar gaan we dus niet meer op in.

Discussies worden de kop ingedrukt op het moment dat er oproepen in staan tot het plegen van strafbare feiten. Dat heeft namelijk niks meer met discussieren te maken.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Beste Gast, lees eerst even wat meer topics door en kom dan even tot een oordeel. Daarna kan je een keuze maken:

- Het bevalt je -> je blijft lekker lezen, je registeert je en je doet mee
- Het bevalt je niet -> je komt gewoon niet meer

Op zich vrij simpel toch.

Een ieder is hier welkom maar we voeren wel normale discussies.

In deze wil ik trouwens wel opmerken dat het niet zo slim was om een bon uit te schrijven aan een 11 jarige maar een fout is menselijk.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

Klinkt allemaal een beetje alsof Ts hier met een duidelijke "mening" en negatieve optelling ten opzichte van de politie heeft en op feestjes vast hordes "meningen" met zich mee zal kunnen krijgen.
Helaas had ie nu heel even de politie nodig voor een antwoord.

Zodra die dat had vervalt Ts direct weer in kinderachtig en niet onderbouwd geneuzel..

Beetje jammer, zoek lekker een ander forum. :pukel:
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

@ Onyx:
Even voor de duidelijkheid: Topicstarter is niet degene met een wat negatieve blik op de politie.

Dat is "Weetjeal" terwijl de vraag werd gesteld door "Vision13".
Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

Ten onrechte beschuldig ik hier inderdaad de Ts, waar dat "Weetjeal" had moeten zijn.
Had net een andere topic zitten doorlezen waarin "Weetjeal" ook al zo lekker negatief in voorkwam...sorry hiervoor. :oops:

En dat terwijl ik nog 4 nachtdiensten voor de boeg heb...
Gesloten