Nachtdienstontheffing
Moderator: Moderatorteam
-
vinckx@home.nl TS
- Infopolitie Gast
Nachtdienstontheffing
In de nieuwe politie-cao staat dat iedere politie-agent die op 15 maart 1999 de 49 jarige leeftijd heeft bereikt of ouders is dan die 49 jaar geen nachtdiensten meer hoeft te draaien. Dit was in de vorige Cao ook zo. Nu is echter de uitbreiding gegeven dat ieder die op die datum ( 15.03.99 ) de 44 jarige leeftijd heeft bereikt OOK van deze regeling gebruik kan maken. De politie-bonden kunnen over dit laatst gestelde geen duidelijke uitleg geven. Wat klopt wel en wat klopt niet ? 
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
-
schuit TS
- Infopolitie Gast
In de uitvoeringscirculaire van 12 december staat vermeld dat de tijdelijke regeling nachtdienstontheffing is verlengd met vijf jaar voor de doelgroep die gebruik kan maken van deze regeling. De leeftijd vanaf wanneer gebruik kan worden gemaakt van de regeling blijft 55 jaar. Nieuw is de mogelijkheid om te kiezen voor gedeeltelijke ontheffing van de nachtdienst.
Ik zal eens navraag doen waar afspraken van de cao zijn gebleven, want zoals ik het lees geldt de regeling vanaf 55 jaar. De ontheffing van 15-03-1999 en 44 jaar kan ik niet zo snel terug vinden.
Ik zal eens navraag doen waar afspraken van de cao zijn gebleven, want zoals ik het lees geldt de regeling vanaf 55 jaar. De ontheffing van 15-03-1999 en 44 jaar kan ik niet zo snel terug vinden.
-
schuit TS
- Infopolitie Gast