Bekeuring voor onvoldoende verlichting?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

..::Frans::.. schreef:correct Mofkap, de afgegeven lichtintensiteit is geen wettelijke eis. Maar alleen het feit dat TS al is bekeurd (???) voor het voeren van geen verlichting doet mij sterk vermoeden dat het wel heeeeeeeeel erg weinig licht was waar ie mee reed.....
Ik zeg ook: ik ken de omstandigheden en de feiten niet maar als....... dan kan de bekeuring ook onterecht zijn.
en je staat vooralsnog niet in de top-3 Mofkap, maar wat niet is kan altijd nog komen... :lol: :lol: :lol:
Ik doe mijn best. :)
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Mofkap schreef:Ik zeg ook: ik ken de omstandigheden en de feiten niet maar als....... dan kan de bekeuring ook onterecht zijn.
ik ken de omstandigheden en de feiten ook niet maar als....... dan kan de bekeuring ook net zo goed terecht zijn.
Copper TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Copper »

Frans schreef:
Hmmm, zal ik nu eens heel flauw antwoorden dat TS ook licht met een batterijtje om zijn arm kan schuiven.
Nou...volgens deze niet helemaal juist!
In de wet is onder meer het volgende vastgelegd:

* Achterlicht hoeft niet per se op het achterspatbord gemonteerd te zijn. De wet staat plaatsing toe op de bagagedrager of achter op het zadel.
* Een knipperend voor- of achterlicht is wettelijk niet toegestaan. Er zijn lichten verkrijgbaar met een printplaatje dat de stroomtoevoer regelt.
* Verlichting die op een batterij werkt is ook toegestaan.
* Een fietser mag geen armlampje gebruiken.
* Het voorlicht moet wit zijn en het achterlicht rood.
Bron
http://infopol.asp4all.nl/jsp/page.jsp? ... fopol/Zoek
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

kan ie nog steeds wel een lampie om zijn arm schuiven.....;-)

Maar daarom zei ik al dat de opmerking heel flauw zou zijn.....maar die snapte je wel dacht ik zo..... :lol:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Copper TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Copper »

Frans,
Natuurlijk snapte ik het...ben zelf al met een armlampje blij! Die mensen proberen tenminste opvallend te fietsen en deze krijgen van mij dan ook geen bekeuring.
Gesloten