Mutatie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Lennie schreef:Dus met andere woorden is een mutatie, een intern raport ter bevordering van het poltie werk...
En dat kunnen ze gewoon opvragen als ze mij aanhouden...

Maar stel als ik de volgende keer 10 km/h te hard rijd en word aangehouden, dan mogen ze niet op grond van die mutatie, me rijbewijs invorderen
Dat is een beetje afhankelijk van de omstandigheden. In mijn regio kennen we een project dat "Golfslag" heet en zich speciaal richt op jonge bestuurders. Bij opvallend rijgedrag worden hun gegevens geregistreerd middels een mutatie binnen dat project. Zij worden mondeling of schriftelijk van die registratie op de hoogte gesteld en dat gaat vergezeld van de waarschuwing dat bij herhaald wangedrag op de weg het rijbewijs wordt ingevorderd en dat er een melding gedaan wordt bij het CBR. De eerste keer wordt dus afgedaan met een boete en een waarschuwing, de tweede keer wordt er gehakt.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

ja maar dan neem ik aan dat je op een 130 vordering tbv het CBR doelt en niet op de justitiele afhandeling
Botje
OnTroerend goed
Agent

Als vanzelfsprekend natuurlijk.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Ik dacht altijd dat snelheidsovertredingen onder de 30 km/h te hard niet geregistreerd werden. Geld registratie dan alleen bij dat bepaalde project, of kan men de keus maken om een snelheidsovertreding onder de 30k m/h te hard toch te registreren dmv een mutatie ?
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

de politie mag bij twijfel over de rijgeschiktheid van iemand een melding doen aan het CBR.

het CBR kan dan iemand een onderzoek instellen naar de geschiktheid.

dit is in feite een handeling waarbij de politie (na het melden) helemaal buiten staat.
het is ook neit een straf in de zin van justitie maar meer een controle of iemand nog voldoet aan de eisen van het rijden.

de poltiie constateert dit, mag hiervoor mulderen en bij herhaling ook zo'n melding bij het CBR doen.

en is totaal iets anders dan het invorderen van rijbewijzen bij meer dan 50 kmu te hard of bij alcohol
Laatst gewijzigd door Guido op 28 dec 2005, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Maar om te weten of men in herhaling valt moet er geregistreerd worden. Dat zou dan inhouden dat elk muldertje geregistreerd moet worden.

Of begrijp ik het nu verkeerd ??
Botje
OnTroerend goed
Agent

Je registreert natuurlijk alleen Muldertjes als dit later van belang kan zijn. Dat kan zijn omdat je verwacht dat er bezwaar gemaakt zal worden maar bijvoorbeeld ook omdat je verwacht dat een bepaalde bestuurder vaker dan gemiddeld in beeld zal komen. Zodoende kun je later een goed onderbouwde melding richting het CBR doen.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Gesloten