motorjas
Moderator: Moderatorteam
Nu we het toch over het uniform hebben. Waarom is er zo'n diversiteit in de jassen die gedragen worden bij bijvoorbeeld ongelukken en controles.
De ene keer zie ik de bekende witte jas met oranje schouderstukken, de andere keer de gebruikelijke politie jas, al dan niet in combinatie met een veiligheidshesje. Heeft dat te maken met de afdeling? De wit/oranje jas voor verkeershandhaving en de gewone jas met veiligheidshesje voor de gewone diender?
De ene keer zie ik de bekende witte jas met oranje schouderstukken, de andere keer de gebruikelijke politie jas, al dan niet in combinatie met een veiligheidshesje. Heeft dat te maken met de afdeling? De wit/oranje jas voor verkeershandhaving en de gewone jas met veiligheidshesje voor de gewone diender?
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Klopt, Stef.
De verkeersjassen zijn (in eerste aanleg) bedoeld voor verkeersdienders. Voor hen is de zichtbaarheid het belangrijkste argument maar ik kan me voorstellen dat als je enigszins onopvallend in een steegje staat te gluren, je dat ding niet graag aanhebt...
Om ook deze dienders voldoende zichtbaarheid te bieden bij een verkeerstaak zijn vaak losse retroreflecterende hestjes beschikbaar, alhoewel er ook regio's zijn zoals Kennemerland waar iedere diender standaard over zowel een normale parka als een verkeersparka beschikt...
De verkeersjassen zijn (in eerste aanleg) bedoeld voor verkeersdienders. Voor hen is de zichtbaarheid het belangrijkste argument maar ik kan me voorstellen dat als je enigszins onopvallend in een steegje staat te gluren, je dat ding niet graag aanhebt...
Om ook deze dienders voldoende zichtbaarheid te bieden bij een verkeerstaak zijn vaak losse retroreflecterende hestjes beschikbaar, alhoewel er ook regio's zijn zoals Kennemerland waar iedere diender standaard over zowel een normale parka als een verkeersparka beschikt...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
Bij ons op het bureau hangt een heel stel verkeesjassen. In principe worden die gebruikt bij nacht, als veiligheidskleding. dus niet specifiek voor verkeersdiender oid.
In de dienstauto's liggen ook twee van die jassen, ten algemene nutte, zichtbaarheid ed.
verkeershesjes zijn er ook, voor hetzelfde doel.
In de dienstauto's liggen ook twee van die jassen, ten algemene nutte, zichtbaarheid ed.
verkeershesjes zijn er ook, voor hetzelfde doel.
Daar is niks verwarrends aan lijkt me. In beide gevallen heb je te maken met politie. Het maakt voor jou niet uit wat je voor je hebt.Stef schreef:Kijk, dat is dus verwarrend dat ze ze allebei hebben in sommige regios en daarom vroeg ik het mij ook af. Of ze zetten in sommige regio's wel heel grote verkeershandhavingteams op.
politiemotorkleding bij KLPD dienst logistiek:ThunderSTreak schreef:Ik denk dat je een beetje vergist. Lerenjas en motorbroek bij Topskin voor € 1150,-- consumentenprijs maatwerk. De jas is het duurste onderdeel.gvdbor schreef:ik denk dat zo'n jas iets van 300 euro kost
Jassen worden vrij geleverd in elk design; design (snijpatroon) is namelijk door Topskin ontworpen. Politie heeft daar wel gebruik van gemaakt voor haar 'uniforme' kleding. Op broek en jas rusten geen merkrechten van de politie. Wel op de gebruikte logo's.
Leer jack: 334, leerbroek 271,
zomerleer jack 325, zomerleerbroek 235
Cordura jack 350, cordurabroek 286
Ik denk dus dat ik me toch niet zoveel vergiste.
Nee, natuurlijk niet. Naar beide moet je luisterengvdbor schreef:Daar is niks verwarrends aan lijkt me. In beide gevallen heb je te maken met politie. Het maakt voor jou niet uit wat je voor je hebt.Stef schreef:Kijk, dat is dus verwarrend dat ze ze allebei hebben in sommige regios en daarom vroeg ik het mij ook af. Of ze zetten in sommige regio's wel heel grote verkeershandhavingteams op.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
De magische woorden waren kennelijk consumentenprijs en maatwerkgvdbor schreef:
politiemotorkleding bij KLPD dienst logistiek:
Leer jack: 334, leerbroek 271,
zomerleer jack 325, zomerleerbroek 235
Cordura jack 350, cordurabroek 286
Ik denk dus dat ik me toch niet zoveel vergiste.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
-
LEO2002 TS
- Infopolitie Gast
Dat wordt dus een dienstreisje Duitsland voor een "maatpak"?MotoRon schreef:Ik ben meerdere malen in Breda geweest voor motorkleding, maar bij mijn laatste bestelling bleek dat de intendance geen zaken meer doet met Topskin. Men heeft nu een Duitse leverancier voor maatwerk.
De confectiematen van het leren pak schijnen in het voormalig Oostblok te worden gemaakt en het maatwek bij Topskin. Als dat nu niet meer zo is, ben ik benieuwd wat er met de pakken gaat gebeuren die nu nog bij Topskin hangen.
BTW, heb jij al iets gezien van onze "nieuwe" pakken?
-
Baksteen TS
- Infopolitie Gast
Zo hebben ze het mij ook verteld toen ze daar m'n maten namen.LEO2002 schreef:Dat wordt dus een dienstreisje Duitsland voor een "maatpak"?MotoRon schreef:Ik ben meerdere malen in Breda geweest voor motorkleding, maar bij mijn laatste bestelling bleek dat de intendance geen zaken meer doet met Topskin. Men heeft nu een Duitse leverancier voor maatwerk.![]()
De confectiematen van het leren pak schijnen in het voormalig Oostblok te worden gemaakt en het maatwek bij Topskin. Als dat nu niet meer zo is, ben ik benieuwd wat er met de pakken gaat gebeuren die nu nog bij Topskin hangen.
Nieuwe pakken...??
Vertel...!!!
-
LEO2002 TS
- Infopolitie Gast
Volgens het WIS schijnen er nieuwe pakken aan te komen voor de motorrijders. Iets met de kleur geelBaksteen schreef:
Zo hebben ze het mij ook verteld toen ze daar m'n maten namen.
Nieuwe pakken...??
Vertel...!!!
Mijn bron wist te melden dat er momenteel wordt proefgedragen bij AA.
Hou me ten goede: als ik lieg, lieg ik in commissie.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
De maten worden nu opgenomen bij de intendance in Apeldoorn. Van nieuwe pakken heb ik nog niets gezien/gehoord.LEO2002 schreef:Dat wordt dus een dienstreisje Duitsland voor een "maatpak"?![]()
-
LEO2002 TS
- Infopolitie Gast
bedankt voor de info, Ron. Toch vraag ik mij af of er niet iets in de pipe line zit, aangezien onze teamchef met de vervangingsinvestering wil wachten tot medio 2006. Volgens zijn zeggen ivm de verwachte aanpassing.MotoRon schreef:
De maten worden nu opgenomen bij de intendance in Apeldoorn. Van nieuwe pakken heb ik nog niets gezien/gehoord.
- ThunderSTreak
- Geslacht:
Prototype in geel??? Heb ik al eens ergens gezien!LEO2002 schreef: Volgens het WIS schijnen er nieuwe pakken aan te komen voor de motorrijders. Iets met de kleur geel![]()
Mijn bron wist te melden dat er momenteel wordt proefgedragen bij AA.
Hou me ten goede: als ik lieg, lieg ik in commissie.

Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety