motorjas

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Nu we het toch over het uniform hebben. Waarom is er zo'n diversiteit in de jassen die gedragen worden bij bijvoorbeeld ongelukken en controles.

De ene keer zie ik de bekende witte jas met oranje schouderstukken, de andere keer de gebruikelijke politie jas, al dan niet in combinatie met een veiligheidshesje. Heeft dat te maken met de afdeling? De wit/oranje jas voor verkeershandhaving en de gewone jas met veiligheidshesje voor de gewone diender?
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Klopt, Stef.

De verkeersjassen zijn (in eerste aanleg) bedoeld voor verkeersdienders. Voor hen is de zichtbaarheid het belangrijkste argument maar ik kan me voorstellen dat als je enigszins onopvallend in een steegje staat te gluren, je dat ding niet graag aanhebt...

Om ook deze dienders voldoende zichtbaarheid te bieden bij een verkeerstaak zijn vaak losse retroreflecterende hestjes beschikbaar, alhoewel er ook regio's zijn zoals Kennemerland waar iedere diender standaard over zowel een normale parka als een verkeersparka beschikt...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:

Kijk, dat is dus verwarrend dat ze ze allebei hebben in sommige regios en daarom vroeg ik het mij ook af. Of ze zetten in sommige regio's wel heel grote verkeershandhavingteams op.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Bij ons op het bureau hangt een heel stel verkeesjassen. In principe worden die gebruikt bij nacht, als veiligheidskleding. dus niet specifiek voor verkeersdiender oid.
In de dienstauto's liggen ook twee van die jassen, ten algemene nutte, zichtbaarheid ed.
verkeershesjes zijn er ook, voor hetzelfde doel.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Stef schreef:Kijk, dat is dus verwarrend dat ze ze allebei hebben in sommige regios en daarom vroeg ik het mij ook af. Of ze zetten in sommige regio's wel heel grote verkeershandhavingteams op.
Daar is niks verwarrends aan lijkt me. In beide gevallen heb je te maken met politie. Het maakt voor jou niet uit wat je voor je hebt.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

ThunderSTreak schreef:
gvdbor schreef:ik denk dat zo'n jas iets van 300 euro kost
Ik denk dat je een beetje vergist. Lerenjas en motorbroek bij Topskin voor € 1150,-- consumentenprijs maatwerk. De jas is het duurste onderdeel.

Jassen worden vrij geleverd in elk design; design (snijpatroon) is namelijk door Topskin ontworpen. Politie heeft daar wel gebruik van gemaakt voor haar 'uniforme' kleding. Op broek en jas rusten geen merkrechten van de politie. Wel op de gebruikte logo's.
politiemotorkleding bij KLPD dienst logistiek:

Leer jack: 334, leerbroek 271,
zomerleer jack 325, zomerleerbroek 235
Cordura jack 350, cordurabroek 286

Ik denk dus dat ik me toch niet zoveel vergiste.
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:

gvdbor schreef:
Stef schreef:Kijk, dat is dus verwarrend dat ze ze allebei hebben in sommige regios en daarom vroeg ik het mij ook af. Of ze zetten in sommige regio's wel heel grote verkeershandhavingteams op.
Daar is niks verwarrends aan lijkt me. In beide gevallen heb je te maken met politie. Het maakt voor jou niet uit wat je voor je hebt.
Nee, natuurlijk niet. Naar beide moet je luisteren ;). Maar het viel me gewoon op en daarom vroeg ik het mij af. Zeker als je ziet hoeveel van die jassen er soms bij elkaar zijn dat je je afvraagt of daar zoveel verkeerspolitie werkt of dat er gewone agenten ook die parka hebben aangetrokken.
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

gvdbor schreef:
politiemotorkleding bij KLPD dienst logistiek:

Leer jack: 334, leerbroek 271,
zomerleer jack 325, zomerleerbroek 235
Cordura jack 350, cordurabroek 286

Ik denk dus dat ik me toch niet zoveel vergiste.
De magische woorden waren kennelijk consumentenprijs en maatwerk :wink:
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

ThunderSTreak schreef: De magische woorden waren kennelijk consumentenprijs en maatwerk :wink:
En de magische opmerking over kleding was:

Zo'n jas is wel een beetje heel duur voor "gewoon leuk voor een keertje".
LEO2002 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door LEO2002 »

MotoRon schreef:Ik ben meerdere malen in Breda geweest voor motorkleding, maar bij mijn laatste bestelling bleek dat de intendance geen zaken meer doet met Topskin. Men heeft nu een Duitse leverancier voor maatwerk.
Dat wordt dus een dienstreisje Duitsland voor een "maatpak"? 8)

De confectiematen van het leren pak schijnen in het voormalig Oostblok te worden gemaakt en het maatwek bij Topskin. Als dat nu niet meer zo is, ben ik benieuwd wat er met de pakken gaat gebeuren die nu nog bij Topskin hangen.
BTW, heb jij al iets gezien van onze "nieuwe" pakken?
Baksteen TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Baksteen »

LEO2002 schreef:
MotoRon schreef:Ik ben meerdere malen in Breda geweest voor motorkleding, maar bij mijn laatste bestelling bleek dat de intendance geen zaken meer doet met Topskin. Men heeft nu een Duitse leverancier voor maatwerk.
Dat wordt dus een dienstreisje Duitsland voor een "maatpak"? 8)

De confectiematen van het leren pak schijnen in het voormalig Oostblok te worden gemaakt en het maatwek bij Topskin. Als dat nu niet meer zo is, ben ik benieuwd wat er met de pakken gaat gebeuren die nu nog bij Topskin hangen.
Zo hebben ze het mij ook verteld toen ze daar m'n maten namen.

Nieuwe pakken...??

Vertel...!!!
LEO2002 TS
Infopolitie Gast

Baksteen schreef:

Zo hebben ze het mij ook verteld toen ze daar m'n maten namen.

Nieuwe pakken...??

Vertel...!!!
Volgens het WIS schijnen er nieuwe pakken aan te komen voor de motorrijders. Iets met de kleur geel :roll:
Mijn bron wist te melden dat er momenteel wordt proefgedragen bij AA.
Hou me ten goede: als ik lieg, lieg ik in commissie.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:

Ongelezen bericht door MotoRon »

LEO2002 schreef:Dat wordt dus een dienstreisje Duitsland voor een "maatpak"? 8)
De maten worden nu opgenomen bij de intendance in Apeldoorn. Van nieuwe pakken heb ik nog niets gezien/gehoord.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
LEO2002 TS
Infopolitie Gast

MotoRon schreef:
De maten worden nu opgenomen bij de intendance in Apeldoorn. Van nieuwe pakken heb ik nog niets gezien/gehoord.
bedankt voor de info, Ron. Toch vraag ik mij af of er niet iets in de pipe line zit, aangezien onze teamchef met de vervangingsinvestering wil wachten tot medio 2006. Volgens zijn zeggen ivm de verwachte aanpassing.
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

LEO2002 schreef: Volgens het WIS schijnen er nieuwe pakken aan te komen voor de motorrijders. Iets met de kleur geel :roll:
Mijn bron wist te melden dat er momenteel wordt proefgedragen bij AA.
Hou me ten goede: als ik lieg, lieg ik in commissie.
Prototype in geel??? Heb ik al eens ergens gezien!

Afbeelding
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Gesloten