Mutatie
Moderator: Moderatorteam
-
Lennie TS
- Infopolitie Gast
Mutatie
Ik werd vandaag (27 december 2005) aangehouden voor te hard rijden.
Maar kwam eraf met een waarschuwing..
Maar nu zei de desbetreffende agent dat er een mutatie werd gemaakt.
En als ik binnen 1 jaar naar deze desbetreffende dag gepakt word met roekeloos of 10 km/h te hard of harder rijden, dan kan ik me rijbewijs inleveren..
Dus mijn vragen zijn wat is een mutatie
En hoe zit dat met die 10 km/h te hard, en roekeloos rijden
Maar kwam eraf met een waarschuwing..
Maar nu zei de desbetreffende agent dat er een mutatie werd gemaakt.
En als ik binnen 1 jaar naar deze desbetreffende dag gepakt word met roekeloos of 10 km/h te hard of harder rijden, dan kan ik me rijbewijs inleveren..
Ik denk dat de betreffende agent u er even van wilde doordringen dat een rijbewijs kwijt raken tegenwoordig vrij snel kan gebeuren. Maar bij nogmaals meer dan 10 km/h te hard gebeurt dit zeker niet. Het rijbewijs innemen komt in beeld bij een overschrijding van 50 km/h of meer.
Een mutatie is een intern klein rapportje van de agent ten behoeve van de andere agenten. Zij lezen dit en zijn dan op de hoogte.
Een mutatie is een intern klein rapportje van de agent ten behoeve van de andere agenten. Zij lezen dit en zijn dan op de hoogte.
-
Lennie TS
- Infopolitie Gast
Nee, mogen ze niet. Zolang u onder de 30 km/h (40 op de snelweg) blijft qua overschrijding, zult u een politietransactie krijgen, een geldboete dus.
Tussen 30 en 50 km/h te hard is een transactie van de officier van justitie, hoger dan 50 km/h te hard is inname rijbewijs + transactie van de officier van justitie.
Maakt u het echt heel bont, bestaat nog het mogelijkheid van een ontzegging van de rijbevoegdheid voor een bepaalde periode. Dat is dan een uitspraak van een rechter.
Tussen 30 en 50 km/h te hard is een transactie van de officier van justitie, hoger dan 50 km/h te hard is inname rijbewijs + transactie van de officier van justitie.
Maakt u het echt heel bont, bestaat nog het mogelijkheid van een ontzegging van de rijbevoegdheid voor een bepaalde periode. Dat is dan een uitspraak van een rechter.
-
Lennie TS
- Infopolitie Gast
- rai
- Geslacht:
Re: Mutatie
En even een kleine aanvulling.Lennie schreef:En als ik binnen 1 jaar naar deze desbetreffende dag gepakt word met roekeloos of 10 km/h te hard of harder rijden, dan kan ik me rijbewijs inleveren..
Je weet nu uitgebreid met wat voor snelheden je iets kan verwachten qua boetes, maar je hebt het ook over roekeloos rijden.
Ik weet niet wat jij onder roekeloos rijgedrag verstaat, maar flink roekeloos rijden kan ook een reden zijn om het rijbewijs ter plaatse in te vorderen.
-
Lennie TS
- Infopolitie Gast
Ik weet zelf een beetje wat ik onder roekeloos rijden versta, maar ja meestal is het de agent zelf die terplekke een beslissing treft..
Maar ja ik rij doorgaans gewoon lekker sociaal, alleen had ik deze keer haast, jammer genoeg...
Had beter moeten weten, want haast heeft van mij al 3 vrienden het leven gekost...
Maar ja ik rij doorgaans gewoon lekker sociaal, alleen had ik deze keer haast, jammer genoeg...
Had beter moeten weten, want haast heeft van mij al 3 vrienden het leven gekost...
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
-
R.A. TS
- Infopolitie Gast
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45