Mutatie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Lennie TS
Infopolitie Gast

Mutatie

Ongelezen bericht door Lennie »

Ik werd vandaag (27 december 2005) aangehouden voor te hard rijden.
Maar kwam eraf met een waarschuwing..
Maar nu zei de desbetreffende agent dat er een mutatie werd gemaakt.
En als ik binnen 1 jaar naar deze desbetreffende dag gepakt word met roekeloos of 10 km/h te hard of harder rijden, dan kan ik me rijbewijs inleveren..

Dus mijn vragen zijn wat is een mutatie
En hoe zit dat met die 10 km/h te hard, en roekeloos rijden
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Ik denk dat de betreffende agent u er even van wilde doordringen dat een rijbewijs kwijt raken tegenwoordig vrij snel kan gebeuren. Maar bij nogmaals meer dan 10 km/h te hard gebeurt dit zeker niet. Het rijbewijs innemen komt in beeld bij een overschrijding van 50 km/h of meer.

Een mutatie is een intern klein rapportje van de agent ten behoeve van de andere agenten. Zij lezen dit en zijn dan op de hoogte.
Lennie TS
Infopolitie Gast

Dus met andere woorden is een mutatie, een intern raport ter bevordering van het poltie werk...
En dat kunnen ze gewoon opvragen als ze mij aanhouden...

Maar stel als ik de volgende keer 10 km/h te hard rijd en word aangehouden, dan mogen ze niet op grond van die mutatie, me rijbewijs invorderen
thijeleo
In Memoriam
Agent

Nee, mogen ze niet. Zolang u onder de 30 km/h (40 op de snelweg) blijft qua overschrijding, zult u een politietransactie krijgen, een geldboete dus.

Tussen 30 en 50 km/h te hard is een transactie van de officier van justitie, hoger dan 50 km/h te hard is inname rijbewijs + transactie van de officier van justitie.

Maakt u het echt heel bont, bestaat nog het mogelijkheid van een ontzegging van de rijbevoegdheid voor een bepaalde periode. Dat is dan een uitspraak van een rechter.
Lennie TS
Infopolitie Gast

Kijk dan ben ik opgelucht, want ik dacht als ik de volgende keer gepakt wordt met 10 km/h te hard, dat ik me rijbewijs op een presenteer blaadje kon geven aan de desbetreffende agent..

Maar ja ik ben er zelf ook nu van doordacht, dat ik wat zachter moet gaan rijden, ik had echt teveel haast...
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Re: Mutatie

Ongelezen bericht door rai »

Lennie schreef:En als ik binnen 1 jaar naar deze desbetreffende dag gepakt word met roekeloos of 10 km/h te hard of harder rijden, dan kan ik me rijbewijs inleveren..

Dus mijn vragen zijn wat is een mutatie
En hoe zit dat met die 10 km/h te hard, en roekeloos rijden
En even een kleine aanvulling.
Je weet nu uitgebreid met wat voor snelheden je iets kan verwachten qua boetes, maar je hebt het ook over roekeloos rijden.

Ik weet niet wat jij onder roekeloos rijgedrag verstaat, maar flink roekeloos rijden kan ook een reden zijn om het rijbewijs ter plaatse in te vorderen.
thijeleo
In Memoriam
Agent

Uiteraard.
Lennie TS
Infopolitie Gast

Ik weet zelf een beetje wat ik onder roekeloos rijden versta, maar ja meestal is het de agent zelf die terplekke een beslissing treft..

Maar ja ik rij doorgaans gewoon lekker sociaal, alleen had ik deze keer haast, jammer genoeg...

Had beter moeten weten, want haast heeft van mij al 3 vrienden het leven gekost...
®win
Lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door ®win »

Was het wel een echte agent? Komt bij mij een beetje over als een frustraat die zich uitgeeft voor agent (en dus geen bekeuringen kan uitdelen).
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

eehh het wil echt weleens gebeuren dat we iemand waarschuwen hoor.
Wie rent, bekent!
Lennie TS
Infopolitie Gast

Desbetreffende agent legitmeerde zich..
R.A. TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door R.A. »

Dat hij zich legitimeerde is wel bijzonder.
Was hij niet in uniform dan?
®win
Lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door ®win »

The Scorpion schreef:eehh het wil echt weleens gebeuren dat we iemand waarschuwen hoor.
Op zo'n manier? Met zo'n verhaal?

Lennie schreef:Desbetreffende agent legitmeerde zich..
Legitimeren ok, maar heb je het pasje lang genoeg mogen bekijken om te zien of het geen vervalsing is?
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

met zo'n verhaal? ach soms kan het geen kwaad om bepaalde dingen wat aan te dikken, als je denkt dat de desbetreffende persoon dan echt haar rijgedrag oid zal veranderen. baat het niet schaadt het niet.
Wie rent, bekent!
thijeleo
In Memoriam
Agent

Op verzoek weer even geopend. Een van de gbruikers wil nog wat aanvullen.
Gesloten