rijden onder invloed
Moderator: Moderatorteam
-
gerard TS
- Infopolitie Gast
rijden onder invloed
ik ben 27-11-05 aangehouden voor het rijden onder invloed ik moest blazen en dat was blijkbaar fout mee naar het bureau daar moest ik wachten op de officier van justitie tussen de eerste blaastest terplekke en op het bureau mocht volgens de dienstdoende agent 20 minuten zitten ik heb bijna 45 minuten gewacht mag dit?? zoja oke dan
mag dit niet wat moet ik dan doen....
met vriendelijke groet g.staats
mag dit niet wat moet ik dan doen....
met vriendelijke groet g.staats
-
wout TS
- Infopolitie Gast
Tussen de selectieve blaastest op straat en de ademanalyse in het bureau moet minimaal 20 minuten zitten.
een maximum is er niet, maar hoe langer er gewacht wordt hoe meer kans uw lichaam heeft om de alcohol af te breken..
die 45 min. is meer in uw voordeel dan dat het een rede kan zijn om bezwaar te maken.
een maximum is er niet, maar hoe langer er gewacht wordt hoe meer kans uw lichaam heeft om de alcohol af te breken..
die 45 min. is meer in uw voordeel dan dat het een rede kan zijn om bezwaar te maken.
- rai
- Geslacht:
Ja, dit is correct.
Het is zelfs in uw eigen voordeel, ook al scheelt het niet veel.
De wet zegt dat er minimaal 20 minuten moet zitten tussen het eerste contact tussen ambtenaar en "verdachte".
Er is niets geregeld over wat de maximale termijn is.
Hoe langer het duurt, hoe beter het voor u is.
Maar waarom dat is hoef ik denk ik niet uit te leggen.
Het is zelfs in uw eigen voordeel, ook al scheelt het niet veel.
De wet zegt dat er minimaal 20 minuten moet zitten tussen het eerste contact tussen ambtenaar en "verdachte".
Er is niets geregeld over wat de maximale termijn is.
Hoe langer het duurt, hoe beter het voor u is.
Maar waarom dat is hoef ik denk ik niet uit te leggen.
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
En dit is wat de wet zegt:
Besluit alcoholonderzoeken:
De meeste bedrijfs processen systemen halen deze fout er echter direct al uit.
Nergens staat dat het binnen een bepaalde termijn moet gebeuren dus in deze heeft het alleen maar een voordeel.
In deze werkt het waarschijnlijk alleen maar in je voordeel want ik had het bevel eerder gedaan. Hiervoor is immers geen hulpofficier nodig.
Besluit alcoholonderzoeken:
Binnen de genoemde termijn mag er geen onderzoek plaatsvinden. Als dit wel gebeurt dan is het onderzoek niet naar behoren afgehandeld en dan zal vervolging niet plaatsvinden.Artikel 6
Ademanalyse vindt niet plaats binnen twintig minuten na het moment waarop van de verdachte is gevorderd zijn medewerking te verlenen aan een voorlopig onderzoek van uitgeademde lucht dan wel, indien die vordering niet is gedaan, binnen twintig minuten na het eerste directe contact dat een opsporingsambtenaar met hem heeft gehad, leidend tot de verdenking van een gedraging in strijd met artikel 8 van de Wegenverkeerswet 1994, artikel 27 van de Scheepvaartverkeerswet, artikel 2.12 of 5.17a van de Wet Luchtvaart of artikel 4 van de Spoorwegwet.
De meeste bedrijfs processen systemen halen deze fout er echter direct al uit.
Nergens staat dat het binnen een bepaalde termijn moet gebeuren dus in deze heeft het alleen maar een voordeel.
In deze werkt het waarschijnlijk alleen maar in je voordeel want ik had het bevel eerder gedaan. Hiervoor is immers geen hulpofficier nodig.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
staats TS
- Infopolitie Gast
rijden onder invloed
hartelijk bedankt voor de uitleg al vindt ik de boete van 220 euro wel aan de hoge kant.er zit dus niks anders op dan betalen
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
Euhm, Bert, volgens mij hadden we een beetje de afspraak dat we mensen objectief antwoord geven in het gastendeel. Dat TS een domme actie heeft begaan weet ie volgerns mij zelf best wel.....Bert schreef:Sorry, maar ik vind het gewoon je eigen schuld. Wat mij betreft kan de boete voor rijden onder invloed niet hoog genoeg zijn.
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Re: rijden onder invloed
oke dat klopt maar voor een eerste keer had het ook wel minder mogen zijn als ik het goed heb is 190 euro de boete die ervoor staat ik vindt ook dat het niet mag drank op achter het stuur maar ik ben zo stom geweest om iemand weg te brengen die ruzie zocht in een cafe ..staats schreef:hartelijk bedankt voor de uitleg al vindt ik de boete van 220 euro wel aan de hoge kant.er zit dus niks anders op dan betalen
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Heel veel agenten hebben de neiging om eerst de voorgeleiding bij een hulpofficier van justitie af te wachten, maar dat is overbodig.
Zodra 21 minuten verder bent, mag je iemand (zonder voorgeleiding) al aan de ademanalyse zetten.
Overigens kan het (langere) wachten ook nadelig zijn...
Een biertje wordt ongeveer in 1,5 uur geheel afgebroken maar als je vlak voor de aanhouding nog knap gedronken hebt, duurt het even voordat deze alcohol in je bloed zit en heeft de wachttijd alleen maar je alcoholpercentage verhoogd.
Overigens hecht men geen waarde aan (kleinere) alcoholverschillen door een langere of kortere wachttijd voor de ademanalyse. Er is immers zekerheid dat de waargenomen alcoholwaarde zich in het lichaam bevindt (anders dan bij een analyse binnen 20 minuten).
Zodra 21 minuten verder bent, mag je iemand (zonder voorgeleiding) al aan de ademanalyse zetten.
Overigens kan het (langere) wachten ook nadelig zijn...
Een biertje wordt ongeveer in 1,5 uur geheel afgebroken maar als je vlak voor de aanhouding nog knap gedronken hebt, duurt het even voordat deze alcohol in je bloed zit en heeft de wachttijd alleen maar je alcoholpercentage verhoogd.
Overigens hecht men geen waarde aan (kleinere) alcoholverschillen door een langere of kortere wachttijd voor de ademanalyse. Er is immers zekerheid dat de waargenomen alcoholwaarde zich in het lichaam bevindt (anders dan bij een analyse binnen 20 minuten).
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
Anonymous schreef: maar ik ben zo stom geweest om iemand weg te brengen die ruzie zocht in een cafe ..
ik heb een hoop rare dingen gedaan in de kroeg, maar iemand wegbrengen waarmee ik ruzie had..... en daarom zeg ik : nooit met je vriendin naar de kroeg!
koen heeft gelijk, langer wachten kan ook nadelig zijn. oftewel: het maakt dus eigenlijk niet uit.
Wie rent, bekent!
-
ikzelf TS
- Infopolitie Gast
rijden onder invloed
Sorry, maar ik vind het gewoon je eigen schuld. Wat mij betreft kan de boete voor rijden onder invloed niet hoog genoeg zijn.
reactie van mezelf :geen probleem hoor ieder mag zijn eigen mening hebben.
vraag? is er een maximum wat betreft de boete het was de eerste keer en zat op 250 UG/L
de boete is 220 euro maar heb op een andere site van de wegenverkeerswet gelezen dat het 190 euro is
reactie van mezelf :geen probleem hoor ieder mag zijn eigen mening hebben.
vraag? is er een maximum wat betreft de boete het was de eerste keer en zat op 250 UG/L
de boete is 220 euro maar heb op een andere site van de wegenverkeerswet gelezen dat het 190 euro is
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
-
Onyx TS
- Infopolitie Gast
Ik begrijp dat je het opgelegde geldbedrag nogal aan de hoge kant vind.ikzelf schreef:vraag? is er een maximum wat betreft de boete het was de eerste keer en zat op 250 UG/L
Hoop dat dit de volgende keer, zodra je wil gaan rijden, je ervan weerhoud om het nog een keer te doen.
MOCHT er toch een volgende keer komen => de bedragen worden niet echt lager...