Gevoelsmatig ga ik met Frans en Koen mee en denk ik dat je verbaal op kan maken wegens het veroorzaken van gevaar/aanrijding. Tevens vind ik het spijtig dat het nodig was dat er weer gereden werd. Omdat ik er niet bij was kan ik niet over de hele situatie oordelen, maar stel je voor dat je zo'n wending in je bekeuringsgesprek krijgt (wanneer het raam toch meestal geopend is) lonkt het linkeroor toch dusdanig dat....snappie? heb je ook geen 'achtervolging' nodig.
Ik kan me de eerste irritatie van Chris best voorstellen, maar jezelf betitelen als normaal net persoon (of zoiets) na de rest van het verhaal duidt op een niet-realistisch beeld van de eigen persoon.
Aanrijding met politieauto
Moderator: Moderatorteam
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
-
Onyx TS
- Infopolitie Gast
Tuurlijk lopen er OOK in ons vak collega's rond waarvan je denkt "selectiefoutje"Bert schreef:Euh, Walter. Eéntje kennen is al genoeg hoor.
Laten we nu wel even eerlijk zijn tegen elkaar en gewoon vaststellen dat er best "foute" agenten rondlopen.
Aan de andere kant: wat is de kans voor iemand om al die "foute" types achter elkaar tegen te komen, in persoon.
Ik ben zelf in 14 jaar tijd nog maar 1 x langs de kant gezet, en de mensen in mijn directe omgeving worden wel eens geflitst maar in persoon langs de kant...vrijwel nooit!
Hiermee bedoel ik dat veel mensen elke agent, waarmee ze in contact komen, als "fout" aanmerken.
Als je dan verder vraagt zijn ze voornamelijk anoniem geflitst.
Beetje kort door de bocht dat "deze dienders" het verpesten voor de rest.Chris_ schreef: Toch ben ik van mening dat er enkele agenten zijn die het verpesten voor de rest. Een voorbeeld:
Ik heb een eigen zaak waarin 5 personen hele dagen op de weg zijn. Deze rijden met busjes van het bedrijf door het hele land heen. Zonder te overdrijven komt hier minimaal 2x per week een bekeuring binnen voor een snelheidsovertreding; in 3 jaar tijd nog maar 3 die boven 10km/u zaten, de rest altijd onder de 10KM, €30,- dus.
Deze collega's zijn langs de weg gezet om dit werk te gaan doen, van rijkswege uit...niet omdat die zich thuis verveelden.
Dan doet die zijn werk en daar volgen bekeuringen uit.
DAAR baal jij vervolgens vreselijk van.
Helaas is er al veel over gezegt op dit forum maar de regerls maakt de politie niet, "wij" hanteren ze alleen maar.
Dat is mooi voor je werknemers.Chris_ schreef: Ik heb met mijn personeel de afspraak dat de boetes onder 10KM door mij betaald worden, omdat ik van mening ben dat dit 'onzin boetes' zijn.
Ik denk alleen dat als ze die bekeuringen zelf zouden moeten betalen dat er beter op gelet wordt, met als gevolg dat het vanzelf minder wordt.
ALS dit zo gebeurd is vind ik dat uiterst onprofessioneel gedrag.Chris_ schreef:Verteld hij mij doodleuk dat ze er regelmatig onderling met collega's een sport van maken om zoveel mogelijk mensen op de bon te slingeren. Diegene met de meeste bekeuringen was dan de 'winnaar'. Deze man was maar aan het doorratelen over hoe leuk dat was, en hij lachte er bij als een blij kind.
Ondanks dat de uitgeschreven bekeuringen allemaal wel degelijk gepleegd zijn ben ik met je eens dat dit soort uitlatingen niet op zijn plaats zijn.
Of de bekeuring nodig was geweest is een hele andere discussie.Chris_ schreef:Zo zie ik het ook met de bekeuring van het kapotte knipperlicht. De agent schrijft mij een bon uit, terwijl de stukjes glas nog op straat vallen als je de deur dichtgooid. Iedereen kan zien dat ik net een aanrijding heb gehad, en toch gewoon die bon uitschrijven. Op zo'n moment kan ik daar dan boos om worden.
Dat de collega zeer recht-door-zee is en hiervoor een bekeuring uitschrijft blijft terecht.
(heb vanavond nog gereageerd op een topic waar iemand vond dat iedereen in de auto een bekeuring had moeten krijgen voor het rijden zonder gordel.
Matst de collega iemand, weer niet goed)
Het is dan ook onnodig (en niet slim) om vervolgens bijdehand te gaan zitten doen en vervolgens snel wegrijden, zodat weerwoord onmogelijk wordt gemaakt.
Kinderachtige reactie.
Chris_ schreef:Vervolgens zeg ik (op kalme normale toon) iets onvriendelijks tegen de agent, en rij weg. Direct zet hij weer de achtervolging in om mij een bon te gaan geven voor het beledigen van een ambtenaar.
"grappig" genoeg heb ik dit zelf meegemaakt en ook ik laat niet over me heen lopen, zeker niet als mij niets te verwijten valt!
De "kalme, normale toon" doet hier niets aan af.
Chris_ schreef:Hij had hier ook de 'verstandigste' kunnen zijn en denken van "goh, laat hem maar lekker even afkoelen".
Dit geldt voor beide partijen.
Dat geloof ik best.Chris_ schreef:Ik ben hier zeker niet om de boel op te stoken, ik probeer hier een serieuze discussie aan te gaan.
Het is alleen ook wel eens aan te raden eerst eens naar je eigen handelen te kijken, voordat je er (heel makkelijk) naar de agent wordt gewezen.
De mogelijke strafrechtelijke gevolgen van de aanrijding met de politiewagen zijn in de 1e plaats ontstaan door handelingen die u zelf volledig in de hand heeft gewerkt.
Greetzz...Onyx.
-
CrashDuck TS
- Infopolitie Gast
Bert schreef:Maar er zijn veel meer agenten in Nederland dan op dit forum !!CrashDuck schreef:En daar geloof ik weer helemaal geen biet van. Als een agent op dit forum een fout maakt, zal hij/zij dat ruiterlijk toegeven. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken !Chris_ schreef: (...) Volgens mij zijn de meesten hier juist bang om toe te geven dat het niet helemaal klopte dat deze agent mij een bon gaf. (...)
CrashDuck schreef:En daar geloof ik weer helemaal geen biet van. Als een agent op dit forum een fout maakt, zal hij/zij dat ruiterlijk toegeven. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken !Chris_ schreef: (...) Volgens mij zijn de meesten hier juist bang om toe te geven dat het niet helemaal klopte dat deze agent mij een bon gaf. (...)
-
Chris_ TS
- Infopolitie Gast
He Onyx,
Duidelijke, en uitgebreide reactie.
Ik heb al enkele keren aangegeven dat ik mijn gedeelte van de schuld in het gebeuren herken.
Dit topic was eigenlijk gestart in de hoop antwoord te krijgen op de vraag:"krijg ik mijn schade verzekerd", maar is nu uitgelopen op een behoorlijke discussie. Ik denk dat ik inderdaad zal moeten wachten op de uitslag van het onderzoek, het is moeilijk om hier een antwoord voor te vinden, aangezien jullie er niet bij waren.
Ik respecteer ieders mening over het gebeuren, wel vind ik dat sommige reacties niet terecht zijn, voornamelijk diegene die mij als persoon aanvallen. Ook hier kan ik op zeggen: Je was er niet bij....
Ik verwacht dat ik begin 2006 uitslag krijg, uiteraard laat ik het nog even weten.
Ik heb al enkele keren aangegeven dat ik mijn gedeelte van de schuld in het gebeuren herken.
Dit topic was eigenlijk gestart in de hoop antwoord te krijgen op de vraag:"krijg ik mijn schade verzekerd", maar is nu uitgelopen op een behoorlijke discussie. Ik denk dat ik inderdaad zal moeten wachten op de uitslag van het onderzoek, het is moeilijk om hier een antwoord voor te vinden, aangezien jullie er niet bij waren.
Ik respecteer ieders mening over het gebeuren, wel vind ik dat sommige reacties niet terecht zijn, voornamelijk diegene die mij als persoon aanvallen. Ook hier kan ik op zeggen: Je was er niet bij....
Ik verwacht dat ik begin 2006 uitslag krijg, uiteraard laat ik het nog even weten.
-
Onyx TS
- Infopolitie Gast
Tja, dit is een beetje zoals elke agent het op straat ook tegenkomt denk ik dan maar.Chris_ schreef:He Onyx,
Het begint om een simpele overtreding en eindigt bij de rechter met een verkeersmisdrijf
Alle uitspraken worden hier gedaan aan de hand van de info die je zelf geeft, of later toevoegt.
Op basis hiervan valt denk ik te stellen dat:
-de bekeuring terecht was,
-de belediging onnodig,
-het vervolg (de achtervolging) voorspelbaar,
-de aanrijding (voor beide partijen) vermijdbaar en verwijtbaar was.
Ik kan me zo voorstellen dat de agent veroordeeld zal worden voor "te weinig afstand houden".
Daar tegenover staat, mijns inziens, een behoorlijke artikel 5 WvW 1994 voor het veroorzaken van gevaar op de weg door schuld.
Ook dit kan financieel behoorlijk in de papieren gaan lopen, ik dacht zo tussen de € 200.- en € 400.- voor de 1e keer.
Zou zo zeggen: houd ons vooral op de hoogte van de afhandeling hierover.
Vrouwe Justitia's wegen zijn vaak ondoorgrondelijk.
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Met verbazing heb ik dit onderwerp zitten lezen.
Het is wel heel apart dat iemand bewust het risico neemt om een ander te verwonden.
Het is wel heel apart dat iemand bewust het risico neemt om een ander te verwonden.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
Onyx TS
- Infopolitie Gast
Ik vermoedt dat Ts daar door een rechter ook wel op gewezen zal worden..rich schreef:Met verbazing heb ik dit onderwerp zitten lezen.
Van de kosten van een veroordeling had Ts vast een heel jaar snelheidsbekeuringen van zijn werknemers "tot 10 km/h" kunnen betalen
Als het half zo erg was als je hebt beschreven dan hoeven we er niet bij te zijn geweest om te weten hoe apart je hebt gereageerd op de bekeuring.Chris_ schreef:Ik respecteer ieders mening over het gebeuren, wel vind ik dat sommige reacties niet terecht zijn, voornamelijk diegene die mij als persoon aanvallen. Ook hier kan ik op zeggen: Je was er niet bij....
Ondanks alles wens ik je toch heel erg veel succes, en laat het dan een goed leermoment zijn geweest (voor beide partijen...
Vraag is volgens mij voldoende beantwoord, slotje dus.