Hallo,
Sinds een week hebben wij nieuwe buren. Het blijken nogal asociale mensen te zijn in hun doen en laten.
Sinds zij de woning betrokken hebben, hebben ze bijna constant de radio aan staan. Niet extreem hard, maar we hebben wel last van de constante dreun van de bas. Overdag hindert ons dit niet maar 's avonds als we tv kijken houden we hier behoorlijke hoofdpijn aan over...
Het gaat hier om heel gehorige huizen waarvan de huiskamer van de betreffende buren tegen die van ons aan zit.
De 3e avond dat de radio aanstond heb ik aangebeld en vriendelijk verzocht of ze 's avonds rekening wilden houden met de muziek en deze wat zachter wilden laten. Dit vonden ze geen probleem en die avond is het verder ook rustig gebleven.
De hieropvolgende avonden echter ging de radio weer op hetzelfde volume als voorheen aan.
Nu vanavond (1e kerstdag) ging de radio nog harder en kwam boven onze tv uit. Hierop weer aangebeld en gevraagd of het weer zachter kon, dat we dit niet meer leuk vonden. Hierop werd de radio weer zachter gezet.
Nu is mijn vraag: Wat kunnen we hiertegen doen? We zien het niet echt zitten om elke avond te gaan vragen of de muziek zachter kan en we hebben tijdens paar gesprekjes duidelijk aangegeven dat we er overdag geen probleem mee hebben maar dat we 's avonds graag wat rust hebben.
Moeten we eerst naar de woningbouw gaan? En hebben we pas reden tot klagen wanneer de muziek na 22.00 uur aan staat?
Ik hoor het graag!
Groetjes D
Nieuwe buren....geluidsoverlast
Moderator: Moderatorteam
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
Ik weet niet of er aan de andere kant van de nieuwe buren ook mensen wonen. Dan zou je eens met die mensen op "visite" kunnen gaan bij de nieuwe buren. Niet pas als je last van hun radio hebt. Maar gewoon overdag even langs gaan en er openlijk over praten met z'n allen. Als je de buren alleen aanspreekt bij overlast komt dat misschien over als dat je er alleen op dat moment last van hebt. Tijdens een gewoon gesprek kun je wat uitgebreider praten en afspraken maken. Eventueel met de andere buren erbij.
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Re: Nieuwe buren....geluidsoverlast
de dialoog opzoeken.
gewoon eens een gesprek aangaan op een moment dat er geen overlast is.
afspraken maken enzo en laten horen hoe gehorig de woningen zijn.
gaan ze dan nog door: woningbouw inlichten en bij excessen politie bellen. niet te vaak...
gewoon eens een gesprek aangaan op een moment dat er geen overlast is.
afspraken maken enzo en laten horen hoe gehorig de woningen zijn.
gaan ze dan nog door: woningbouw inlichten en bij excessen politie bellen. niet te vaak...
-
D TS
- Infopolitie Gast
Hallo,
Bedankt voor jullie reactie.
Ik zie dat het volgende niet zo goed uit mijn verhaal naar voren komt:
Nadat ik de eerste keer had aangebeld bij de nieuwe buren hebben wij hen uitgenodigd op de koffie (de volgende dag toen er geen overlast was) en nogmaals gezegd dat we er alleen 's avonds last van hadden en dat we het fijn zouden vinden als er rekening mee gehouden zou worden. Ze gaven toen aan dit helemaal geen probleem te vinden, ze hadden zelf ook al wel gemerkt dat de huizen gehorig waren.
Dus dat stadium zijn we al gepasseerd, daarbij dus ook nog dat ik het afgelopen avond weer heb moeten gaan vragen.
In mijn ogen praten ze op zo'n moment met ons mee maar hebben ze er verder schijt aan (om het zo maar even te zeggen).
Daarbij komt dus ook dat ik hoogzwanger ben en me dus serieus afvraag hoe dat zal gaan als onze kleine geboren is...
En de buren aan de andere kant hebben precies het huis tegenovergesteld staan: dus tussen hun woonkamer en die van de nieuwe buren zitten 2 gangen en keukens. Zij horen het dus bijna niet.
Groetjes D
Bedankt voor jullie reactie.
Ik zie dat het volgende niet zo goed uit mijn verhaal naar voren komt:
Nadat ik de eerste keer had aangebeld bij de nieuwe buren hebben wij hen uitgenodigd op de koffie (de volgende dag toen er geen overlast was) en nogmaals gezegd dat we er alleen 's avonds last van hadden en dat we het fijn zouden vinden als er rekening mee gehouden zou worden. Ze gaven toen aan dit helemaal geen probleem te vinden, ze hadden zelf ook al wel gemerkt dat de huizen gehorig waren.
Dus dat stadium zijn we al gepasseerd, daarbij dus ook nog dat ik het afgelopen avond weer heb moeten gaan vragen.
In mijn ogen praten ze op zo'n moment met ons mee maar hebben ze er verder schijt aan (om het zo maar even te zeggen).
Daarbij komt dus ook dat ik hoogzwanger ben en me dus serieus afvraag hoe dat zal gaan als onze kleine geboren is...
En de buren aan de andere kant hebben precies het huis tegenovergesteld staan: dus tussen hun woonkamer en die van de nieuwe buren zitten 2 gangen en keukens. Zij horen het dus bijna niet.
Groetjes D
-
Knakker TS
- Infopolitie Gast