Bij mij wat minder, mijn horloge bleek dinsdag in de namiddag weg te zijn. Het laatste waar ik m heb gezien was in de kleedkamer, waar ik m in mijn broekzak stopte. Ik ben al bij de concierges langs geweest de leraar, etc. en heb ook de politie gebeld of die m had gevonden. Kan ik school hier aansprakelijk voor stellen of kan ik de verzekering laten uitbetalen, en moet ik aangifte doen?
Denk dat je met aangifte ook niet heel erg ver komt bij een diefstal zoals in jou geval (je kunt het natuurlijk wel proberen)
Als ik jou situatie zo lees, zou ik eens een paar mede leerlingen vragen of ze er iets van weten of gezien hebben. En vooral veel de mensen op de pols blijfen kijken... Wordt moeilijk maar succes ermee.
Gino schreef:Denk dat je met aangifte ook niet heel erg ver komt bij een diefstal zoals in jou geval (je kunt het natuurlijk wel proberen).
Voor iemand die pretendeert graag bij de politie te willen is dit geen handige opmerking. De politie wil graag van dit soort zaken op de hoogte zijn. DUS: aangifte doen.
volgende week wordt er misschien weer wat gestolen en als niemand aangifte doet zal er dus nooit wat uit voort komen. Het kan maar zo zijn dat over een x-tijd iemand op heterdaad wordt betrapt.
Dan kunnen dergelijke zaken er vrij makkelijk bij gepakt worden. Als achteraf nog achter aangiftes geleurd moet worden is dat opsporingstechnisch bijzonder lastig.
Voor iemand die pretendeert graag bij de politie te willen is dit geen handige opmerking. De politie wil graag van dit soort zaken op de hoogte zijn
Persoonlijk had ik vroeg of laat al zo'n reactie van iemand hier op het forum verwacht. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit niet prettig is en dat jullie bij de politie graag willen dat iedereen aangifte doet (althans dat neem ik aan). Het zou inderdaad wel eens van belang kunnen zijn dat er aangifte gedaan wordt, vooral dus, zoals er gezegt werd, er eventuuele herhalingen plaatsvinden. Ik raad Coen dan ook WEL aan dit te doen. Echter blijf ik erbij dat het mij een ''vrij lastige'' situatie lijkt, vooral omdat dit geval op zijn school, en dan ook nog eens in de kleedkamers is gebeurd...
Hopen dat de dader vroeg of laat betrapt wordt...
Of het nu in een school, in een sporthal, in een cafe, in een winkel of gewoon op straat gebeurt maakt niets uit, altijd aangifte doen. Alleen op die manier krijgt de politie een juist beeld van wat er in het gebied allemaal gebeurt en kan daar de aandacht op verdeeld worden.
Ben heel blij dat er mensen zijn die er zo over denken. Mensen bij de politie die de burgers aanmoedigen aangifte te doen. En de politie op zich in Nederland, die er alles aan doet om dit voor elkaar te krijgen. En dan heb ik het er niet alleen over om aangifte te doen.TOP...
Als je waar ik momenteel wonende ben, een bureau binnen zou lopen, en aangifte zou doen voor het bovenstaande geval, dan schiet je er echt niet veel mee op, wordt je misschien nog wel vreemd aangekeken ook.
Soms vergeet je de vele luxe en geavanceerde faciliteiten die het nederlands koninkrijk te bieden heeft, vooral in vergelijking als buitenlands wonende dus. Als Coen, met wat hem op school overkomen is, dus zonder probleem bij de politie terecht kan, en hier een aangifte van kan doen die serieus genoeg wordt genomen moet hij dit zeker doen.
Scherp Gijs!! Leuk dat je het weet/ gevonden hebt. De Canarische Eilanden om precies te zijn. Het feit dat het ook nog eens ver van het vaste land ligt, en dus eilanden zijn, maakt heel erg veel verschil uit wat betreft ontwikkelingen hoor. Zo zijn er heel veel verschillen qua werkmanieren, tenminste bij de politie dan, dat terwijl het gewoon binnen de E.U ligt, trist...Een ander probleem is dat er hier meerdere politie eenheiden zijn, je wordt gewoon letterlijk van het een naar het ander gestuurd als er problemen zijn. Niet echt serieus dus, doe mij maar gewoon NL wat dat betreft. maarja, dit alles off topic dus... hebben we je nieuwsgierigheid gekoest ??!!