rijbewijs

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
wimpie TS
Infopolitie Gast

rijbewijs

Ongelezen bericht door wimpie »

Hallo

11 september ben ik vd snelweg getrokken door de politie wegens snelheidsovertreding120 waar je 100 mag.......ik reed samen met een volvo en de politie 110 km per uur.Te hard dus politie gaat vervolgens naar rechts en zit zo in mijn spiegel te zine 300 a 400 m rechts achter me met een hop auto ertussen(erg druk)ondertussen rijden wij (ik en de volvo)met 110 door.Volvo gaat naar rechts....enb haal m normaal zonder gevaal voor wie dan ook in.En ja daar komt de politie ......2 leerlingen en een hoofdagent......doet zijn verhaal over dat ik 120 reed terwijl er geen opnames zijn en hij maar een gok doet.Uiteraard erken ik niet dat ik te hard reed omdat hij geen meetapp in zijn auto heeft.maar zijn openingzin was U reed te hard..........terwijl ik zei U ook....110 km/h wel te verstaan.
Vond hij niet zo plesant.
Toen begon hij over mn rijbewijs dat deze niet geldig is omdat hij in 2en is op de vouwrand gescheurd maar nogsteeds duidelijk leesbaar.
Ik zeg hoe kan ik een indentificatie document die altijd bij me moet houden netjes bewaren.Maargoed ik zeg elk pagina heeft een serienummer die op elke pagina staat die intentiek is aan mij zolang ik die drie delen kan laten zien en gewoon normaal leesbaar is er toch niks mis mee.Anders hoeven ze die nr er ook niet op te zetten kan elke 3 maanden een nieuwe halen omdat mn document gescheurd is??
maargoed hij kon nergens aantonen in zijn boekje dat ie niet gescheurd mag zijn.Wel dat een nette aantoonbaar document moet zijn etc etc.

Wie kan mij hier mee helpen??

mvg

willem
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Re: rijbewijs

Ongelezen bericht door gvdbor »

wimpie schreef:Wie kan mij hier mee helpen??

mvg

willem
waarmee?
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

wimpie schreef:

Wie kan mij hier mee helpen??

mvg

willem
Ik, rij niet te hard als er politie is :wink:

Politie mag te hard rijden en andere regels overschrijden, dus houdt je niet bezig met de politie maar met je eigen snelheidsmeter :idea:
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Artikel 107
2.
Het rijbewijs dient:
a.
te voldoen aan de bij ministeriële regeling vastgestelde eisen inzake inrichting, uitvoering en invulling,
b.
zijn geldigheid niet te hebben verloren, en
c.
behoorlijk leesbaar te zijn.
m K 060 a – niet voldoet aan de gestelde eisen 107 lid 2 sub a WVW 1994 €30.-

En een rijbewijs in 3 losse stukken is niet de inrichting en uitvoering die de minister voor ogen had... :wink:

Daarnaast verliest een rijbewijs zijn geldigheid door het onbevoegd aanbrengen van wijzigingen (art 123 van de Wegenverkeerswet).

Oftewel, als een rijbewijs er 'niet meer zo uitziet' als dat u deze ontvangen heeft, bent u in overtreding...

Overigens wordt in de herft van 2006 het rijbewijs in creditcardformaat (en uitvoering) ingevoerd. :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

wimpie schreef: Hallo

11 september ben ik vd snelweg getrokken door de politie wegens snelheidsovertreding120 waar je 100 mag.......ik reed samen met een volvo en de politie 110 km per uur.Te hard dus politie gaat vervolgens naar rechts en zit zo in mijn spiegel te zine 300 a 400 m rechts achter me met een hop auto ertussen(erg druk)ondertussen rijden wij (ik en de volvo)met 110 door.Volvo gaat naar rechts....enb haal m normaal zonder gevaal voor wie dan ook in.En ja daar komt de politie ......2 leerlingen en een hoofdagent......doet zijn verhaal over dat ik 120 reed terwijl er geen opnames zijn en hij maar een gok doet. Uiteraard erken ik niet dat ik te hard reed omdat hij geen meetapp in zijn auto heeft.
Lang verhaal kort: je reed "normaal" en bent, tijdens het inhalen, geklokt op 120 km/uur waar 100 km/uur is toegestaan.

Vervolgens wordt je hier op aangesproken waarna je, alleen omdat je geen opnames kan terug kijken, er voor het gemak maar vanuit gaat dat die agent, in bijzijn van 2 leerlingen (volgens u) gaat staan liegen over de geconstateerde snelheid.
Hiermee zijn baan als agent riskerend...voor 20 km overschrijding...na aftrek waarschijnlijk zo rond de 14 km te snel...tjah, denk het ook... niet :scratch:
wimpie schreef: maar zijn openingzin was U reed te hard..........terwijl ik zei U ook....110 km/h wel te verstaan.
Vond hij niet zo plesant.
Wat ik me altijd afvraag bij dit soort "gevatte" antwoorden... wat denk je zelf hiermee te bereiken??
wimpie schreef: Toen begon hij over mn rijbewijs dat deze niet geldig is omdat hij in 2en is op de vouwrand gescheurd maar nogsteeds duidelijk leesbaar.
Goh.. volgend op dat "gevatte" antwoord zou dit een opmerking van mij kunnen zijn...
wimpie schreef: Ik zeg hoe kan ik een indentificatie document die altijd bij me moet houden netjes bewaren.Maargoed ik zeg elk pagina heeft een serienummer die op elke pagina staat die intentiek is aan mij zolang ik die drie delen kan laten zien en gewoon normaal leesbaar is er toch niks mis mee.Anders hoeven ze die nr er ook niet op te zetten kan elke 3 maanden een nieuwe halen omdat mn document gescheurd is??
Raar...ik heb prive ook altijd mijn rijbewijs bij me, gewoon in mijn broekzak in een leren mapje, en niets sinds een week maar al jaaaaaaren.
Blijft gewoon heel...zal wel weer een speciaal rijbewijs hebben :wink:
wimpie schreef: maargoed hij kon nergens aantonen in zijn boekje dat ie niet gescheurd mag zijn.Wel dat een nette aantoonbaar document moet zijn etc etc.
Al had je daar nog 15 minuten gestaan maar ik had het feitnummer zeer rustig opgezocht en uitgeschreven.
wimpie schreef:Wie kan mij hier mee helpen??
Hoop dat ik je zo van dienst heb kunnen zijn :mrgreen:
wimpie schreef: mvg

willem
Klein adviesje:
Gooi volgende keer even een spellingscontrole over je verhaal voordat je het post.
Maakt het allemaal wat leesbaarder.
wimpy TS
Infopolitie Gast

aanhouding

Ongelezen bericht door wimpy »

Betreft antwoordt op u vraag:wat denk je met dat gevatte antwoorden ,wat je ermee wil bereiken.

Ten eerste kan ik daar heel kort in zijn,meneer stapt uit zn auto spreekt mij gelijk aan op de overtreding,die hij zogenaamd geconstateerd heeft,en ik nogsteeds ontken.Zonder zijn naam etc te zeggen oftewel netjes voorstellen,als dat er al niet meer bijzit tegenwoordig.

Maar in ieder geval hartelijk bedankt voor uw antwoord,alhoewel ik het nogsteeds krom vind.(maargoed regels he)

Maar mijn rijbewijs zit ook in een leren mapje,en heb hem altijd bij me.
Is het dan vreemd dat ie stuk gaat,enkele jaartje geleden liep ik voor mn werk bij het koninklijke huis waarwij(ik en mijn collega)ook elke dag gecontroleerd werden,zijn rijbewijs was in 3 stukken en werd gewoon geaccepteerd,vanwege die serienummers op die pagina's.Tevens is hij nu er nog zo aan toe.

mvg\\

wimpy
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Re: aanhouding

Ongelezen bericht door gvdbor »

wimpy schreef:Ten eerste kan ik daar heel kort in zijn,meneer stapt uit zn auto spreekt mij gelijk aan op de overtreding,die hij zogenaamd geconstateerd heeft,en ik nogsteeds ontken.Zonder zijn naam etc te zeggen oftewel netjes voorstellen,als dat er al niet meer bijzit tegenwoordig.
En dat is nog steeds geen verplichting. Je kunt het natuurlijk nog eens proberen bij de ombudsman.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

In mijn ogen heeft topicstarter de antwoorden op zijn vragen gehad. Hoe jammer ook, hij zal het bedrag voor de gedraging moeten betalen en op het optreden van de agent in kwestie valt niets op te merken.

Reden om het topic te sluiten.
Gesloten