oplichting

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gast TS
Infopolitie Gast

oplichting

Ongelezen bericht door Gast »

Er is een nederlander met vrouwen tekoppellen via internet en dating site .
De vrouwen moeten hier veel geld voor betalen wat ze nooit terug kunnen betalen.
Ik heb ook een mail gestuurt naar de ambassade en de ind.
Maar er komt geen antwoord terug daarvan.
Wat kan ik verder nog ondernemen is mijn vraag.
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Beste Gast,

Ik zie onderandere het woord ambasade voorkomen, kunt u uw verhaal iets verduidelijken want ik snap het niet echt.
Gast TS
Infopolitie Gast

Beste stef deze man werkt van uit thailand vandaar dus de ambasade en de ind
Bim TS
Infopolitie Gast

Re: oplichting

Ongelezen bericht door Bim »

Anonymous schreef:Er is een nederlander met vrouwen tekoppellen via internet en dating site .
De vrouwen moeten hier veel geld voor betalen wat ze nooit terug kunnen betalen.
Ik heb ook een mail gestuurt naar de ambassade en de ind.
Maar er komt geen antwoord terug daarvan.
Wat kan ik verder nog ondernemen is mijn vraag.

Formuleer de vraag nu eens zo, dat iedereen snapt waar je het over hebt?
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Anonymous schreef:Beste stef deze man werkt van uit thailand vandaar dus de ambasade en de ind
Dus als ik het goed begrijp draait deze man datingsites voor Thaise vrouwen om aan een man in een Westers land te komen? Dat lijkt mij het meest logisch maar uw verhaal is daarin vrij vaag.
Het antwoord laat ik even over aan een agent, maar ik denk dat dit een moeilijke zaak is. De ambasade valt onder Nederlands grondgebied (geloof ik) maar als hij zijn zaakjes daarbuiten runt is het een zaak voor de Thaise politie. Echter hebben ambasadeleden vaak een politieke bescherming en kunnen daardoor niet in dat land vervolgt worden.
Gast TS
Infopolitie Gast

ik bedoel aan te geven dat er een link miechel bezig is in Thailand die middels internet vrouwen probeert de regelen. maar dan begint het,moet er geld overgemaakt worden en hij regeld alles wel even bijv.paspoor kosten 100euro (werkelijke kosten 24euro etc. Nu heb ik mijn vriendin hier op vacantie en blijkt dat ze ook nog een schuld heeft van ongeveer 140.000bath (2800euro zijnde inschrijvingskosten) ik denk aan oplichting maar wat kan ik veder voor actie's gaan ondernemen. Deze man maakt misbruik van de situatie.
Bim TS
Infopolitie Gast

Anonymous schreef:ik bedoel aan te geven dat er een link miechel bezig is in Thailand die middels internet vrouwen probeert de regelen. maar dan begint het,moet er geld overgemaakt worden en hij regeld alles wel even bijv.paspoor kosten 100euro (werkelijke kosten 24euro etc. Nu heb ik mijn vriendin hier op vacantie en blijkt dat ze ook nog een schuld heeft van ongeveer 140.000bath (2800euro zijnde inschrijvingskosten) ik denk aan oplichting maar wat kan ik veder voor actie's gaan ondernemen. Deze man maakt misbruik van de situatie.

Ja zo gaan die dingen.
Een ieder is toch vrij om te beslissen om met de "man" in zee te gaan? Wanneer het geld aan de man wordt overgemaakt, komt hij dan zijn verplichting na? (er is immers sprake van een overeenkomst).

Waaruit blijkt jou dat het zou gaan om oplichting?
Wat bedoel je met "probeert vrouwen te regelen"?
Wat wordt de vrouwen aangeboden dan?
Welk belang hebben de vrouwen er bij en waarom zouden ze er überhaupt op ingaan?
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Volgens mij heeft u ook zaken gedaan via deze "meneer"
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Ik vind je reactie een beetje kort door de bocht Bim, de leefomstandigheden zullen daar heel anders zijn dan hier in Nederland. Ik kan me voorstellen dat vrouwen het daar veel slechter hebben dan hier, en dat ze iedere kans aangrijpen om een beter leven te krijgen.
Dus in hoeverre er sprake is van "vrij beslissen om met de man in zee te gaan", is voor mij de vraag. Mogelijk meer een "uit omstandgheden geboren strohalm" die vastgegrepen wordt..
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Bim TS
Infopolitie Gast

MotoRon schreef:Ik vind je reactie een beetje kort door de bocht Bim, de leefomstandigheden zullen daar heel anders zijn dan hier in Nederland. Ik kan me voorstellen dat vrouwen het daar veel slechter hebben dan hier, en dat ze iedere kans aangrijpen om een beter leven te krijgen.
Dus in hoeverre er sprake is van "vrij beslissen om met de man in zee te gaan", is voor mij de vraag. Mogelijk meer een "uit omstandgheden geboren strohalm" die vastgegrepen wordt..

A: ik zeg niet dat het zo is, ik veronderstel het.
B: Laat de meneer die de vraag stelt ons maar eens vertellen hoe het werkelijk is, zodat wij de zaak eens wat helderder krijgen.
CrashDuck TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

Mijn gok:

Thaise vrouwen melden zich aan bij een datingsite. Echter, hiervoor moeten ze betalen. Of dat is bij een match of voor ze uberhaupt ingeschreven worden kan ik er niet uit opmaken (misschien zelfs in beide gevallen?). Echter, als het tot een match komt, weet de eigenaar van die site ook een paar dingen voor de vrouwen te regelen waarbij hij er extreme winstmarges op nahoudt. En dit terwijl die vrouwen het ook zelf wel kunnen regelen !

Sorry Gast dat ik even over u heen praat, maar het is volgens mij niemand helemaal duidelijk wat u bedoelt. Kunt u bevestigen of mijn uitleg van uw verhaal klopt ?
schnappie TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door schnappie »

Voor mensen die denken opgelicht te zijn,zijn er diversen site`s op het internet zoals bv http://www.opgelicht.net waar diversen forum leden elkaar de helpende hand toesteken :wink: :wink:

Vele zaken worden gezien als een civiele kwestie ,maar vallen onder Flessentrekkerij :wink:
Bim TS
Infopolitie Gast

schnappie schreef:
Vele zaken worden gezien als een civiele kwestie ,maar vallen onder Flessentrekkerij :wink:

Dat is hier in ieder geval niet aan de orde.
schnappie TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door schnappie »

Bim schreef:
schnappie schreef:

Ben ik het helemaal mee eens,maar als ik berichten zie zoals die van Sander Mooij,dan denk ik dat dat best wel eens zou kunnen.
Bim TS
Infopolitie Gast

schnappie schreef:
Bim schreef:
schnappie schreef:

Ben ik het helemaal mee eens,maar als ik berichten zie zoals die van Sander Mooij,dan denk ik dat dat best wel eens zou kunnen.
Je bent het er mee eens .... wie is Sander Mooij en wat kan er nu kloppen?
Gesloten