Verjaring proces verbaal

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Dee TS
Infopolitie Gast

Verjaring proces verbaal

Ongelezen bericht door Dee »

Hoi Allemaal,

Ik ben in afgelopen juli staande gehouden voor een overtreding ivm mijn mobiele telefoon in de auto. Heb toen mijn rijbewijs aan de motoragent laten zien en hij heeft mij bekeurd voor 140 euro. Echter heb ik nooit geen proces verbaal gezien. Ook heb ik de boete nog niet ontvangen. Nu hoorde ik dat de verjaring wellicht 2 jaar kan duren. Maar geldt deze termijn ook als ik geen proces verbaal (geel briefje) heb ontvangen?
Alvast bedankt!

Groeten Dee
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Het gele briefje oftewel de aankondiging van beschikking is niet verplicht.
De echte beschiking krijg je later in de vorm van een acceptgiro.

Gewoon even wachten dus...
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Het vasthouden van een mobiele telefoon tijdens het rijden valt onder de Mulderzaken. Bij verkeersovertredingen die onder de wet Mulder vallen (de lichtere overtredingen) behoort de CJIB-beschikking in principe binnen 4 maanden op de mat te liggen. Gaat het om een huurauto, dan moet de CJIB-envelop binnen 8 maanden ontvangen zijn. Er zijn situaties waarbij deze termijnen overschreden mogen worden, bijvoorbeeld bij tussentijdse verhuizingen of andere omstandigheden waardoor het langer duurt om de bestuurder/kentekenhouder te bereiken.
Bij overschrijding van deze termijnen is een beroep bij de Officier van Justitie aan te raden.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten