bijzonder vaak aangehouden
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
bijzonder vaak aangehouden
ik ga elke avond trainen bij een fitness centrum, en wanneer ik er vandaan kom ongv rond middernacht wordt ik bijna elke avond aangehouden door een politie wagen. als ik langs rij dan keren ze de auto om me aan te houden. ik vind het aanhouden niet erg, ik heb niets te verbergen, maar als je dan bijna elke avond wordt aangehouden, een alcoholtest krijgt en papieren controle dan wordt je het snel beu!
het ligt niet aan me rijstijl, want ik rij rustig op een koude motor. het enige wat ik keer op keer hoor is dat ik een "opvallende" auto heb. ik rij rond in een honda crx, die op de verlaging en de 15 inch wintervelgen na een origineel uiterlijk heeft.
ik ben benieuwd of ik hier wat aan kan doen? en nee een andere auto nemen is niet een van de opties, aangezien dit me droom auto is en ik hem al 6 jaar in me bezit heb.
ps ik ben 27 en woon in regio den haag.
serieuze reacties aub?
het ligt niet aan me rijstijl, want ik rij rustig op een koude motor. het enige wat ik keer op keer hoor is dat ik een "opvallende" auto heb. ik rij rond in een honda crx, die op de verlaging en de 15 inch wintervelgen na een origineel uiterlijk heeft.
ik ben benieuwd of ik hier wat aan kan doen? en nee een andere auto nemen is niet een van de opties, aangezien dit me droom auto is en ik hem al 6 jaar in me bezit heb.
serieuze reacties aub?
Re: bijzonder vaak aangehouden
Op het moment dat je per trein reist heb je grote kans gecontroleerd te worden of je een kaartje hebt.Anonymous schreef:ik ga elke avond trainen bij een fitness centrum, en wanneer ik er vandaan kom ongv rond middernacht wordt ik bijna elke avond aangehouden door een politie wagen. als ik langs rij dan keren ze de auto om me aan te houden. ik vind het aanhouden niet erg, ik heb niets te verbergen, maar als je dan bijna elke avond wordt aangehouden, een alcoholtest krijgt en papieren controle dan wordt je het snel beu!
serieuze reacties aub?
Op het moment dat je op de weg rijdt heb je bijzonder kleine kans dat je gecontroleerd wordt of je je zaakjes voor elkaar hebt.
Omdat gedurende nachttijd ook veel volk op de weg is met minder goede bedoelingen/volk wat gedronken heeft is de kans om gedurende nachttijd gecontroleerd te worden iets groter dan overdag.
Daar kun je niks tegen doen, mogelijk gaat men je na verloop van tijd kennen en weten ze dat het wel in orde is allemaal.
-
Sfinx TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
ik heb deze crx al 6 jaar en ik woon hier in het zelfde huis ook al 6 jaar en de keren dat ik in de afgelopen 6 jaar ben staandegehouden zal ik maar niet zeggen want dat ligt ruim boven 500x. dus die verklaring gaat jammer genoeg niet op.Daar kun je niks tegen doen, mogelijk gaat men je na verloop van tijd kennen en weten ze dat het wel in orde is allemaal.
sorry maar dat vind bijzonder vooroordeel die een politie agent niet mag hebben. aangezien die onpartijdig moeten blijven. en voor de extra informatie, ik train op westvliet aan de westvliet weg, daar komt de "kak"van voorburg en den haag trainen om het zo maar te zeggen.Ik vrees dat de combinatie 'fitness-center - middernacht' ook niet meehelpt......
Vooral in grotere plaatsen hebben sommige fitness-centra geen bijzonder positief imago.
nogmaals ik ben het gewoon beu om zo vaak staande gehouden te worden, en ik wil gewoon weten wat ik daar tegen kan doen, of met wie ik daar over moet praten. ik ben een redelijk, normaal en rustig persoon en ik wil nu graag een oplossing zoeken.
-
Baksteen TS
- Infopolitie Gast
Vooroordeel...????Anonymous schreef:
sorry maar dat vind bijzonder vooroordeel die een politie agent niet mag hebben. aangezien die onpartijdig moeten blijven. en voor de extra informatie, ik train op westvliet aan de westvliet weg, daar komt de "kak"van voorburg en den haag trainen om het zo maar te zeggen.
Ik noem dat altijd "een beslissing gebasseerd op kennis en ervaring".....
maar ik begrijp je probleem.
Een opvallende auto rijden heeft nu eenmaal z'n voor en z'n nadelen.
Opvallen is zo'n nadeel.
-
Knakker TS
- Infopolitie Gast
Ik vrees dat er weinig aan te doen is. 500 keer is wel absurd natuurlijk. Een klacht is denk ik het enige wat je eventueel zou kunnen doen. op http://www.politie.nl staat hoe je dat moet doen.
Verder zou je kunnen proberen je te verplaatsen in de positie van een politiemens. Er moet iets zijn waarom jij zoveel aandacht krijgt, afgezien van je sportieve auto. Misschien kun je het gewoon eens vragen aan degene die jou controleert. Doe dat dan wel zonder geirriteerd te zijn die persoon doet gewoon zijn werk, houd dat in je achterhoofd. Realiseer je ook dat het telkens andere personen kunnen zijn die natuurlijk niet kunnen ruiken dat je zoveel wordt gecontroleerd.
Verder zou je kunnen proberen je te verplaatsen in de positie van een politiemens. Er moet iets zijn waarom jij zoveel aandacht krijgt, afgezien van je sportieve auto. Misschien kun je het gewoon eens vragen aan degene die jou controleert. Doe dat dan wel zonder geirriteerd te zijn die persoon doet gewoon zijn werk, houd dat in je achterhoofd. Realiseer je ook dat het telkens andere personen kunnen zijn die natuurlijk niet kunnen ruiken dat je zoveel wordt gecontroleerd.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Een klacht indienen heeft totaal geen zin omdat de politie niets onrechtmatigs doet... Zij oefent gewoon haar 'controlefunctie' uit zoals die wettelijk is toegekend...
Met andere woorden: Door op een dergelijke manier moeilijk te gaan doen, kom je helemaal nergens...
Je bent gewoon het slachtoffer van het negatieve imago wat er (terecht) rond crx'jes hangt. Dienders selecteren ook op basis van hun ervaring en daar moeten de goeden onder lijden...
Overigens kan ik me je probleem heel goed voorstellen. Ik ben ook al 2 keer aangesproken door de eigenaar van een verlengde Hummer die gemiddeld 2 keer per dag aan de kant wordt gezet...
Aangezien jij echter veel met 'plaatselijke' politie wordt geconfronteerd is het een mogelijkheid om even langs te gaan bij een bureau en te vragen om men even aandacht aan dit probleem wil geven in een briefing...
Vraag desnoods ook even om een visitekaartje als je wordt gecontroleerd en verzamel die of houdt het eea gewoon zelf bij. Werkt altijd als je een diender daarmee confronteert...
Overigens moet je alle dienders in de omgeving inmiddels wel kennen en ik mag aannemen dat ze jou toch ook wel leren kennen... Het moet dus ergens ook vanzelf ophouden...
Ik ga tenminste m'n tijd niet verspillen aan het aan de kant zetten van iemand bij wie ik nog nooit wat heb gevonden en ook geen antecedenten of niets heeft...
Met andere woorden: Door op een dergelijke manier moeilijk te gaan doen, kom je helemaal nergens...
Je bent gewoon het slachtoffer van het negatieve imago wat er (terecht) rond crx'jes hangt. Dienders selecteren ook op basis van hun ervaring en daar moeten de goeden onder lijden...
Overigens kan ik me je probleem heel goed voorstellen. Ik ben ook al 2 keer aangesproken door de eigenaar van een verlengde Hummer die gemiddeld 2 keer per dag aan de kant wordt gezet...
Aangezien jij echter veel met 'plaatselijke' politie wordt geconfronteerd is het een mogelijkheid om even langs te gaan bij een bureau en te vragen om men even aandacht aan dit probleem wil geven in een briefing...
Vraag desnoods ook even om een visitekaartje als je wordt gecontroleerd en verzamel die of houdt het eea gewoon zelf bij. Werkt altijd als je een diender daarmee confronteert...
Overigens moet je alle dienders in de omgeving inmiddels wel kennen en ik mag aannemen dat ze jou toch ook wel leren kennen... Het moet dus ergens ook vanzelf ophouden...
Ik ga tenminste m'n tijd niet verspillen aan het aan de kant zetten van iemand bij wie ik nog nooit wat heb gevonden en ook geen antecedenten of niets heeft...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
sorry maar dat vind bijzonder vooroordeel die een politie agent niet mag hebben. aangezien die onpartijdig moeten blijven. [/quote]Ik vrees dat de combinatie 'fitness-center - middernacht' ook niet meehelpt......
Vooral in grotere plaatsen hebben sommige fitness-centra geen bijzonder positief imago.
Voor alle duidelijkheid, dit is geen vooroordeel, maar zoals Baksteen zegt, gebaseerd op ervaring.
Dan nog iets: ervan uitgaande dat een beetje team al gauw 50 mensen in de reguliere straatdienst heeft bent u het afgelopen jaar dus door elke agent minimaal 10 x staande gehouden....vreemd.....erg vreemd...
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
voor alle duidelijkheid dat is dus het ongv het aantal dat ik ben aangehouden door het hele land en in het buitenland sinds ik deze crx heb dus meer als 6 jaar.ik heb deze crx al 6 jaar en ik woon hier in het zelfde huis ook al 6 jaar en de keren dat ik in de afgelopen 6 jaar ben staandegehouden zal ik maar niet zeggen want dat ligt ruim boven 500x
Een klacht indienen heeft totaal geen zin omdat de politie niets onrechtmatigs doet... Zij oefent gewoon haar 'controlefunctie' uit zoals die wettelijk is toegekend...
hier zit in idd mee, ik wil niet nog meer aandacht naar mijn persoon trekken.
daar ben ik het niet mee eens de meeste bodybuilders die ik ken doen geen vlieg kwaad en zijn ontzettend aardige mensen in omgang en super relax, en ik zelf behoor ook in de categorie.Ik vrees dat de combinatie 'fitness-center - middernacht' ook niet meehelpt......
sorry maar dat vind bijzonder vooroordeel die een politie agent niet mag hebben. aangezien die onpartijdig moeten blijven.
Voor alle duidelijkheid, dit is geen vooroordeel, maar zoals Baksteen zegt, gebaseerd op ervaring.
maar als mensen nog tips hebben over hoe ik hiermee om kan gaan graag, want zoals ik al zei dit zit me behoorlijk dwars
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
Ik kan me je probleem goed voorstellen, maar ik ben echt bang dat het niet makkelijk te verhelpen is. Er zijn gewoon veel te veel foute gasten met een CRX (civic, golf enz, geldt hetzelfde voor) en daardoor moeten de mensen die niks te verbergen hebben en het gewoon een barre wagen vinden er last van ondervinden. Heel vervelend, maar het is helaas niet anders. Ik kan wel dingen gaan opperen wat in een ideale wereld misschien zou helpen, maar ik denk dat er niks gaat veranderen.
Wie rent, bekent!
-
Sfinx TS
- Infopolitie Gast
Passen bodybuilders in een CRX dan?????daar ben ik het niet mee eens de meeste bodybuilders die ik ken doen geen vlieg kwaad en zijn ontzettend aardige mensen in omgang en super relax, en ik zelf behoor ook in de categorie.
Nee sorry, fout geintje.
En wat betreft vooroordelen, zoals je ze noemt: die komen niet uit de lucht vallen, maar ontstaan ergens door.
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
In deze ligt het ook aan de locatie.
De Westvlietweg is nu eenmaal voor velen een mooie sluiproute.
De aantallen die je noemt kunnen echter niet kloppen. Ik ken de bezetting van de omringende bureau en weer over het algemeen ook wel een beetje waar ze mee bezig zijn. Wij horen immers waar ze zich uitmelden. Aangezien dit vlak bij mijn werkgebied ligt, had ik het wel op moeten merken want je luistert altijd waar de collega's zich uitmelden.
Het kan best zijn dat je vaker gecontroleerd wordt en dat heeft dan dus te maken met de locatie, kennis en ervaring.
De Westvlietweg is nu eenmaal voor velen een mooie sluiproute.
De aantallen die je noemt kunnen echter niet kloppen. Ik ken de bezetting van de omringende bureau en weer over het algemeen ook wel een beetje waar ze mee bezig zijn. Wij horen immers waar ze zich uitmelden. Aangezien dit vlak bij mijn werkgebied ligt, had ik het wel op moeten merken want je luistert altijd waar de collega's zich uitmelden.
Het kan best zijn dat je vaker gecontroleerd wordt en dat heeft dan dus te maken met de locatie, kennis en ervaring.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
Sfinx TS
- Infopolitie Gast
-
Onyx TS
- Infopolitie Gast
Uiteraard, dit is een serieus forum met alleen serieuse reacties.Anonymous schreef: serieuze reacties aub?
Voor de flauwe grappen moet je je even aanmelden voor het besloten gedeelte :mrgreen:
On-topic:
Zoals al eerder door de collega's genoemd vallen sommige auto's nu eenmaal meer op dan de andere.
Je rijdt een Crx, een jaar of 10 geleden een leuk wagentje maar tegenwoordig vallen ze in een categorie dat er nogal wat "verkeerd" volk mee rondrijdt.
Dit vind ik geen vooroordeel, maar is iets wat ik in mijn wijk (en andere wijken) nu eenmaal tegenkom, en daar handel ik ook naar.
Dit, in combinatie met met het tijdstip en de voornoemde "sluiproute", levert een verhoogde intresse op van veel collega's.
Meestal levert het ook wel wat op (technische gebreken, alcohol, signaleringen van de inzittende, etc.)
Ik ben blij te merken dat onze buitenlandse collega's en wij op 1 lijn blijken te zitten.Anonymous schreef:voor alle duidelijkheid dat is dus het ongv het aantal dat ik ben aangehouden door het hele land en in het buitenland sinds ik deze crx heb dus meer als 6 jaar.ik heb deze crx al 6 jaar en ik woon hier in het zelfde huis ook al 6 jaar en de keren dat ik in de afgelopen 6 jaar ben staandegehouden zal ik maar niet zeggen want dat ligt ruim boven 500x
Mocht je nu opeens overwegen toch een andere auto te gaan kopen, geef ik je alvast een "tip"
Laat de Opel Calibra ook staan