Ik heb deze vraag ook op het prikbord gesteldMaar wellicht dat er hier meer deskundigen zitten.
Hallo,
ik heb een vraag. Wat weten wij in nederland van hondengevechten. Hoe staat justitie hier tegenover en wat wordt er eventueel aan gedaan.
Ik heb een beetje het gevoel dat er veel mensen iets van weten (geruchten) maar er verschijnt nooooit iets over in de media. Is er dan geen activiteit in Nederland omtrent dit soort georganiseerde misdaad? Of liggen de prioriteiten van justitie elders?
Dank u allen.
Groet,
Alex
Hondengevechten.
Moderator: Moderatorteam
-
Doggieman TS
- Infopolitie Gast
Over hondengevechten is heel veel bekend in Nederland. Er worden regelmatig "fokkers" opgerold, waarbij ook veelal honden aanwezig zijn welke deel hebben genomen aan een georganiseerde hondengevecht. Deze honden worden inbeslaggenomen en de eigenaar kan een proces-verbaal te gemoet zien.
Vooral een AID (Algemene Inspectie Dienst) houdt zich hier mee bezig, dus als u tips heeft kunt u deze het beste daarover inlichten.
De media bepaalt wat zij wel of niet plaats, wat wel of niet interessant wordt bevonden. En in hoeverre spreken we van georganiseerde misdaad (volgens de wet) bij hondengevechten??
Vooral een AID (Algemene Inspectie Dienst) houdt zich hier mee bezig, dus als u tips heeft kunt u deze het beste daarover inlichten.
De media bepaalt wat zij wel of niet plaats, wat wel of niet interessant wordt bevonden. En in hoeverre spreken we van georganiseerde misdaad (volgens de wet) bij hondengevechten??
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Hallo bedankt voor je reactie,
spreken wij hier over stamboomloze 'rad-uitziende' honden (veelal staffords ipv pitbulls)? Of spreken we hier honden die echt letsel hebben overgehouden aan deze gevechten. Dit vind ik een behoorlijk groot verschil. HEt gaat mij nu echt om de hondengevechten, de trainings huizen, de pits waar gevochten wordt. En deze illegale bezigheid brengt 'organized crime' met zich mee. Drugshandel, illegaal gokken, verkeerde afspraken/deals welke TIJDENS het gevecht worden ondergaan. Ik denk ook dat wanneer er een dergelijk geval bij de media bekend is deze absoluut gepubliceerd wordt regionaal of landelijk. Hoeveel zaken van dergelijke georganiseerde gevechten zijn er de afgelopen 5 jaar nu daadwerkelijk bekend? Het is een discussie die op een ander forum orde van de dag is, iedereen weet dat het gebeurt maar niemand kan het bewijzen. Zijn het geruchten? Is iets wat de politie serieus neemt om deze praktijken op te sporen? Er zijn heel wat mensen die hier dan aan gaan twijfelen. Je hoort het bijna elke dag: in die en die stad worden gevechten gehouden. Is dit wel echt zo? En wanneer dit dan echt zo is, waarom wordt er dan nooit een bende opgerolt?
Bedankt en groet,
Alex
spreken wij hier over stamboomloze 'rad-uitziende' honden (veelal staffords ipv pitbulls)? Of spreken we hier honden die echt letsel hebben overgehouden aan deze gevechten. Dit vind ik een behoorlijk groot verschil. HEt gaat mij nu echt om de hondengevechten, de trainings huizen, de pits waar gevochten wordt. En deze illegale bezigheid brengt 'organized crime' met zich mee. Drugshandel, illegaal gokken, verkeerde afspraken/deals welke TIJDENS het gevecht worden ondergaan. Ik denk ook dat wanneer er een dergelijk geval bij de media bekend is deze absoluut gepubliceerd wordt regionaal of landelijk. Hoeveel zaken van dergelijke georganiseerde gevechten zijn er de afgelopen 5 jaar nu daadwerkelijk bekend? Het is een discussie die op een ander forum orde van de dag is, iedereen weet dat het gebeurt maar niemand kan het bewijzen. Zijn het geruchten? Is iets wat de politie serieus neemt om deze praktijken op te sporen? Er zijn heel wat mensen die hier dan aan gaan twijfelen. Je hoort het bijna elke dag: in die en die stad worden gevechten gehouden. Is dit wel echt zo? En wanneer dit dan echt zo is, waarom wordt er dan nooit een bende opgerolt?
Bedankt en groet,
Alex
Bron: EM MagazineIllegal dogfighting has become a booming financial industry in the underbelly of American society. Strong correlations among male gender roles and masculinity, gambling and dogfighting culture have been examined in research studies, newspaper articles as well as mass media outlets. The prevalence of dogfighting matches and pit bull ownership among urban populations are indeed the most striking facts and telltale signs that this ruthless and brutal activity has become commonplace in our culture.
Though gambling and animal fighting have long shared a symbiotic relationship, urban dogfighting represents a new era in highly organized crime. With wagers ranging anywhere between $20,000 and 50,000 a match, dog owners and spectators alike place hefty stakes in the often deadly game (“Cockfighting and Dogfighting-Workshop on Blood Sports†par. 4). And although the activity itself is illegal in all 50 states and considered to be a felony offense in most, statistics prove that the popularity of dogfighting is consistently on the rise. An Associated Press article that appeared in the Cincinnati Enquirer states, “The Humane Society of the United States estimates that organized dogfighting, though banned in 50 states, has increased 300 percent in the past 10 years†(“Authorities concerned about rise in dogfightingâ€, par. 11). So where and how does this brutal activity play itself out and who are the people that inhabit this shadowy world?
-
Doggieman TS
- Infopolitie Gast
Beiden. En daadwerkelijk letselschade door gevechten en dan niet dat de betreffende hond in aanraking is geweest met de eerste de beste labrador.Anonymous schreef:Hallo bedankt voor je reactie,
spreken wij hier over stamboomloze 'rad-uitziende' honden (veelal staffords ipv pitbulls)? Of spreken we hier honden die echt letsel hebben overgehouden aan deze gevechten. Dit vind ik een behoorlijk groot verschil.
Er zijn veel bewijzen over de afgelopen 5 jaren en er zijn ook diverse aanhoudingen geweest. Het probleem is vaak om de heterdaad te hebben.HEt gaat mij nu echt om de hondengevechten, de trainings huizen, de pits waar gevochten wordt. En deze illegale bezigheid brengt 'organized crime' met zich mee. Drugshandel, illegaal gokken, verkeerde afspraken/deals welke TIJDENS het gevecht worden ondergaan. Ik denk ook dat wanneer er een dergelijk geval bij de media bekend is deze absoluut gepubliceerd wordt regionaal of landelijk. Hoeveel zaken van dergelijke georganiseerde gevechten zijn er de afgelopen 5 jaar nu daadwerkelijk bekend?
De politie neemt dit wel dermate serieus, echter moet ook prioriteiten stellen. Bovendien weet niet elke diender het verschil tussen bijvoorbeeld een staff en een pit. Binnen de politie zijn enige deskundigen aangesteld, welke de kenmerken kunnen herkennen.Is iets wat de politie serieus neemt om deze praktijken op te sporen? Er zijn heel wat mensen die hier dan aan gaan twijfelen. Je hoort het bijna elke dag: in die en die stad worden gevechten gehouden. Is dit wel echt zo? En wanneer dit dan echt zo is, waarom wordt er dan nooit een bende opgerolt?
Verder houdt de AID zich hier mee bezig, maar ook geruchten kunnen richting de AID worden gebracht.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Doggieman schreef:Beiden. En daadwerkelijk letselschade door gevechten en dan niet dat de betreffende hond in aanraking is geweest met de eerste de beste labrador.Anonymous schreef:Hallo bedankt voor je reactie,
spreken wij hier over stamboomloze 'rad-uitziende' honden (veelal staffords ipv pitbulls)? Of spreken we hier honden die echt letsel hebben overgehouden aan deze gevechten. Dit vind ik een behoorlijk groot verschil.
Okay bedankt, dit is duidelijk.
Er zijn veel bewijzen over de afgelopen 5 jaren en er zijn ook diverse aanhoudingen geweest. Het probleem is vaak om de heterdaad te hebben.Het gaat mij nu echt om de hondengevechten, de trainings huizen, de pits waar gevochten wordt. En deze illegale bezigheid brengt 'organized crime' met zich mee. Drugshandel, illegaal gokken, verkeerde afspraken/deals welke TIJDENS het gevecht worden ondergaan. Ik denk ook dat wanneer er een dergelijk geval bij de media bekend is deze absoluut gepubliceerd wordt regionaal of landelijk. Hoeveel zaken van dergelijke georganiseerde gevechten zijn er de afgelopen 5 jaar nu daadwerkelijk bekend?
Het heterdaad betrappen is ook erg lastig gezien het feit dat deze lui uiteraard erg op hun hoede zijn, toch betreurd het mij dat er de afgelopen 5 jaar, zoals jij zegt, veel bewijzen zijn aangetroffen. Erg jammer. Ik hoop dat dit soort zaken in de toekomst nóg harder gestraft gaan worden.
De politie neemt dit wel dermate serieus, echter moet ook prioriteiten stellen. Bovendien weet niet elke diender het verschil tussen bijvoorbeeld een staff en een pit. Binnen de politie zijn enige deskundigen aangesteld, welke de kenmerken kunnen herkennen.Is iets wat de politie serieus neemt om deze praktijken op te sporen? Er zijn heel wat mensen die hier dan aan gaan twijfelen. Je hoort het bijna elke dag: in die en die stad worden gevechten gehouden. Is dit wel echt zo? En wanneer dit dan echt zo is, waarom wordt er dan nooit een bende opgerolt?
Verder houdt de AID zich hier mee bezig, maar ook geruchten kunnen richting de AID worden gebracht.
Mee eens, niet elke diender ziet het verschil dit verwacht ik ook helemaal niet, hier zijn dan ook schouwers voor aangesteld. Wat ik wel graag zou willen zien (maar wie ben ik) is dat er een landelijk team wordt opgericht die zich puur met dit soort zaken bezighouden. En dan doel ik niet op de AID die zich ook bezighoudt met boeren, of ze de kippen wel binnenhouden maar een team dat infiltreert en de grote jongens oppakt.
Nogmaals bedankt voor je tijd, de bevestiging dat er vandaag de dag nog hondengevechten worden gehouden, waar het mij om ging, heb ik.
ps. heb ik je toestemming je antwoorden te plaatsen op een ander forum?
-
Doggieman TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
http://www.staffordforum.nlDoggieman schreef:Wat is de naam van het forum?? Kan ik er zelf ook eens kijken.Anonymous schreef:ps. heb ik je toestemming je antwoorden te plaatsen op een ander forum?
-
Doggieman TS
- Infopolitie Gast