Vallend ijs / sneeuw van vrachtauto's / opleggers

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

donmarcello
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door donmarcello »

En het is allemaal zo simpel

trapje erbij ,hup op het dak en krabbe maar

Afbeelding
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
Peter Kurvers TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Peter Kurvers »

Er is dus toch weer een warm-water techneut nodig om hier iets op te bedenken.

Het bouwen van een prototype volgens onderstaande omschrijving is erg eenvoudig, laat ik eens 3 bestaande ontwerpen met elkaar combineren:

We beginnen met onderstaand apparaat dat, tuut-tuut, snel bezorgd kan worden:
http://www.overtoom.nl/Verpakken-schoon ... 55807.html

Daar maak je een stukje bezemsteel aan vast van 15cm, recht omhoog.
Daar maak je een stuk hout aan vast van 135cm, horizontaal.
Daar maak je een stuk hout aan vast van +/- 350cm, recht omlaag.
Dan heb je een sneeuwveger in de vorm van een "galgje".

Daar maak je dan een stuk tuinslang aan vast waarbij het bovenste stuk ;
135cm horizontaal voorzien is van gaatjes en een stop in het uiteinde.

Aan de onderkant van de tuinslang sluitje onderstaand apparaat aan;
Maar dan gevult met HEET water.

Afbeelding

Werking:

Hou de "vloertrekker" boven het dak van de oplegger,
open de kraan, loop een paar meter langs de oplegger
Sluit de kraan en veeg met de vloertrekker het ijs van het dak.

En een model dat geschikt is voor serie productie zal wel van alumininium zijn met:
Een electrisch verwarmingselement in de ketel op je rug.
Een handbediede pomp om de ketel op druk te houden.
( net als bij de draagbare gifspuit van mijn opa.)
opvouwbaar met een telescopische stok en rubber handvaten en geintegreerde slang.

De electrische installatie van een vrachtauto moet, denk ik, wel in staat zijn om 15 liter water heet te stoken.

Dit werkt ook bij koelwagens of als er echt geen ruimte meer is om een
kachel te plaatsen.

Als iemand een prototype gebouwd heeft , A.U.B. even een foto plaatsen.

Verder kan ik me zo voorstellen dat dit handig is als er hoogstens een paar weken per jaar wat sneeuw valt , zoals in Nederland.
Of bij bestaande wagens die nog geen dakverwarming hebben.

In het hoge noorden zullens ze daar al wel wat anders op bedacht hebben.
Zoals warmwaterleidingen in het dak, en die via een warmte wisselaar aangesloten op de koeling v/d motor.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Willy Wortel strikes again.

Hoe kom je er op.....
CrashDuck TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

Wat een gedonder. Gewoon een (roterende) borstel op 4 meter hoogte hangen bij iedere plek waar veel vrachtwagenchauffeurs komen (chauffeurscafe). Kan de desbetreffende chauffeur zo z'n truck onderdoor rossen. Dat verhaal met die gasbranders kost namelijk veel te veel tijd en zal dus van z'n lang zal ze leven niet ingevoerd worden.
Peter Kurvers TS
Infopolitie Gast

thijeleo schreef:Willy Wortel strikes again.

Hoe kom je er op.....
1) vaststellen wat het probleem is ? --> ijs
2) wat helpt het beste tegen ijs ? --> heet water
3) hoe krijg ik het op de plaats van bestemming ?--> tuinslang met gaatjes + waterdruk
4) hoe hou houd ik die slang omhoog ? --> de eerder bedachte dakveger
5) hoe krijg ik water druk ? --> een oud model gifsproeier met pompje.
6) hoe krijg ik het water heet ? --> verwarmings element + de accu v/d vrachtauto.
7) hoe bescherm ik mijn rug tegen verkeerd tillen ? --> Het apparaat heeft draagbanden, net als een rugzak.

En volgens de ARBO wet moet er eerst een oplossing gezocht worden om het probleem bij de bron aan te pakken, ( niet werken op hoogte ).
En pas als dat niet kan gaan we kijken naar persoonlijke beschrmings middelen zoals een een valbeveiliging voor werken op hoogte.

Dit apparaat heeft als voordeel dat het sneller, veiliger en comfortabeler werkt als een ladder en een bezem
Laatst gewijzigd door Peter Kurvers op 13 dec 2005, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter Kurvers TS
Infopolitie Gast

CrashDuck schreef:Wat een gedonder. Gewoon een (roterende) borstel op 4 meter hoogte hangen bij iedere plek waar veel vrachtwagenchauffeurs komen (chauffeurscafe). Kan de desbetreffende chauffeur zo z'n truck onderdoor rossen..
Bedoel je een wasstraat of zo ?
Dat is mooi maar dan is de chaufeeur afhankelijk van de service van die kroegbaas.
En dan nog staan die dingen niet overal, en mijn uitvinding is draagbaar en kan door de chaufeur zelf worden mee gebracht.

CrashDuck schreef: Dat verhaal met die gasbranders kost namelijk veel te veel tijd en zal dus van z'n lang zal ze leven niet ingevoerd worden.
.

Ja dat denk ik inmiddels ook en daarom heb ik daar iets beters op bedacht. ( galgje + douche )
CrashDuck TS
Infopolitie Gast

Een soort wasstraat ja, maar dan simpeler ;)

De overheid wil natuurlijk de verkeersveiligheid bevorderen en wil vast wel een paar miljoen uittrekken om zo'n mooie, verkeersveiligheid verhogende constructie op vele plaatsen langs de (snel) weg te plaatsen. Het is tevens een mooie test om te controleren of een vrachtwagen niet te hoog is. Zet er een paar flitskasten bij in de buurt en eik het ding en viola, beboeten op hoogte zoals dat nu ook bij snelheid gebeurt.
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Dan zou zo'n "wasstraat" eigenlijk bij de bedrijven moeten staan. Dan hoeven de vrachtwagens niet eerst over de openbare weg naar de "wasstraat" te rijden. En stationeer ze dan ook bij de grotere parkeerplaatsen voor de overnachtende chauffeurs.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Zou het feit, dat een vrachtauto max. 2x per jaar sneeuw op het dak heeft het rechtvaardigen om daar een complete wasstraat per bedrijf voor te eisen? Ik denk het niet....
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Voor de verkeersveiligheid hebben we toch alles over ??
CrashDuck TS
Infopolitie Gast

Natuurlijk moet de overheid hier voor zorgen. Als de bedrijven het moeten betalen, gaat het ten koste van de economie. Daarbij: als je een hoogtemeter inbouwt, wordt het nog lucratief ook voor de overheid !
Peter Kurvers TS
Infopolitie Gast

CrashDuck schreef:Natuurlijk moet de overheid hier voor zorgen. Als de bedrijven het moeten betalen, gaat het ten koste van de economie. Daarbij: als je een hoogtemeter inbouwt, wordt het nog lucratief ook voor de overheid !
Als de overheid het betaald gaat het ook ten koste van onze economie,
Door dat er minder geld is voor investeringen die goed zijn voor de economie.
En een jaar later ook ten koste van de ontwikkelings samenwerking, dat is namelijk een vastgeteld percentage van wat wij verdiend hebben.

En als je het wil gaan financieren met de boetes van de te hoge klanten dan past dat niet in het beleid omdat het uitdelen van boetes geen commerciele bezigheid is , zeggen ze.

De meting moet natuurlijk gedaan worden NA het vegen, tenzij er een exploitatie tekort ontstaat,
Dan doen we het voor het vegen.

Verder zal een chaufeur die denkt dat de wagen te hoog kan zijn er geen gebruik van maken omdat er dan een boete kan volgen, en dus een gevaar voor de rest van het verkeer vormen ( verlies van ijsklontjes en vastlopen onder het viaduckt )

Dat is net zo iets als een gratis APK waar je een boete krijgt als er iets mis is met je auto.
CrashDuck TS
Infopolitie Gast

Dat klinkt dan wel weer logisch ja. Maar er is een oplossing: de parkeerplaats op zodanige wijze inrichten dat iedere vrachtwagen minstens eenmaal onder het poortje door moet.

En het is niet erg als de overheid er wat geld aan kwijt is want de overheid is er niet om winst te maken ;)
Gesloten