Overbodige "krab-het-ijs-van-je-ramen-vertragingstijd
Moderator: Moderatorteam
-
Peter Kurvers TS
- Infopolitie Gast
Overbodige "krab-het-ijs-van-je-ramen-vertragingstijd
Bij radio Veronica hebben ze het regelmatig over "De krab-het-ijs-van-je-ramen-vertragingstijd".
Ik krijg al koude vingers als ik er aan denk,
Ik krab nooit het ijs van mijn ramen voor ik ga rijden.
Dat gaan namelijk veel beter met een fles water.
Recept:
1 petfles + 1,5l louw water.
Giet het water over het bevroren raam , en weg is het ijs.
als je koud water neemt kun je wel 2 flessen nodig hebben voor 1 auto.
(met 1 auto bedoel ik alleen de voorruit, de voorste zijruiten en spiegels )
Gebruik geen heet water, daar kan de ruit van barsten.
Gebruik geen zout , daar gaat de auto van roesten.
En ik vraag mij nog steeds af waarom ik nog nooit iemand
anders op deze manier het ijs van de autoruiten heb zien verwijderen.
Kan iemand mij dat eens uitleggen ?
Verder lijkt dit mij een mooi onderwerp voor de Mythbusters op Discovery;
"" Hoe heet mag het water zijn zonder dat een stijf bevroren autoruit barst ""
Ik krijg al koude vingers als ik er aan denk,
Ik krab nooit het ijs van mijn ramen voor ik ga rijden.
Dat gaan namelijk veel beter met een fles water.
Recept:
1 petfles + 1,5l louw water.
Giet het water over het bevroren raam , en weg is het ijs.
als je koud water neemt kun je wel 2 flessen nodig hebben voor 1 auto.
(met 1 auto bedoel ik alleen de voorruit, de voorste zijruiten en spiegels )
Gebruik geen heet water, daar kan de ruit van barsten.
Gebruik geen zout , daar gaat de auto van roesten.
En ik vraag mij nog steeds af waarom ik nog nooit iemand
anders op deze manier het ijs van de autoruiten heb zien verwijderen.
Kan iemand mij dat eens uitleggen ?
Verder lijkt dit mij een mooi onderwerp voor de Mythbusters op Discovery;
"" Hoe heet mag het water zijn zonder dat een stijf bevroren autoruit barst ""
-
Kaat TS
- Infopolitie Gast
Er zijn tegenwoordig hele mooie spuitbussen te verkrijgen bij de bouwmarkt of het tankstation, je spuit dat op je ramen en weg is het ijs.
Dan pas je wagen starten, de ventilator aan en je hebt nergens meer last van. Hoe het spul precies heet ben ik even kwijt, maar er zijn er talloze van.
Dan pas je wagen starten, de ventilator aan en je hebt nergens meer last van. Hoe het spul precies heet ben ik even kwijt, maar er zijn er talloze van.
Laatst gewijzigd door Kaat op 11 dec 2005, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
andre TS
- Infopolitie Gast
-
Kaat TS
- Infopolitie Gast
-
Kaat TS
- Infopolitie Gast
Frans, je gaat me toch niet vertellen dat je dit spul niet kent?..::Frans::.. schreef:Nooit meer krabben, hallo, dat wil ik ook......
Of is het de bedoeling dat je die spuitbus DOOR je ruiten dondert, want dan hoef je ook nooit meer te krabben.....![]()
![]()
Wordt tijd dat je wat uitgebreider gaat leven Frans
-
Kaat TS
- Infopolitie Gast
En niet vergeten de vreselijke stank in je wagen ... maar ja je moet iets over hebben om juist NIET te willen ijskrabben he..::Frans::.. schreef:Als uitgebreider leven inhoudt dat ik me moet gaan verdiepen in anti-ijs spul, naaahhhhh.....Kaat schreef:Wordt tijd dat je wat uitgebreider gaat leven Frans
Maar ik ken het wel hoor, heb nog geen flacon maar gaat wel weer gebeuren. Perfect spul, dodelijk voor je rubbers......
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Bij mij gaat het anders...
Auto starten, ventilator op storm en binnen 3 minuten is alles volledig ontdooid en ijsvrij...
En nu we het daar toch over hebben... Kan iemand mij overtuigen van het feit dat het warmdraaien van een motor (lpg) echt schadelijk is?
Smering geschiedt immers onder druk en ik ben nog steeds van mening dat een onbelaste motor de minste schade oploopt... Zeker als je op lpg rijdt en er dus geen benzine neerslaat op de cilinderwand... Mijn auto schakelt na 10 seconden al over op lpg, hoe koud het ook is...
Hoe sneller de olie warm is, hoe beter het is maar dan zou (theoretisch) 'volgas' het garagepad afrijden de beste oplossing zijn...
Je leest veel dat 'rustig wegrijden' goed zou zijn maar dan heb je toch een moment dat je een steenkoude motor belast. Imho is het beter om een motor even te laten draaien en pas als de oliepomp z'n werk heeft gedaan (het circuit heeft gevuld), te gaan rijden en niet eerder.... Daarnaast vermoed ik dat dit nog geschreven is op auto's met nog grote oliecarters en dat is tegenwoordig echt niet meer zo... Wij hebben een Seat gehad met olietemperatuurmeter die binnen 6 minuten al op 75 graden stond...
Auto starten, ventilator op storm en binnen 3 minuten is alles volledig ontdooid en ijsvrij...
En nu we het daar toch over hebben... Kan iemand mij overtuigen van het feit dat het warmdraaien van een motor (lpg) echt schadelijk is?
Smering geschiedt immers onder druk en ik ben nog steeds van mening dat een onbelaste motor de minste schade oploopt... Zeker als je op lpg rijdt en er dus geen benzine neerslaat op de cilinderwand... Mijn auto schakelt na 10 seconden al over op lpg, hoe koud het ook is...
Hoe sneller de olie warm is, hoe beter het is maar dan zou (theoretisch) 'volgas' het garagepad afrijden de beste oplossing zijn...
Je leest veel dat 'rustig wegrijden' goed zou zijn maar dan heb je toch een moment dat je een steenkoude motor belast. Imho is het beter om een motor even te laten draaien en pas als de oliepomp z'n werk heeft gedaan (het circuit heeft gevuld), te gaan rijden en niet eerder.... Daarnaast vermoed ik dat dit nog geschreven is op auto's met nog grote oliecarters en dat is tegenwoordig echt niet meer zo... Wij hebben een Seat gehad met olietemperatuurmeter die binnen 6 minuten al op 75 graden stond...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'