hoe zit precies de procedure van de screening van een beveiliger inelkaar, ik heb een paar stukken op het net gevonden, maar die vind ik zelf toch niet echt duidelijk genoeg..
De afdeling bijzondere wetten van politie doet een screening om te kijken of je bepaalde antecedenten hebt. Het komt er op neer dat je geen gekke dingen moet hebben gedaan of nog steeds doet.
Maar ik neem aan dat je deze vraag niet zo maar stelt? Twijfel je ergens aan?
Thijs schreef:De afdeling bijzondere wetten van politie doet een screening om te kijken of je bepaalde antecedenten hebt. Het komt er op neer dat je geen gekke dingen moet hebben gedaan of nog steeds doet.
Maar ik neem aan dat je deze vraag niet zo maar stelt? Twijfel je ergens aan?
nee, dat niet maar zou wel eens willen weten hoelang zoiets duurt, het is al bijna 3 weken aan de gang nu de screening
Ik meen dat de periode 6 tot 8 weken duurt of mag duren. Het is niet zo dat het minimaal 6 weken duurt, het verschilt geloof ik ook per regio. Even afwachten dus, en als je erg ongeduldig bent kun je ook bellen met 0900-8844 en je laten doorverbinden met bijzondere wetten.
Thijs schreef:Ik meen dat de periode 6 tot 8 weken duurt of mag duren. Het is niet zo dat het minimaal 6 weken duurt, het verschilt geloof ik ook per regio. Even afwachten dus, en als je erg ongeduldig bent kun je ook bellen met 0900-8844 en je laten doorverbinden met bijzondere wetten.
Waarom duurt het eigenlijk zo lang, het is toch alleen beetje in de systeem kijken en klaar?..
Thijs schreef:Ik meen dat de periode 6 tot 8 weken duurt of mag duren. Het is niet zo dat het minimaal 6 weken duurt, het verschilt geloof ik ook per regio. Even afwachten dus, en als je erg ongeduldig bent kun je ook bellen met 0900-8844 en je laten doorverbinden met bijzondere wetten.
Waarom duurt het eigenlijk zo lang, het is toch alleen beetje in de systeem kijken en klaar?..
Ik denk omdat bijzondere wetten wat breder is dan alleen de beveiligingsscreening. (waar er ook velen van moeten gebeuren wellicht)
Kortom, je ligt op een stapel en zult over een tijdje aan de beurt zijn.
De uitgebreidheid van een screening is ook afhankelijk in welke bedrijfstak je beveiliger gaat worden.
Voor bepaalde bedrijfstakken geldt namelijke een zwaardere screening die door meerdere instanties gedaan worden.
De screening voor beveiliger duurt inderdaad tot 6 weken. Hierbij wordt door de lokale afdeling BW gekeken of je wat op je kerfstok hebt. Hiervoor wordtinfo ingewonnen bij het Justitieel Documentatiecentrum in Almelo en in de analen van de regio waarin je wordt gescreend. Ik ga ervan uit dat je de basisscreening krijgt. Het je iets fouts gedan (lichte vergrijpen) dan mag je na 4 jaar nog eens proberen te solliciteren. Heb je iets heel stouts gedaan (geweldsmisdrijf met veroordeling) dan duurt het 8 jaar.
Het kan ook voorkomen dat je bij een hoog risico object terecht komt (Detentietoezicht / kernreactor) dan krijg je een M&A screening (Milieu & Antecedenten onderzoek). Verschil met de gewone screening is dat hierbij niet alleen jij maar ook je familie wordt doorgelicht op bv strafbare feiten en vermogen. het is niet handig iemand met veel schulden bij een bank dekluis te laten bewaken....
Patrick schreef:De screening voor beveiliger duurt inderdaad tot 6 weken. Hierbij wordt door de lokale afdeling BW gekeken of je wat op je kerfstok hebt. Hiervoor wordtinfo ingewonnen bij het Justitieel Documentatiecentrum in Almelo en in de analen van de regio waarin je wordt gescreend. Ik ga ervan uit dat je de basisscreening krijgt. Het je iets fouts gedan (lichte vergrijpen) dan mag je na 4 jaar nog eens proberen te solliciteren. Heb je iets heel stouts gedaan (geweldsmisdrijf met veroordeling) dan duurt het 8 jaar.
Het kan ook voorkomen dat je bij een hoog risico object terecht komt (Detentietoezicht / kernreactor) dan krijg je een M&A screening (Milieu & Antecedenten onderzoek). Verschil met de gewone screening is dat hierbij niet alleen jij maar ook je familie wordt doorgelicht op bv strafbare feiten en vermogen. het is niet handig iemand met veel schulden bij een bank dekluis te laten bewaken....
Bij deze ter info...
Bedankt voor je uitleg !
nou, heb ik nog 1 laatste vraag, wat houd een zienswijze gesprek in?