TheLightEd schreef:
Ik vrees dat hier niet echt uit te komen is en dat een rechter hierover uitsluitsel zal moeten geven
De regelgeving is in ieder geval niet constitent.
Nou ik ben alweer een antal keren bij mij door het centrum gereden en ook al veel agenten tegengekomen maar er is er nog geen 1 die mij weer staande heeft gehouden.
Ik denk dat als ik een bekeuring zou krijgen dan laat ik het gewoon voorkomen (ben rechtbijstandverzekerd) net zoals ik dat heb gedaan met mijn "uitstekende" velgen op de auto (dit heb ik ook gewonnen omdat de RDW beslist wat er op de weg mag rijden en niet de Politie)
TheLightEd schreef:
Ik vrees dat hier niet echt uit te komen is en dat een rechter hierover uitsluitsel zal moeten geven
De regelgeving is in ieder geval niet constitent.
Nou ik ben alweer een antal keren bij mij door het centrum gereden en ook al veel agenten tegengekomen maar er is er nog geen 1 die mij weer staande heeft gehouden.
Ik denk dat als ik een bekeuring zou krijgen dan laat ik het gewoon voorkomen (ben rechtbijstandverzekerd) net zoals ik dat heb gedaan met mijn "uitstekende" velgen op de auto (dit heb ik ook gewonnen omdat de RDW beslist wat er op de weg mag rijden en niet de Politie)[/
dan denk ik dat jij je lelijk vergist.
Als ik onder mijn auto andere velgen zet die een paar centimeter uitsteken dan kan de politie mij daar prima voor verbaliseren.
De politie is toezichthouder.
de Rdw bepaalt inderdaad of een voertuig aan de TOELATINGSEISEN voldoet.
Als jij andere velgen onder je auto zet kan hij best goed zijn geweest om toe te laten maar als jij zelf aanpassingen doet zal je auto in sommige gevallen niet meer aan de permanente eisen voldoen.
En dan mag de politie zeker ingrijpen.
Misschien is je verhaal (vet gedrukt) mooi voor verjaardagen, maar is zeker niet de werkelijkheid
Guido schreef:dan denk ik dat jij je lelijk vergist.
Als ik onder mijn auto andere velgen zet die een paar centimeter uitsteken dan kan de politie mij daar prima voor verbaliseren.
De politie is toezichthouder.
de Rdw bepaalt inderdaad of een voertuig aan de TOELATINGSEISEN voldoet.
Als jij andere velgen onder je auto zet kan hij best goed zijn geweest om toe te laten maar als jij zelf aanpassingen doet zal je auto in sommige gevallen niet meer aan de permanente eisen voldoen.
En dan mag de politie zeker ingrijpen.
Misschien is je verhaal (vet gedrukt) mooi voor verjaardagen, maar is zeker niet de werkelijkheid
Voertuigen mogen afwijken van de toegelaten normen !! Heb er al vaak genoeg problemen mee gehad, en telkens heb ik mijn gelijk gekregen omdat mijn voertuigen aan de wettelijke eisen voldoen ! Heb nu ook standaard de uitspraken van de rechter in mijn auto voor als ze me aanhouden. Ik ben auto liefhebber, en onderhoudt mijn voertuigen ook goed. Als de RDW beslist dat een voertuig 2% afwijking mag hebben in spoorbreedte dan mag de politie mij best bekeuren dan ga ik in beroep en zal de bekeuring nietig verklaart worden. De politie verdient nog steeds mijn respect maar ze moet niet denken dat ze zelf boven de wet staan.
De politie verdient nog steeds mijn respect maar ze moet niet denken dat ze zelf boven de wet staan.
Aparte visie...
De politie handhaaft de geldende regels. Als een rechter de beslissing neemt om die regels naast zich neer te leggen dat is de rechter apart bezig en niet de politie.
Ik zie dus niet in waarom de politie boven de wet zou staan.
Als je dit topic van mij doorleest vind je ook al heelveel verschillende dingen over hoe het nu exact in de wet staat.
Dus eigelijk is het niet zo gek om het wetboek uit te brengen in normaal boeren nederlands zodat het voor iedereen te begrijpen is. Daar zijn ze nu toch ook al mee bezig volgens mij??!!
Een kennis van mij is politieagente die naar mijn inziens geen agente had mogen zijn omdat ze niet wil (of kan) luisteren naar haar "slachtoffers" en altijd klaar staat met haar bonnenboekie helaas. En zo ben ik er al meerdere tegengekomen...... en ook op de snelweg waar ik bijna de hele week verblijf, ik cros voor mijn werk heel nederland rond zo'n 95000 km per jaar.
Guido schreef:ik weet dat ze mogen afwijken van de toelatingseisen, ze mogen niet afwijken van de permanente eisen.
als ze dat wel doen, dan overtreed jij dus de wet.
simpel...
Klopt helemaal, ze wijken idd af van de toelatingseisen...... maar ze zijn binnen de tolleranties daarom heb ik het toen voor laten komen. En ik mocht er gewoon mee rijden en de bekeuring van 125 gulden (destijds) per uitstekend deel (4 keer dus) werd kwijtgescholden. Dit ging om een Mini van '78 (die ik nu verkocht heb)
Bij technisch onderzoek mocht ik ook geen schijfremmen hebben omdat dit niet standaart was standaart waren voor een Mini trommels ....
maar zeg nou zelf wat remt nou beter en is veiliger........ schijven of trommels ???? ....... ik weet niet maar zo nu en dan krijg ik het gevoel dat als ze iets zoeken dat ze je dan ook echt een oor willen aan naaien helaas........ logisch nadenken is dan ver te zoeken
Guido schreef:ik weet dat ze mogen afwijken van de toelatingseisen, ze mogen niet afwijken van de permanente eisen.
als ze dat wel doen, dan overtreed jij dus de wet.
simpel...
Klopt helemaal, ze wijken idd af van de toelatingseisen...... maar ze zijn binnen de tolleranties daarom heb ik het toen voor laten komen. En ik mocht er gewoon mee rijden en de bekeuring van 125 gulden (destijds) per uitstekend deel (4 keer dus) werd kwijtgescholden. Dit ging om een Mini van '78 (die ik nu verkocht heb)
Bij technisch onderzoek mocht ik ook geen schijfremmen hebben omdat dit niet standaart was standaart waren voor een Mini trommels ....
maar zeg nou zelf wat remt nou beter en is veiliger........ schijven of trommels ???? ....... ik weet niet maar zo nu en dan krijg ik het gevoel dat als ze iets zoeken dat ze je dan ook echt een oor willen aan naaien helaas........ logisch nadenken is dan ver te zoeken
sjeesbeest schreef:
Vind je dan dat die wet-/regel- geving afgeschaft moet worden? Of alleen bij jou niet toegepast worden?
Thijs schreef:
Vind je dan dat die wet-/regel- geving afgeschaft moet worden? Of alleen bij jou niet toegepast worden?
Beslist niet !!......... ik hou me wel aan de wet ...... en als ik twijvel over dingen dan bel ik of zoek het ergens op .......
dus weer over die velgen, voordat ik die in Engeland had besteld heb ik eerst de RDW gevraagd of het mocht en dat mocht dus ......
Ik vraag het omdat je in je vorige post ongenoegen uitspreekt over het feit dat je op de aanwezigheid van die remmen gecontroleerd wordt.
Dat maak ik op uit deze zin:
en dan krijg ik het gevoel dat als ze iets zoeken dat ze je dan ook echt een oor willen aan naaien helaas........ logisch nadenken is dan ver te zoeken
Blijkbaar ben je het niet eens met de regel. Want waarom zou een agent er niet naar mogen kijken? Als geen een agent er naar kijkt, kun je de regel net zo goed niet hebben, en ik denk dat de regel juist een reden heeft.
dat over die remmen, dat moest ik binnen een maand veranderen anders kreeg ik een bekeuring........ dat is dus zo onlogisch .... remweg van de wagen wordt dan 2 keer zolang en 100 keer onveiliger dus dat begrijp ik niet en nu nog steeds niet ........
als iemand dit wel snapt.......... mag die het mij uitleggen !!!
sjeesbeest schreef:dat over die remmen, dat moest ik binnen een maand veranderen anders kreeg ik een bekeuring........ dat is dus zo onlogisch .... remweg van de wagen wordt dan 2 keer zolang en 100 keer onveiliger dus dat begrijp ik niet en nu nog steeds niet ........
als iemand dit wel snapt.......... mag die het mij uitleggen !!!
Dus ben je het oneens met de regel, en niet met de politie die slechts handhaaft. Agenten kunnen het ook oneens zijn met een regel, maar ze staan niet boven de wet
Ik heb niet zo veel verstand van die remmen, maar als het er onveiliger op wordt, is er wellicht iets niet juist.
volgens de RDW is een technische verbetering altijd goed.......
die technischekeuring was trouwens nadat ik gelijk kreeg over mijn velgies ..... dus puur uit frustratie als je het mij vraagt
ow ja...... dit nog ff
Artikel 5.2.48 VR
4. De wielen onderscheidenlijk banden van personenauto's:
a. moeten goed zijn afgeschermd;
b. mogen niet meer dan 30 mm buiten de afscherming uitsteken;
c. mogen niet aanlopen.