Hallo.
Over enkele dagen ga ik voor mijn auto rijbewijs theorie examen. Hiervoor had ik nog een vraag betreft de verkeers agent aanwijzingen.
stel: een agent steekt z'n arm op naar voren. wélke richting moet dan stoppen? links of rechts?
dus nÃet opzij steken, want dat is voor het verkeer van voor en achter. gaat me puur om het verkeer van links en rechts.
Bij voorbaat dank.
Verkeersagent tekens
Moderator: Moderatorteam
Ik moest even goed lezen om te begrijpen wat jij bedoeld, maar ik ga met MotoRon mee; ik zie net dat hij er ter verduidelijking zelfs een plaatje bijgezet heeft.
Voor de duidelijkheid/zekerheid wat jij bedoeld is dat de agent/verkeersregelaar zijn rechterarm horizontaal naar voren steekt of niet?
Als hij zijn arm namelijk vertikaal omhoog steekt (ongeacht hoe hij dan zijn hand houdt) dan geldt dit teken voor al het verkeer.
Voor de duidelijkheid/zekerheid wat jij bedoeld is dat de agent/verkeersregelaar zijn rechterarm horizontaal naar voren steekt of niet?
Als hij zijn arm namelijk vertikaal omhoog steekt (ongeacht hoe hij dan zijn hand houdt) dan geldt dit teken voor al het verkeer.