Paarden slaan

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Tinker TS
Infopolitie Gast

Paarden slaan

Ongelezen bericht door Tinker »

Een dierenvraag:

Ik heb mijn eigen paard in een pensionstalling staan, nu staat daar ook een 20-jarig meisje die op een manier met paarden omgaat die mij allerminst aanstaat. Ze slaat haar eigen paard, scheld haar verrot en stompt het dier op haar neus, en dat niet eenmaal maar dat gebeurt gedurig.

Nu is sinds afgelopen woensdag bij mij de maat vol toen ik de zoveelste handeling door haar zag gebeuren die niet door de beugel kan. Ik heb haar gisteren een mail geschreven met het dringende verzoek of zij (dat meisje van 20) niet meer aan mijn paard wil komen.

Het is sowieso overbodig dat ze mijn paard naar de stal terug brengt, maar zij meent dat wanneer zij gaat rijden, dat alles en iedereen uit de weg moet. Maar zij moet dus met haar handen van mijn paard afblijven (ik wil absoluut geen dierenslaand iemand bij mijn paardje hebben)...........dan daarbij; ik heb met de pensionstalverhuurder een mondelinge afspraak dat of zij (verhuurder) of een andere stalhuurder (wat in overleg met mij gebeurt) mijn paard naar buiten c.q. naar binnen zet. Het 20-jarige hardhandige meisje hoeft dus niet eens andermans paarden naar binnen te halen.

Nu hebben we gisteravond een flinke woordenwisseling gehad, zij wil niet aannemen dat het onnodig is om wanneer zij wil gaan rijden dat alle andere pensionpaarden dan naar binnen moeten, en we hebben zeker 5 keer over en weer tegen elkaar gezegd; IK: "Jij blijft van mijn paard af", ZIJ: Dat doe ik niet, als ik haar (mijn paard) naar binnen wil zetten, dan doe ik dat echt wel, dan heb je pech gehad!" .

Nu is mijn vraag aan u; is er nu geen regelgeving, wet of artikel waarin vast gesteld wordt dat iemand van andermans dieren af moet blijven. Als ik als eigenaar van mijn paard, iemand waarvan ik genoeg redenen weet (zelf mee gemaakt) dat ze paarden hardhandig aanpakt en haar eigen paard zelfs slaat, 'sommeer' dat zij van mijn paard af moet blijven (ik zelfs afspraken heb met de pensionstalverhuurder over wie het dier naar binnen haalt), en zij weigert pertinent om dat te doen......is er dan niets wat ik daar tegen kan doen? (Ik werk overdag, dus ik zie ook niet de hele dag wat er in de stal gebeurt, maar mijn vertrouwen is aardig weg, nu ik weet dat zij toch doet wat zij in haar hoofd heeft).

Dus, is er iets te doen aan iemand die toch tegen de zin van de eigenaar in, wel eigenwijs aan andermans dieren zit?
Alvast hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,
"Tinker"
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Het eerste dat ik zou doen, als ik in jouw schoenen stond, is een gesprek aangaan met met degene, met wie jij de overeenkomst hebt voor het pension.
Maak daar jouw klacht bespreekbaar, zodat het pension daarover afspraken kan maken met het betreffende meisje..
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Tinker TS
Infopolitie Gast

Ik heb ook net de telefoon neergelegd met de pensionstalverhuurder......de manier waarop het meisje met haar eigen paard omgaat kan zij niets van zeggen, echter andermans paarden behoren niet zo behandeld te worden.
Ik heb de afspraak gemaakt dat mijn paard niet meer in het desbetreffende deel buiten komt als het hardhandige meisje nog moet gaan rijden. En zij heeft gisteravond nog met dat meisje en haar moeder telefonisch contact gehad..........ze moeten van de verhuurder met mij een afspraak maken om eens een gesprek te hebben waar de pensionstalverhuurder zelf ook bij is...........inderdaad; om eens duidelijke afspraken te maken. En, zo zei de verhuurder, misschien dat het meisje er ook wat van leert.

Dus we hopen maar dat we alles uit kunnen praten, ik heb in ieder geval al een wat beter gevoel dat ik weet dat mijn paard niet meer op dat deel buiten komt zodat het hardhandige meisje haar weer naar binnen gaat zetten...........op wat voor manier dan ook.

Maar het is toch wettelijk wel ergens vast gelegd dat je 'van andermans spullen' in dit geval andermans paard, af moet blijven als de eigenaar van dat dier daarom verzoekt??

In ieder geval bedankt voor het meedenken, hoor!

Met vriendelijke groet,
"Tinker"
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

In ieder geval niet in een wet waar de politie iets mee kan, zolang ze jouw paard geen kwaad doet (zorg onthouden, dierenmishandeling etc).
Je kunt hier dus geen aangifte van doen.

Wellicht dat er in het burgerlijk wetboek ergens iets over staat, maar dat is niet het terrein van de politie.
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Valt een die op zijn neus stompen niet onder dierenmishandeling ??
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

Bert schreef:Valt een die op zijn neus stompen niet onder dierenmishandeling ??
Zou kunnen, maar is in ieder geval niet de vraag van TS, want dat betrof het feit dat ze niet wilde dat dit meisje aan haar tinker zat.
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

mwb schreef:
Bert schreef:Valt een die op zijn neus stompen niet onder dierenmishandeling ??
Zou kunnen, maar is in ieder geval niet de vraag van TS, want dat betrof het feit dat ze niet wilde dat dit meisje aan haar tinker zat.
Volgens mij is dat wel deel van de vraag. Het één is het gevolg van het ander. TS wil niet dat het meisje aan haar paard komt omdat zij haar eigen paard uitscheld en op de neus stompt.
Gino TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gino »

Hoe dan nog, vind ik dat dit meisje helemaal niks te zoeken heeft op een paarden stal als ze die beesten zo behandelt. Zelfs niet haar eigen paard. Alleen de titel van dit topic vind ik al naar genoeg. Als ik u was zou ik zeker voor bewijs materiaal zorgen, en zo proberen deze dierenbeul uit u stal te laten trappen, en hopen dat ze voorlopig niet meer met dieren in aanraking komt...
Tinker TS
Infopolitie Gast

Inderdaad, het deel van de tekst van dat het hardhandige meisje wat haar eigen paard slaat, tegen het dier haar neus stompt en hysterisch staat te krijsen tegen haar paard, is wel een grote aanleiding geweest om te zorgen dat ZIJ dus niet meer aan mijn Tinker komt.
Ik vind het ook pure dierenmishandeling, en ik heb het hedenochtend met de pensionverhuurder telefonisch besproken, maar zij kan er nu ook nog weinig aan doen, het is immers haar eigen paard.

Maar dat ik om die redenen wil dat het meisje NIET meer aan mijn paard komt dat kan ze zich enigzins voorstellen. Het wordt dus binnenkort uitgesproken, en de pensionverhuurder hoopt dat "het meisje er ook nog iets van leert". Laten we dus maar hopen dat dat laatste zo is, want dit gun je geen enkel dier.................maar ik mag me daar niet mee bemoeien (aldus de verhuurder), ik hoef me alleen maar bezig te houden met mijn eigen Tinker.
Alwaar ik nu voor haar rechten aan het opkomen ben: geen hardhandige meisjes meer bij mijn Tinker!

Groet,
"Tinker"
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Tinker schreef:maar ik mag me daar niet mee bemoeien (aldus de verhuurder), ik hoef me alleen maar bezig te houden met mijn eigen Tinker.
en daar heeft de verhuurder dus niets over te zeggen. Als er een dier mishandeld wordt, staat het een ieder vrij om daarvan de politie of een andere instantie (bv. de dierenbescherming) te waarschuwen. Uiteraard moet je hier wel voorzichtig mee omgaan. Als de de verhuurder tegen de haren in strijkt, loop je het risico dat de verhuurder zich tegen jou keert...
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Tinker TS
Infopolitie Gast

Ja, dat laatste ben ik ook bang voor; 'dat ik de verhuurder tegen d'r haren instrijk' en ik MET mijn Tinker straks de dupe wordt. Als ik nu de dierenbescherming in zou schakelen, dan is het voor iedereen zo klaar als een klontje dat ik dat geregeld heb.

Maar waar ligt de grens???? Ik vind slaan, stompen en tegen zo'n dier krijsen al veel te ver gaan.
Misschien dat ik beter eerst eens, zoals eerder in dit topic werd gezegd, bewijsmateriaal kan verzamelen. Hoewel er al wel meerdere getuigen zijn, dat scheelt toch ook al? Wanneer meerdere mensen hebben gezien dat zij haar paard slaat en stompt??
Gesloten