ik heb afgelopen weekend met mijn stomme dronken hoofd een andere fiets omgefietst toen 10 meter achter mij, 2 agenten fietsten
Toen ik de volgende dag op het bonnetje keek, stond er bij omschrijving: baldadigheid. De 2 agenten konden mij niet precies vertellen hoe hoog de boete word want dat word bepaald door de officier van Justitie.
nou is mijn vraag: heeft iemand van jullie enig idee hoe hoog deze boete zal worden?
en laat het niet te hoog zijn, want ik baal hier verschrikkelijk van
Zoals de agenten al zeiden, ligt dat bij de officier van justitie. Daar is geen zinnig woord over te zeggen, dit hangt nml. af van de mate van baldadigheid. Een fiets omfietsen zal een ander bedrag opleveren dan verkeersborden uit de grond rukken.
Dus: rustig de acceptgiro afwachten, dan weet je het. Binnen dit forum zul je daar geen antwoord op krijgen.
bedankt voor de snelle reactie, maar u heeft ook geen idee wat het 'ongeveer' kan gaan kosten. Ik neem aan dat u er wel vaker mee te maken krijgt. zijn het bedragen van €20-€30 of gaat het al snel naar de 70-80-100
Helaas, daar waag ik mij niet aan. Stel ik zeg dat het 100 euro is en de officier legt 200 euro op, dan zal het je alleen maar tegenvallen en zul je niet betalen om het voor de rechter uit te vechten, wnt infopolitie.nl heeft gezegd dat het maar 100 euro was.
Wat ik me wel afvraag is het volgende. Je zegt dat je met je stomme dronken hoofd een fiets omgefietst hebt. Kwam dit door je (onder invloed van alcohol) afgenomen stuurmanskunsten, of heb je dit moedwillig gedaan? Met andere woorden, was je te dronken om fatsoenlijk te kunnen fietsen, of was hier sprake van baldadig gedrag?
baldadigheid en vraag me niet waarom
Maar als ik niet teveel had gedronken doe ik zoiets niet, want ik weet hoe vervelend het is als je fiets word afgebroken...
maar even terug te komen op uw punt dat u geen uitspraak durft te doen over hoeveel het ongeveer kan gaan kosten, dat snap, maar zoiets uitvechten met de rechter heeft toch geen zin omdat ik toch fout zit. Zal het meer dan €100 worden ?