Kan iemand dreigen, IK LAAT JE HONDEN WEGHALEN?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Nog steeds niks, maar goe TS
Infopolitie Gast

Kan iemand dreigen, IK LAAT JE HONDEN WEGHALEN?

Ongelezen bericht door Nog steeds niks, maar goe »

Naar aanleiding van wat heen en weer geblaft, kreeg ik van mijn buurman te horen: Ik laat jouw honden weghalen. Kan dat?
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Ja, dat kan. Je hebt het tenslotte zelf gehoord. :wink:

Maar ik denk dat je wil weten of je er stappen tegen kunt ondernemen. Ik denk als dit eenmalig is dat er weinig aan te doen is. Als je vaker onenigheid hebt met deze persoon dan zou je even langs kunnen gaan bij de plaatselijke politie. Die kunnen je vast verder helpen.
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Bij "Ik laat jou honden weghalen" lijkt me nog niet echt iets strafbaars aan de hand in de vorm van dreigen of zoiets. Bij "Ik knal je honden af" of "Ik laat ze afmaken" is dat een ander verhaal.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Bert schreef:Ja, dat kan. Je hebt het tenslotte zelf gehoord. :wink:

Maar ik denk dat je wil weten of je er stappen tegen kunt ondernemen. Ik denk als dit eenmalig is dat er weinig aan te doen is. Als je vaker onenigheid hebt met deze persoon dan zou je even langs kunnen gaan bij de plaatselijke politie. Die kunnen je vast verder helpen.

Even het andere verhaal lezen: @ hoog bij mij, is er een soort van nou ja trimsalon, men heeft zelf 2 honden, die de hele dag blaffen als er begeld word. Daarbij de hele dag gejank en gegil van honden , die getrimd worden. Daarbij muziek op niveauvootje 5 met 7 boxen, waar ik niet over zeur, maar afgelopen zaterdag waren wij eens een avondje weg, dat liep uit de hand, bij thuiskomst stonden er 3 politie wagens voor de deur, met in totaal 8 agenten die op de ramen stonden te kloppen, 1 van mijn 3 honden is een Mechelaar, en daar zijn ze toch schijbaar bang voor. Mijn buurman heeft dus gedreigd, ik laat je honden weghalen, en volgens mij kan dat dus niet. Hij denkt dat hij Jezus is, maar particulier kan hij dat dsu never waarmaken.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Als honden aantoonbaar overlast veroorzaken dan is het mogelijk dat zij in beslag worden genomen.
In de regel gebeurt dit als de eigenaar niet aanwezig is of geen actie onderneemt om de overlast te beeindigen.
De eerste keer worden de honden nog teruggegeven maar bij volgende keren wordt die kans kleiner.
Stay safe out there.
Gast TS
Infopolitie Gast

SWAT schreef:Als honden aantoonbaar overlast veroorzaken dan is het mogelijk dat zij in beslag worden genomen.
In de regel gebeurt dit als de eigenaar niet aanwezig is of geen actie onderneemt om de overlast te beeindigen.
De eerste keer worden de honden nog teruggegeven maar bij volgende keren wordt die kans kleiner.

Hoe verkaart U als agent, dat een collega van U zei: we kwamen toevallig voorbij, met 3 wagens??????
Gast TS
Infopolitie Gast

Anonymous schreef:
SWAT schreef:Als honden aantoonbaar overlast veroorzaken dan is het mogelijk dat zij in beslag worden genomen.

Hoe verkaart U als agent, dat een collega van U zei: we kwamen toevallig voorbij, met 3 wagens??????
Overigens men droop af met 3 wagens en al!!! Omdat ik de wet een beetje ken!
Ik heb namenlijk een wijk agent die mijn zoon 6 jaar geleden de raad gaf, joh breek je toch lekker in bij je ouders!!!!

Wat heb ik nou aan mijn fiets hangen? En U kunt schijn baar niet lezen, wij zitten de hele dag in de overlast. Met blaffende en gillende honden twee hoog, daar ga ik toch ook niet de pol;itie over bellen!.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Anonymous schreef:Overigens men droop af met 3 wagens en al!!! Omdat ik de wet een beetje ken!
Als dat zo is, waarom komt U dan hier met uw vraag?
Anonymous schreef:Ik heb namenlijk een wijk agent die mijn zoon 6 jaar geleden de raad gaf, joh breek je toch lekker in bij je ouders!!!!
Deze opmerking kan ik al helemaal niet plaatsen bij de vraag.
Anonymous schreef:Wat heb ik nou aan mijn fiets hangen? En U kunt schijn baar niet lezen, wij zitten de hele dag in de overlast. Met blaffende en gillende honden twee hoog, daar ga ik toch ook niet de politie over bellen!.
De meeste bezoekers op dit forum kunnen prima lezen, maar ik krijg het idee dat U met uw vraag op het verkeerde forum zit. Op dit forum proberen we serieus antwoord te geven op serieuze vragen van gasten. Als het er U alleen om gaat om af te geven op politiewerk of de mensen die het werk doen, kunt U dit soort opmerkingen beter op een ander forum plaatsen, eentje waar U bij voorbaat gelijk krijgt, wat er ook geroepen wordt..

of ben U beetje boos of gefrustreerd, omdat een ander topicwaar U de nodige frustraties uitte, gesloten werd?
Laatst gewijzigd door MotoRon op 05 dec 2005, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

en om soortgelijke redenen is uw eerste bericht ook ongeveer gelijk na plaatsen al verwijderd.
En ik beloof u nu al dat indien u deze toonzetting voortzet dit ook waarschijnlijk een van uw laatste berichten op dit forum zal zijn.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Het valt op bij meerdere mods... Was te verwachten met deze toonzetting..
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Dat was ook de reden waarom ik die andere topic gesloten had.
Kwam namelijk ook van dezelfde hand af.
Ellen TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Ellen »

Sluiten en blokkeren die zooi!
Gesloten