Ik heb een aankoop gedaan via internet, betaald en nog niets ontvangen. Gemaild en kreeg tot 3x toe geen reactie. Na het 4de (boze) mailtje, binnen een half uur reactie. Met antwoord we hebben het nu al 2x opgestuurd. Nou dus nog niets ontvangen terwijl mijn adres klopt. Erg raar!! Maar nu is het zo dat ik al wel betaald heb. De verkoper heeft de optie gegeven dat ik mijn geld terug kan krijgen. Ik heb daarnet in een mailtje dus gezegd dat ik dat natuurlijk wel wil. Maar als het net zo "gedaan"wordt als de reacties die ik zo "snel" van de verkoper terug krijg ben ik benieuwd hoe vaak ik er nog om moet vragen. En dit is al meer dan een maand aan de gang!
Nu is mijn vraag; wat kan ik hier mee doen. Of mee "dreigen"tegen de verkoper dat er wat vaart achter gezet wordt. Ik ben het nu nl. we beu met dit gedoe.
internet aankoop
Moderator: Moderatorteam
De politie kan hier eigenlijk (nog) niets in betekenen. Advies daarom: stuur een aangetekende brief naar de verkoper en maak daarin duidelijk dat je juridische stappen gaat ondernemen als je niet binnen een bepaalde termijn of je geld terugkrijgt of datgene krijgt waarvoor je hebt betaald. Bewaar ook een kopie van die brief. Helpt dat niet, kan je beter naar een rechtswinkel of advocaat gaan voor verdere stappen.
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
zoek ook eens op http://www.internetoplichting.nl om te kijken of de persoon al voor komt. Oplichting zou ook sprake van kunnen zijn, maar dan moet er van te voren wel het doel zijn geweest om niets op te sturen.
-
Onyx TS
- Infopolitie Gast
Heb toevallig afgelopen week een programma zitten kijken waarbij een aantal van dit soort oplichters na een groot onderzoek ook daadwerkelijk van hun bed werd gelicht.
meer info staat hier: http://www.opgelicht.nl/
Tevens kan je hier online de aflevering terugkijken.
In die aflevering werd ook genoemd dat je altijd aangifte moet doen.
Er zijn bureaus waar ze je melden dat dit een "civiele zaak" betreft en dat hier dus strafrechtelijk niets aan te doen is maar dit is niet waar.
Dit is geen onwil maar een stukje onduidelijkheid wat hierover bestaat (of bestond)
Laat maar eens weten hoe een en ander verloopt.
meer info staat hier: http://www.opgelicht.nl/
Tevens kan je hier online de aflevering terugkijken.
In die aflevering werd ook genoemd dat je altijd aangifte moet doen.
Er zijn bureaus waar ze je melden dat dit een "civiele zaak" betreft en dat hier dus strafrechtelijk niets aan te doen is maar dit is niet waar.
Dit is geen onwil maar een stukje onduidelijkheid wat hierover bestaat (of bestond)
Laat maar eens weten hoe een en ander verloopt.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Afeglopen week werd in het Korpsblad van Haaglanden gemeld dat in het vervolg van dit soort zaken toch aangifte moet worden opgenomen omdat toch alle kenmerken van oplichting in beginsel aanwezig zijn.
Voorstelbaar is echter dat de officier van justitie niet snel vervolging zal instellen als het maar 1 aangifte betreft.
Strafvervolging is echter geen garantie dat men het bestelde goed alsnog geleverd krijgt of het reeds betaalde geld terug wordt ontvangen.
Voorstelbaar is echter dat de officier van justitie niet snel vervolging zal instellen als het maar 1 aangifte betreft.
Strafvervolging is echter geen garantie dat men het bestelde goed alsnog geleverd krijgt of het reeds betaalde geld terug wordt ontvangen.
Stay safe out there.
-
Erik Fox TS
- Infopolitie Gast
- rai
- Geslacht:
Die mogelijkheid is er wel, er is echter wel 1 probleem.Erik Fox schreef:Is het niet ook zo dat je het gestorte geld, binnen 1 maand via je bank kunt laten terugboeken.
(mits het natuurlijk nog op die rekening staat.)
Ik zou in ieder geval eens bij je bank informeren.
Ik heb het ook al eens meegemaakt dat ik geld moest laten terug boeken, omdat ik een foutief rekening nummer had gebruikt, maar het principe was hetzelfde.
De bank moest namelijk eerst de rekeninghouder, waar het geld op terecht was gekomen, in kennis stellen dat het gestorte bedrag teruggevraagd wordt.
Pas als de rekeninghouder toestemming geeft mag de bank, was in dit geval de Rabobank, het gestorte geld van de rekening afhalen en terugstorten.
-
Mirjam TS
- Infopolitie Gast