Waarom zo vaak jongeren/bromfiets rijders aanhouden?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

Ik zit zelf regelmatig op de motor als agent en controleer op die momenten vrij veel bromfietsen, simpelweg omdat er bij de meeste bromfietsers van alles wat aan mankeert.
Dit willen we natuurlijk de kop indrukken en de enige remedie daartegen blijkt toch te straffen via de portemonnee.
Als je nu ales gewoon voorelkaar hebt ben je binnen enkele minuten weer weg, iedereen blij. 8)

Sinds hier in Haaglanden een team draait op bromfietscontroles merk ik dat het aantal mankementen wel daalt.
Tevens blijken de meeste mensen nu opeens WEL gewoon al hun papieren bij zich te kunnen hebben, en zelfs een helm te kunnen dragen...blijkbaar is er eerst een grote, langdurige controle nodig voordat er iets veranderd.

Daar komt bij dat ik van alle bromfietsen die ik staande houd ook de framenummers controleer, simpelweg omdat die bromfietsen zo verschrikkelijk veel gestolen en overgetikt worden.

Je moet maar zo denken: nu vind je het vervelend dat ze je naar de papieren e.d. vragen, maar zodra je scootertje (Yamaha Neos aan je naam te zien, :wink: ) gestolen is zijn dit wel de manieren waarop die misschien terug gevonden wordt.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Kan wel stellen dat van de 10 scooters die ik staande hou er bij 10 niets in orde is. Kan wel stellen dat 90% van alle scooters de verkeersregels aan de laars lapt.

En helaas is geen gevoelskwestie maar op feiten gebasseerd.

Kan begrijpen dat u zich geirriteerd voelt maar u bent 1 van de weinigen die alles dan wel op orde heeft!

Uit diverse onderzoeken is overigens gebleken dat het aantal dodelijke ongelukken het grootst is onder de jonge brommerbestuurders!

Denk dat u zich er maar bij moet neerleggen, want zolang de overgrote meerderheid van de scooters niet in orde is en sch@t heeft aan de verkeersregels zal u idd veel staandegehouden worden ondanks het feit u wel alles in orde heeft.

gr, mashi
Wess TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Wess »

Stef schreef:Ja daar ga je al... In Zwolle hebben ze het woord politie nog niet uitgevonden geloof ik ;). Ik zie ze echt zelden.
Op wat voor scooter rij je?? Dan zal ik de collega's daar wel ff een seintje geven.... :D Of ik kom vanmiddag zelf even op de motor naar Zwolle, word daar ook eens gewerkt :wink:
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Onder burgers is een onderzoek gehouden over leefbaarheid enz en de meeste klachten ginger over de overlast door scooterrijders. dat was onder andere de reden dat Brom Normaal in Haaglanden werd opgezet.

En ach, als jij alles in orde hebt.....snap ik dat het vervelend is maar het is helaas niet anders.
Wie rent, bekent!
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Wess schreef:
Stef schreef:Ja daar ga je al... In Zwolle hebben ze het woord politie nog niet uitgevonden geloof ik ;). Ik zie ze echt zelden.
Op wat voor scooter rij je?? Dan zal ik de collega's daar wel even een seintje geven.... :D Of ik kom vanmiddag zelf even op de motor naar Zwolle, word daar ook eens gewerkt :wink:
Een grijs/zwarte Peugeot Speedfight 2, komend vanuit de richting Dalfsen over de vechtbrug. Op schooldagen slaat het ding dan over de vechtbrug linksaf af een 30 km/u gebied in. Bij de vechtbrug stonden ze vroeger regelmatig met rollenbanken maar ik heb ze nu nog maar 1 keer gezien, net de dag dat ik met de fiets was :lol: .
Graag niet voor einde volgende week melden want ik laat hem net afvoeren. Na een reparatie loopt hij iets harder dan toegestaan en ik laat dat binnenkort verhelpen :). Alleen heeft de dealer even geen tijd :roll: .

Met iets bedoel ik zo'n 10 km/u :P. Vandaag reed ik er niet op want ik ben er mee aan het sleutelen geweest na de val laatst en de kap zat er nog niet op.
Gesloten