CJIB blijft beweren dat er niet betaald is.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Jeroen K TS
Infopolitie Gast

CJIB blijft beweren dat er niet betaald is.

Ongelezen bericht door Jeroen K »

Beste Meneer / Mevrouw,

Graag zou ik van u willen weten wat ik moet doen. Ik heb mijn boete (een snelheids overtreding) keurig netjes op tijd betaald, na het voorkomen bij de rechter van een kanton gerecht. (Dit kwam omdat er een foutje was gemaakt en ik hiervoor, naar der hand voor niks ben voor gekomen) De kantonrechter heeft een datum genoemd waar voor het bedrag betaald moest zijn op de rekening van het CJIB. Dit is keurig netjes gebeurd, echter kreeg ik na een maandje of 2 al weer een brief dat ik nog niks betaald had en er een verhoging in rekening werd gebracht. Heb toen gebeld en na een lang gesprek waren ze achter het probleem en alles zou goed komen. Nu kreeg ik een aantal maanden terug weer een brief dat de boete nog niet voldaan was en ik een verhoging zou krijgen. Weer gebeld, moest maar een rekening afschrift opsturen waar aan hun konden zien dat het bedrag voldaan was. Dit gedaan niks meer van gehoord. Krijg nu alleen weer een brief met dat ik in de tweede verhoging zit! Wat moet ik hier toch mee! wordt er een beetje gek van .

Al vast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Jeroen.
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

Beste Jeroen,

Ik snap je probleem en het is inderdaad erg vervelend.
Alleen.... de politie kan er niets aan doen.

Hiervoor moet U toch echt bij het CJIB zijn, ook als is de overtreding door de politie geconstateerd.
De politie levert de gegevens aan bij het CJIB en die regelen de betalingen.
r0n.
Stamgast
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 73

Ongelezen bericht door r0n. »

Het beste:
Een brief en een copie van het betalings bewijs sturen, maar;
1. aangetekend, of
2. per fax (heeft dezelfde status).

Dan kunnen ze er niet meer omheen lijkt mij.

Succes;
Ron
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Sjaakie TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Sjaakie »

Er is toch betaald. Ik zou zeggen, ze bekijken het maar. Als je maar wel zorgt dat je de betalingsbewijzen en de correspondentie bij je hebt als je een keer aangehouden word bij één of andere controle.
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Logisch, maar niet verstandig. Want ik ga dat op straat misschien niet uit lopen zoeken. Dus het moet gewoon geregeld worden, met bankafschriften enz enz
Wie rent, bekent!
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Het is inderdaad heel vervelend als je met dit soort administratieve fouten wordt geconfronteerd.

Helaas zal je er echter wel zelf achteraan moeten gaan want als je het allemaal maar op z'n beloop laat, kom je in het opsporingsregister terecht en dan kan je bij een controle nog een keer betalen of je auto laten staan...

Dat komt dan uiteindelijk wel weer goed maar dat moet je niet willen...

Oftewel, succes ermee... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

zijlvaart67 schreef:Het is inderdaad heel vervelend als je met dit soort administratieve fouten wordt geconfronteerd.

Helaas zal je er echter wel zelf achteraan moeten gaan want als je het allemaal maar op z'n beloop laat, kom je in het opsporingsregister terecht en dan kan je bij een controle nog een keer betalen of je auto laten staan...

Dat komt dan uiteindelijk wel weer goed maar dat moet je niet willen...

Oftewel, succes ermee... :wink:
Het is de wet van Murphy.

Als bij de overheid iets fout gaat dan blijft het vaak fout gaan. Tot je de juiste persoon treft die de zaken recht trekt (hulde aan politie Noordwijk).

Ik zal geen details geven, maar na een stroom aan acceptgiro's en twee dagvaardingen, is uiteindelijk na bijna drie jaar alles uiteindelijk toch goed gekomen. :)
Falven TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Falven »

Het zal mij niets verbazen als u ondertussen onder twee verschillende nummer geregistreerd staat. Éénmaal onder het beschikkingsnummer en misschien onder een parketnummer ofzo..... En als u dan het bedrag heeft betaald met vermelding van één van de twee nummers dan blijft het andere nummer in het systeem staan en dan gaat het dus fout. Ik heb het meegemaakt bij iemand die bijna hetzelfde verhaal heeft als u en had ook al betaald en kon dit aantonen maar na grondig bestuderen bleek dat het om een andere nummer te gaan en bleek hij dus eigenlijk voor hetzelfde feit twee bekeuringen te hebben gehad destijds.
Gesloten