Het inhalen over een doorgetrokken streep is niet toegestaan, echter deze streep heeft op diverse plekken slijtage ondergaan. Zodanig dat de streep duidelijk onderbroken is.
Kan toch een boete worden uitgeschreven als een voertuig heeft ingehaald.
Er bestaan hierover (indianen?)verhalen, dat dit in hoger beroep nietig wordt verklaart. :jocolor:
Doorgetrokken streep
Moderator: Moderatorteam
-
Onyx TS
- Infopolitie Gast
Lijkt mij dat je toch wel duidelijk het verschil ziet tussen een onderbroken streep, die elke keer dezelfde tussenafstand heeft, en een (gedeeltelijk) weggesleten streep.
Tenzij deze slijtplekken volledig zijn weggesleten en ook nog vrijwel dezelfde tussenafstand heeft denk ik dat je met zo'n verhaal weinig (zeg maar geen) kans maakt bij een rechter.
Tenzij deze slijtplekken volledig zijn weggesleten en ook nog vrijwel dezelfde tussenafstand heeft denk ik dat je met zo'n verhaal weinig (zeg maar geen) kans maakt bij een rechter.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Ik vrees het ook... 
WAHV 02/00047
15 mei 2002
CJIB 39710220
Gerechtshof te Leeuwarden
Arrest
3.8. Voor zover het verweer van de betrokkene dat een deel van de streep vervuild en slecht onderhouden is, zodat er van de 22 slechts 19 meter herkenbaar is, met zich meebrengt dat de streep niet met inachtneming van de daaromtrent geldende wettelijke voorschriften is geplaatst, is het hof van oordeel dat het niet ter beoordeling van de weggebruiker staat of een verkeersteken overeenkomstig de voorschriften en terecht is geplaatst. Dat is slechts anders in het geval dat de situatie klaarblijkelijk zo afwijkend is van die waarop het verkeersteken betrekking heeft dat bij het gevolg geven aan dat teken de veiligheid op de weg in gevaar zou worden gebracht (vgl. HR 4 december 1984, VR 1985/39). Daarvan is in casu geen sprake.
3.9. Tenslotte overweegt het hof dat geen rechtsregel verplicht tot het plaatsen van een inhaalverbodsbord, indien een doorgetrokken streep is aangebracht.
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
TSp TS
- Infopolitie Gast
-
NTAV TS
- Infopolitie Gast