Invalidenparkeerplaats zonder verkeersbord

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Riccardo TS
Infopolitie Gast

Invalidenparkeerplaats zonder verkeersbord

Ongelezen bericht door Riccardo »

Er is bij ons in de gemeente Almere een volgende situatie:

Bij de plaatselijke Gamma zijn er een aantal parkeerplaatsen.
In 1 van deze vakken is nog net een symbool van een rolstoel te zien, maar er is géén verkeersbord E6 van het RVV geplaatst. Het parkeerterrein is geen eigen terrein.

Ik vraag mij af of het verkeersteken op het wegdek (afbeelding van een rolstoel) bij de wet is geregeld als een geldig verkeersteken. Deze vraag heb ik prive aan een brigadier gesteld, maar hij kan er niets over vinden om een passend antwoord te kunnen geven.

Mijn vraag is dus: Mag ik daar parkeren?
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Een rolstoelteken op het wegdek staat niet in het RVV en heeft als zodanig geen betekenis.

Wel komt het in de praktijk voor dat een dergelijk teken op het wegdek is geschilderd ter ondersteuning van het bord E6

Afbeelding
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Het moet een combinatie zijn van enerzijds een duidelijk zichtbaar verkeersbord uit het RVV1990 en anderzijds een teken op het wegdek welke aanduid om welke parkeerplaats het gaat.

Indien geen verkeersbord uit het RVV1990 aanwezig kan u daar gewoon parkeren, alleen het teken op het wegdek is totaal geen recht aan te ontlenen.

Indien de betreffende winkel op eigen parkeerterrein een aantal vakken heeft aangewezen alszijnde ivp kan je hier natuurlijk wel rekening mee houden, zeg maar normen en waarden.

Maar nogmaals, geen verkeersbord, geen bekeuring.

gr, mashi
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

mashi schreef:Het moet een combinatie zijn van enerzijds een duidelijk zichtbaar verkeersbord uit het RVV1990 en anderzijds een teken op het wegdek welke aanduid om welke parkeerplaats het gaat.
Mashi, je bedoeld uiteraard dat het een combinatie MOET zijn als er een teken op het wegdek is geschilderd ? Andersom hoeft het namelijk niet zo te zijn. Het is dus NIET zo dat er op het wegdek een bord geschilderd moet zijn als er een rechtsgeldig bord staat hè...;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

;)

mashi
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

..::Frans::.. schreef:
mashi schreef:Het moet een combinatie zijn van enerzijds een duidelijk zichtbaar verkeersbord uit het RVV1990 en anderzijds een teken op het wegdek welke aanduid om welke parkeerplaats het gaat.
Mashi, je bedoeld uiteraard dat het een combinatie MOET zijn als er een teken op het wegdek is geschilderd ? Andersom hoeft het namelijk niet zo te zijn. Het is dus NIET zo dat er op het wegdek een bord geschilderd moet zijn als er een rechtsgeldig bord staat hè...;-)

Precies! Dat zei ik dus al.........Gamma! :wink:
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Gesloten