richtingaanwijzers
Moderator: Moderatorteam
-
huys marco TS
- Infopolitie Gast
richtingaanwijzers
ik had graag geweten wanneer het gebruik van de 4 pinkers mag of niet mag bv bij parkeren
Hoi Marco,
Gezien je woordkeuze vermoedde ik al dat je uit belgie kwam, en we kunnen weinig zeggen over de belgische regels met betrekking tot het gebruik van je pinkers (of in het nederlands, je alarmlichten)
In Nederland is het gebruik van alarmlichten bij bijvoorbeeld parkeren niet expliciet verboden. Het heeft echter ook geen enkele waarde. De wet beschrijft het parkeren als
Nogmaals, dit is nederlandse wetgeving, wellicht kun je bij onze collega's in Belgie eens navragen of dit ook van toepassing is in België.

Gezien je woordkeuze vermoedde ik al dat je uit belgie kwam, en we kunnen weinig zeggen over de belgische regels met betrekking tot het gebruik van je pinkers (of in het nederlands, je alarmlichten)
In Nederland is het gebruik van alarmlichten bij bijvoorbeeld parkeren niet expliciet verboden. Het heeft echter ook geen enkele waarde. De wet beschrijft het parkeren als
Het gebruik van je alarmlichten speelt hierbij dus geen enkele rol.Parkeren is alles behalve de tijd die nodig is en gebruikt wordt voor het direct laden/lossen van goederen en/of het direct in/uit laten stappen van personen...
Nogmaals, dit is nederlandse wetgeving, wellicht kun je bij onze collega's in Belgie eens navragen of dit ook van toepassing is in België.
-
huys marco TS
- Infopolitie Gast
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
In België geldt de regel dat alarmlichten slechts gebruikt mogen worden in de situatie waarin het plaatsen van een gevarendriehoek is verplicht, als extra attentiesignaal (in Nederland geldt in plaats van). Bovendien mogen alarmlichten gebruikt worden om de andere weggebruikers te wijzen op een dreigend gevaar voor ongeval.
Bij parkeren op de openbare weg onder pover verlichte omstandigheden is het gebruik van parkeer- of standlicht verplicht indien het voertuig bij openbare verlichting niet op een afstand van 100 meter duidelijk waarneembaar is.
Bij parkeren op de openbare weg onder pover verlichte omstandigheden is het gebruik van parkeer- of standlicht verplicht indien het voertuig bij openbare verlichting niet op een afstand van 100 meter duidelijk waarneembaar is.