feitcodes

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
flwalraven TS
Infopolitie Gast

feitcodes

Ongelezen bericht door flwalraven »

Weet iemand of de nieuwe feitcodes voor beginnende bestuurders en bestuurders van bromfietsen, jonger dan 24 jaar al bekend zijn ?

Dit terzake rijden onder invloed, meer dan 88 ug/l cq 0,2 promille.

Frans
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Hier kunt u alle nieuwe feiten en tarieven voor 2006 downloaden. Alcohol staat onder de nummers die beginnen met GA. :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

flwalraven TS
Infopolitie Gast

Deze lijst had ik ook gevonden.

Maar ik mis hierop de alcoholfeiten.

Frans
MarcH
Jurist/Advocaat
Vademecum
Roepnaam: Marc
Geslacht:

Ongelezen bericht door MarcH »

Aangezien het Besluit geen verdere wijzigingen bevat dan in het attachment staat, zal blijkbaar op dat gebied niets gewijzigd worden. Dan blijft de versie van januari 2004 dus gelden, naar mijn idee. Veel van de feiten uit de tekstenbundel komen ook niet voor in de lijst met wijzigingen.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Klopt, ik ga er vanuit dat het feitenboekje voor het komende jaar (ingang 1 jan 2006) ook weer vele feiten zal bevatten die niet onder de Wet Mulder vallen (zoals dat de afgelopen jaren ook het geval is geweest.) De complete inhoud van het nieuwe feitenboekje is bij mijn weten nog niet vrijgegeven. Op dit moment zijn alleen de mulderfeiten vastgesteld en bekend gemaakt.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
flwalraven TS
Infopolitie Gast

Waar zijn dan de oude feitnummers gebleven? GA 300 tm GA 304.
Vervallen die dan ?? Ik denk het niet.

En zoals in mijn eerste vraag gesteld:
Bestuurders van bromfietsen jonger dan 24 jaar mogen maar 88 ug/l cq 0,2 promille hebben, evenzo voor de beginnende bestuurders.
Lijkt mij het meest logisch dat hiervoor nieuwe feitnummers worden aangemaakt.

Frans
MarcH
Jurist/Advocaat
Vademecum
Roepnaam: Marc
Geslacht:

Ongelezen bericht door MarcH »

flwalraven schreef:Waar zijn dan de oude feitnummers gebleven? GA 300 tm GA 304.
Vervallen die dan ?? Ik denk het niet.

En zoals in mijn eerste vraag gesteld:
Bestuurders van bromfietsen jonger dan 24 jaar mogen maar 88 ug/l cq 0,2 promille hebben, evenzo voor de beginnende bestuurders.
Lijkt mij het meest logisch dat hiervoor nieuwe feitnummers worden aangemaakt.

Frans
Dit besluit betreft slechts de wijziging van de bijlage behorende bij de WAHV. Alcoholfeiten zijn geen Muldergedragingen, maar waarbij door het CJIB een transactievoorstel wordt verstuurd namens het OM. Deze komen dus niet voor in de bijlage van de WAHV. Het College van Procureurs-Generaal moet volgens mij nog komen met een aanpassing van de Richtlijn rijden onder invloed. Aan de hand daarvan zal in de nieuwe Tekstenbundel het bedrag verschijnen.
Gesloten