Salaris politie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

toscane schreef:Heeft iemand al enig idee wat wij gaan betalen aan de nieuwe ziektekostenverzekering?

>knip<

Ben ik nou zo een doemdenker, die een behoorlijke inkomens achteruitgang ziet aankomen op dat toch al schamele politiesalaris????
In mijn geval (alleenverdiener) wordt het er ook niet beter op maar ik heb een vraag. Toen je klaar was met de berekening, heb je toen ook de bedragen afgetrokken die je nu kwijt bent aan het DGVP ?
Denk daarbij aan de nominale premie die elke maand automatisch wordt afgeschreven en het premiegedeelte dat op het salaris wordt ingehouden.

Ik ben nog niet aan het rekenen geslagen maar ik hou er in ieder geval rekening mee dat ik maandelijks zo'n 200 euro mag aftikken aan de ziektekostenverzekering.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

De vaste kosten voor ziektekostenverzekering zal rond 1100 euro per jaar zijn. Wil je je extra bijverzekeren zal dat meerprijs zijn.
plysjefryslan TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door plysjefryslan »

Ik vind het juist onnozel dat elk korps weer andere richtlijnen heeft met het verdienen. In het noorden is het zo dat korps Drenthe kijkt naar je vorige baan en je hetzelfde salaris bied terwijl ik nu bij friesland er netto zo'n 400 euro op achteruit ging. Maar tis ook wel weer zo dat het wel mijn eigen keuze was natuurlijk. Ik vind het alleen een beetje raar over komen aangezien ik dus in een klas zit met Drenten en Grunningers. En dan heb ik er ook nog een paar bij die meedoen aan het kansrijk project en zo op die manier er nog zo'n 200 euro extra bij krijgen. Ik ben niet snel jaloers ofzo maar dat steekt natuurlijk wel.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Fryslan is wat dat betreft inderdaad erg karig
Er is geen geld voor personeel maar wel voor allerlei onzinnige kunstprojecten en dure directiewagens. Jammer is dat. Demotiveert ons allemaal wel.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Gisteravond hoorde ik in m'n oude bureau dat Amsterdammers een dubbel 'AA-pakket' hebben ontvangen. 2 x €600,- bruto als bedankje of zoiets... :shock:

In ieder geval geld wat een andere diender zeker niet heeft gekregen... 8)

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

@rich, ik kan moeilijk oordelen hoe jouw collega's het hebben. Zo te horen heb jij het in ieder geval goed. Ik heb het zelf ook (nog) goed en zo lang ik later rond kom en plezier heb in mijn werk dan zul je mij ook niet horen klagen. Maar aangezien je ook hoort(leest) dat men er over denkt om te stoppen vind ik dat erg jammer.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Wen er maar aan, dat zal je vaker gaan horen (als alles goed verloopt ;) )
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
toscane TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door toscane »

zijlvaart67 schreef:Gisteravond hoorde ik in m'n oude bureau dat Amsterdammers een dubbel 'AA-pakket' hebben ontvangen. 2 x €600,- bruto als bedankje of zoiets... :shock:

Wij kregen in oktober 150,00 euro bruto als bedankje voor de inzet....

Botje: Nee dit heb ik er nog niet van afgetrokken. Ook omdat mij niet geheel duidelijk is wat ik nu betaal. De nominale premie is nu 22,00 E per maand. Is de premie GVP de inhouding voor de ziektekostenverzekering?
Als dat zo is dan valt het misschien toch nog mee?
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

zijlvaart67 schreef:Gisteravond hoorde ik in m'n oude bureau dat Amsterdammers een dubbel 'AA-pakket' hebben ontvangen. 2 x €600,- bruto als bedankje of zoiets... :shock:

:P
ik heb hem dubbel gehad.

816 euro
appiehappie
Lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door appiehappie »

Jullie werken samen, Rich?
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

toscane schreef: Botje: Nee dit heb ik er nog niet van afgetrokken. Ook omdat mij niet geheel duidelijk is wat ik nu betaal. De nominale premie is nu 22,00 E per maand. Is de premie GVP de inhouding voor de ziektekostenverzekering?
Als dat zo is dan valt het misschien toch nog mee?
Als het goed is staat de inhouding voor het DGVP inderdaad onder die noemer op je salarisstrook en zou die inhouding met de komst van het nieuwe zorgstelsel van de baan zijn.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Vandaag zag ik het volgende staan op internet:

DEN HAAG - De beloning van burgemeesters en gemeenteraadsleden moet flink omhoog.

Het salaris van burgemeesters moet met 9 procent omhoog, vindt de commissie-Dijkstal. Het salaris van burgemeesters zou met negen procent moeten stijgen, de beloning van raadsleden met zelfs vijftien procent.

Dat stelt de commissie-Dijkstal in een rapport over de beloning van politieke ambtsdragers dat vandaag wordt gepresenteerd.

RTL Nieuws meldde gisteren al de cijfers uit het rapport. Volgens de commissie is de salarisverhoging nodig omdat de verhouding tussen beloningen in de politiek en het bedrijfsleven is scheefgegroeid.

De commissie onder voorzitterschap van oud-VVD-leider Hans Dijkstal onderzocht de beloning van alle politieke ambtsdragers. Minister Remkes (Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties) had om het onderzoek gevraagd. Eerder kwam de commissie al met het advies om het salaris van ministers met dertig procent te verhogen. Het kabinet heeft besloten dat die salarisverhoging na de volgende verkiezingen wordt doorgevoerd.

De salarissen van Tweede-Kamerleden en wethouders zijn volgens de commissie redelijk op niveau. De commissie adviseert een loonstijging van drie procent voor wethouders en twee procent voor Kamerleden.

Door de voorgestelde loonsverhoging zouden de burgemeesters van grote steden zoals Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag ruim 136.000 euro per jaar gaan verdienen. Het huidige salaris bedraagt 125.000 euro bruto.

Een gemeenteraadslid uit een middelgrote stad van vijftigduizend inwoners krijgt nu een vergoeding van zo’n twaalfduizend euro per jaar. Volgens de commissie-Dijkstal moet dat 13.800 euro worden.

Bron: http://www.ad.nl

Vervolgens zag ik op teletekest o.a. het volgende staan:

Minister Remkes is positief over een loonverhoging voor raadsleden en burgemeesters en wethouders.

De commisie Dijkstal zegt dat de lonen omhoog moeten, omdat de beloning in de politiek en het bedrijfsleven zijn scheefgegroeid!!

Nou de beloning van politiemensen in vehouding met het bedijfsleven zijn OOK scheefgegroeid. Daar mag dus ook wel een loonsverhoging van 5% bij!!

R

P.S. De kamerleden krijgen dus een loonsverhoging van 30 % en nu nog eens 2%! Dat is totaal dus 32% voor kamerleden waaronder Remkes!!. :shock:
Is een loonsverhoging van 5% voor de politie dan teveel gevraagd?

Echt Remkes moet zich diep schamen dat de politie onder zijn leiding zo uitgebuit wordt en maandelijks zo'n belediging te verwerken krijgen. :twisted:

En waarom gaat niemand naar de bonden met dit verhaal??
PaTeer1 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PaTeer1 »

Wat ik ook jammer vind is dat iemand met dezelfde functie als ik, in een andere regio 1 en soms zelfs 2 schalen hoger zit dan ik. Ik heb een groter werkaanbod en meer werkervaring, zit in een toonaangevende regio op mijn vakgebied, en moet ook nog diezelfde mensen met een hogere schaal uitleggen hoe ze hun werk moeten doen als ze bij mij stage komen lopen?
:evil: :!:
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

plysjefryslan schreef:Ik vind het juist onnozel dat elk korps weer andere richtlijnen heeft met het verdienen. In het noorden is het zo dat korps Drenthe kijkt naar je vorige baan en je hetzelfde salaris bied terwijl ik nu bij friesland er netto zo'n 400 euro op achteruit ging. Maar tis ook wel weer zo dat het wel mijn eigen keuze was natuurlijk. Ik vind het alleen een beetje raar over komen aangezien ik dus in een klas zit met Drenten en Grunningers. En dan heb ik er ook nog een paar bij die meedoen aan het kansrijk project en zo op die manier er nog zo'n 200 euro extra bij krijgen. Ik ben niet snel jaloers ofzo maar dat steekt natuurlijk wel.

jouw onderschrift, je leeft maar 1 keer!

en das maar goed ook, want je houdt geen geld over voor een 2e keer
plysjefryslan TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door plysjefryslan »

:lol: Idd 2 x is ook niet te betalen meer :wink:
Gesloten