Salaris politie
Moderator: Moderatorteam
Sorry maar juist door die gedachtengang van vele "jonge" collegae loopt de nieuwe cao in duigen!
We moeten met z'n allen een vuist maken en tegen de bonden en de politiek zeggen waar het op staat. En niet dit halvezachte gedoe. Zo laten we ons allemaal n@@ien.
Je leven aanpassen aan hetgeen je verdient?? Ik leef al erg zuinig en kom toch iedere maand met mijn gezin tekort.
en ja als de plannen doorgaan en de verslechtering blijft zal ik een van de vele zijn die opzouten.
Het werk is leuk, maar rekeningen betalen is veel belangrijker!
Feit is en blijft dat de politie veel te weinig betaald krijgt zeker in vergelijk met een kantoorbaan en dan heb ik het nog niet eens over de steeds groter wordende risico's.
Laten we in vredesnaam hopen dat het verlopig cao akkoord door alle leden van de diverse bonden massaal geweigerd wordt!
mashi
We moeten met z'n allen een vuist maken en tegen de bonden en de politiek zeggen waar het op staat. En niet dit halvezachte gedoe. Zo laten we ons allemaal n@@ien.
Je leven aanpassen aan hetgeen je verdient?? Ik leef al erg zuinig en kom toch iedere maand met mijn gezin tekort.
en ja als de plannen doorgaan en de verslechtering blijft zal ik een van de vele zijn die opzouten.
Het werk is leuk, maar rekeningen betalen is veel belangrijker!
Feit is en blijft dat de politie veel te weinig betaald krijgt zeker in vergelijk met een kantoorbaan en dan heb ik het nog niet eens over de steeds groter wordende risico's.
Laten we in vredesnaam hopen dat het verlopig cao akkoord door alle leden van de diverse bonden massaal geweigerd wordt!
mashi
Blijkt wel hoe kortzichtig mensen zijn. Die kijken alleen maar naar de mogelijkheid tot vervroegde uitdiensttreding maar niet naar de tijd dat onze cao plat heeft gelegen en de aankomende cao's van andere beroepssectoren die ten aanzien van de salarisverhoging inmiddels ook hoger zijn als hetgeen wij gaan krijgen.
Het maximale bereikt? Politiek gelul door een stel prutsers die te bang zijn om een keer goed nee te zeggen en te staken!
Mensen kijk om je heen naar de nieuw afgesloten cao's laat je niet in de luren leggen door die idioten die de zin Recht aan/voor het Blauw hebben bedacht.
Prutsers Die zichzelf heel wat vinden maar ondertussen achter de rug van de complete achterban om een cao akkoord ondertekenen. Heeft u de brief van de bond al gehad, die waarin u uw mening jegens het akkoord kunt ventileren??
Ik niet en het is alweer bijna december, dus vraag me af of die brief nog wel gaat komen?
Nee echte bonden die er zijn voor de collegae @#@#@% waar ze wel goed in zijn is met modder naar de andere bonden gooien ivp te overleggen met de betalende leden alvorens een dergelijk stinkakkoord wordt ondertekend.
Kwaad is nog zacht uitgedrukt!
mashi
Het maximale bereikt? Politiek gelul door een stel prutsers die te bang zijn om een keer goed nee te zeggen en te staken!
Mensen kijk om je heen naar de nieuw afgesloten cao's laat je niet in de luren leggen door die idioten die de zin Recht aan/voor het Blauw hebben bedacht.
Prutsers Die zichzelf heel wat vinden maar ondertussen achter de rug van de complete achterban om een cao akkoord ondertekenen. Heeft u de brief van de bond al gehad, die waarin u uw mening jegens het akkoord kunt ventileren??
Ik niet en het is alweer bijna december, dus vraag me af of die brief nog wel gaat komen?
Nee echte bonden die er zijn voor de collegae @#@#@% waar ze wel goed in zijn is met modder naar de andere bonden gooien ivp te overleggen met de betalende leden alvorens een dergelijk stinkakkoord wordt ondertekend.
Kwaad is nog zacht uitgedrukt!
mashi
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Bim zegt dat het je eigen keuze is om bij de politie te gaan werken.
Daar ben ik het helemaal met hem eens. Maar het blijft wel een feit dat je als agent veeel te weining verdient naar verhouding met de zwaarte van het werk..
En ik vind dat Remkes en de overige agenten in nederland zich dat best mogen beseffen, en daarvoor in actie mogen komen.
Ik snap ook niet dat de vakbonden hier geen actie tegen organiseren. Helamaal als je je bedenkt dat men "rekening" houd met de meningen van de leden.. En die verdienen allemaal zo slect.
Dit lage salaris vindt ik schandalig. Kan er gewoon boos om worden. WAt een belediging.
Dus geen bonnen meer schrijven, geen posten meer bij het kabinet en met zijn alle naar het malieveld!
Daar ben ik het helemaal met hem eens. Maar het blijft wel een feit dat je als agent veeel te weining verdient naar verhouding met de zwaarte van het werk..
En ik vind dat Remkes en de overige agenten in nederland zich dat best mogen beseffen, en daarvoor in actie mogen komen.
Ik snap ook niet dat de vakbonden hier geen actie tegen organiseren. Helamaal als je je bedenkt dat men "rekening" houd met de meningen van de leden.. En die verdienen allemaal zo slect.
Dit lage salaris vindt ik schandalig. Kan er gewoon boos om worden. WAt een belediging.
Dus geen bonnen meer schrijven, geen posten meer bij het kabinet en met zijn alle naar het malieveld!
-
Bim TS
- Infopolitie Gast
Vind ik wel.mashi schreef: Kom niet met het verhaal het is een keuze. Want dat is wel heel erg makkelijk.
Voordat ik bij de politie werkte, was ik ondernemer. Ik verdiende zeker twee keer zoveel. Om redenen (zie hier het keuze element) ben ik daarmee gestopt. Daarnaast had ik ook goede redenen (wederom keuze) om bij de politie te gaan werken.
Ik ben daartoe niet gedwongen.
Ook had ik in m'n oude vak verder kunnen gaan.
Ik heb er voor gekozen minder te verdienen maar daarnaast wel voor een interessante baan met meer zekerheid dan het ondernemersschap.
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
Het is wel een keuze als je het mij vraagt, maar dat is net als met het worden geslagen of geschopt. Je wilt bij de politie voor de leuke dingen, de minder leuke dingen daar ben je jezelf wel van bewust. Maar dat wil nog niet zeggen dat, omdat je voor de politie hebt gekozen, je opeens genoegen moet nemen met een salaris waar je niet of nauwelijks mee rond komt (
) of dat je het maar moet accepteren dat je geslagen of geschopt of uitgescholden wordt. Als er politieagenten zijn die ondanks het belangrijke werk wat ze doen en ondanks het tekort aan personeel op sommige plekken hun baan bijna op moeten zeggen omdat ze te weinig salaris krijgen om rond te komen, dan kun je wel stellen dat er iets mis is.
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Ok, dan krijg je 300 euro meer:Maar dat wil nog niet zeggen dat, omdat je voor de politie hebt gekozen, je opeens genoegen moet nemen met een salaris waar je niet of nauwelijks mee rond komt ( ) of dat je het maar moet accepteren dat je geslagen of geschopt of uitgescholden wordt.
Voelt de schop dan lekkerder of voel je je minder beledigd?
Je kan ook het uitgifte patroon aanpassen.Als er politieagenten zijn die ondanks het belangrijke werk wat ze doen en ondanks het tekort aan personeel op sommige plekken hun baan bijna op moeten zeggen omdat ze te weinig salaris krijgen om rond te komen, dan kun je wel stellen dat er iets mis is.
Ik zou graag meer verdienen maar laten we aub even niet zielig lopen doen.
Het is een vrij land waarin je je eigen keuzes kunt maken. Met een politieachtergrond kan je bij veel bedrijven terecht dus een overstap naar het bedrijfsleven is te maken.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
appiehappie
- Geslacht:
Ik hoorde op de radio dat sommige werkgevers bang zijn voor 3% loonstijging, omdat de economie weer aantrekt.
Wie weet verrast Remkes jullie ook wel een keer.
Al ben ik bang dat alle ambtenaren moeten bloeden voor de loonsverhogingen die door de politiek voor zichzelf zijn verzonnen.
Regelmatig zie je dat er een topic wordt geopend over de salarissen, hieraan kun je zien dat het beroep echt wel leeft bij de mensen.
Misschien wil men zijn steentje bij gaan dragen aan een meer veilige samenleving?
Het blijft jammer van de salarissen, en aan de andere kant blijft het ook een keus.
Veel mensen weten pas op latere leeftijd wat ze willen worden, dan is de overstap naar de politie vaak moeilijk, zeker wanneer je een gezin hebt, dan wordt je toch ook geconfronteerd met de onzekerheid over het wel of niet behalen van een diploma.
Het zou voor ouderen mogelijk moeten zijn om het theorie gedeelte als huiswerk te doen, waardoor je gewoon je baan tijdelijk kunt behouden.
Wie weet verrast Remkes jullie ook wel een keer.
Al ben ik bang dat alle ambtenaren moeten bloeden voor de loonsverhogingen die door de politiek voor zichzelf zijn verzonnen.
Regelmatig zie je dat er een topic wordt geopend over de salarissen, hieraan kun je zien dat het beroep echt wel leeft bij de mensen.
Misschien wil men zijn steentje bij gaan dragen aan een meer veilige samenleving?
Het blijft jammer van de salarissen, en aan de andere kant blijft het ook een keus.
Veel mensen weten pas op latere leeftijd wat ze willen worden, dan is de overstap naar de politie vaak moeilijk, zeker wanneer je een gezin hebt, dan wordt je toch ook geconfronteerd met de onzekerheid over het wel of niet behalen van een diploma.
Het zou voor ouderen mogelijk moeten zijn om het theorie gedeelte als huiswerk te doen, waardoor je gewoon je baan tijdelijk kunt behouden.
-
toscane TS
- Infopolitie Gast
Nog een beetje kolen op het vuur... Heeft iemand al enig idee wat wij gaan betalen aan de nieuwe ziektekostenverzekering? Vannacht hadden wij in de groep een enorme discussie hierover. Veel collega's denken dat het wel los gaat lopen! Men vergeet dat wij nu wel heel erg verwend worden en dat ook wij het straks zelf moeten betalen! Een collectief mag maar 10% korting geven. Het voordeel voor de politie kan dan ook alleen maar in de aanvullende verzekeringen zitten.
Zit je samen met je partner net boven de inkomensgrens van de zorgtoeslag (zoals ik) dan gaat het een hardgelag worden. Heb net een berekening gedaan op internet en kom dan uit op een premie van 244,00 euro per maand (incl 2 kids onder de 18 ), dit met de meest uitgebreide aanvullende verzekeringen (welke wij echt nodig hebben met ons beroep).
Ben ik nou zo een doemdenker, die een behoorlijke inkomens achteruitgang ziet aankomen op dat toch al schamele politiesalaris????
Zit je samen met je partner net boven de inkomensgrens van de zorgtoeslag (zoals ik) dan gaat het een hardgelag worden. Heb net een berekening gedaan op internet en kom dan uit op een premie van 244,00 euro per maand (incl 2 kids onder de 18 ), dit met de meest uitgebreide aanvullende verzekeringen (welke wij echt nodig hebben met ons beroep).
Ben ik nou zo een doemdenker, die een behoorlijke inkomens achteruitgang ziet aankomen op dat toch al schamele politiesalaris????
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
Na de opleiding zeker.Guido schreef:ik weet wel zeker dat de gemiddelde beveiliger minder verdiend hoor!
Ik zelf zit nu al 3 maanden qua basissalaris op hetzelfde niveau als toen ik vorig jaar, na 8 jaar, stopte met mijn oude baan als teamleider beveiliger. Ondanks dat ik wat hoger ben ingestapt qua salaris dan de gemiddelde student, vind ik dat niet slecht, na 1 jaar politie.
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
Daar heeft het niks mee te maken. Ik zeg dat het feit dat je voor de politie kiest niet goed maakt dat je geslagen of beledigd wordt of dat je niet rond kunt komen.rich schreef: Ok, dan krijg je 300 euro meer:
Voelt de schop dan lekkerder of voel je je minder beledigd?
Ik doe niet zielig. Als ik in januari kan beginnen krijg ik een salaris wat ik niet allemaal op krijg in de maand en dat terwijl je zelfs op school zit. Ik denk ook niet dat IK voorlopig problemen zal krijgen met het salaris. Maar als er politieagenten tijdens hun werk geslagen en geschopt worden, en noem het maar op, en dan thuiskomen en dan een oneerbaar salaris krijgen, dan vind ik dat er voor die mensen die problemen hebben om rond te komen echt iets mis is.rich schreef:Je kan ook het uitgifte patroon aanpassen.
Ik zou graag meer verdienen maar laten we aub even niet zielig lopen doen.
Het is een vrij land waarin je je eigen keuzes kunt maken. Met een politieachtergrond kan je bij veel bedrijven terecht dus een overstap naar het bedrijfsleven is te maken.
Dus nogmaals, ik heb geen problemen met het salaris, ik vind het zelfs veel wat je als 18-jarige thuiswonende krijgt, maar als je er niet van rond kunt komen klopt er toch iets niet vind ik. En dan ga ik er wel vanuit dat je geen 2 auto's hebt en een kasteel van een huis enz, enz.
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Dan is er mogelijk wat mis met het uitgave patroon.Dus nogmaals, ik heb geen problemen met het salaris, ik vind het zelfs veel wat je als 18-jarige thuiswonende krijgt, maar als je er niet van rond kunt komen klopt er toch iets niet vind ik
Ik zit 3 jaar op straat, schaal 6 trede 8. Geen overdreven salaris dus.
Ik heb een eigen huis, 1 kind, de tweede is op komst, 2 redelijk zware auto's, 1 redelijk zware vrouw, een motor, we gaan twee maal per jaar op vakantie waarvan meestal 1 keer naar de andere kant van de wereld en ik kan normaal eten en de dingen doen die we leuk vinden.
Door wat veranderingen (verdwijnen DGVP) kom ik misschien krapper te zitten en misschien moet er dan wel een auto weg maar ook dan heb ik denk ik nog niets te klagen.
Voor de risico's die wij lopen is 5000 euro per dag niet voldoende en ook voor een miljoen laat ik me liever niet platrijden dus het is een kwestie van accepteren dat we een risico lopen.
Als mensen een hypotheek nemen waarmee ze tot hun strot in de hypotheek duiken dan is dat heel misschien wel een eigen fout.
Natuurlijk zou ik graag 500 euro meer verdienen maar als ik zo om mij heen kijk ( je komt nog wel eens wat tegen met je werk) dan valt het allemaal wel mee. Mensen moeten ook eens leren gelukkig te zijn met hetgeen ze wel hebben.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
rich@infopolitie.nl
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45