Met snorfiets op fietspaden
Moderator: Moderatorteam
-
Harold TS
- Infopolitie Gast
Met snorfiets op fietspaden
Hallo mensen,
Heb toch een dringende vraag. Ik rijdt elke dag met mijn snorfiets naar het werk, en als ik terug naar huis ga rij ik midden door het centrum (van Enschede) dit was eerder nooit een punt, totdat ze op 1 of andere dag besloten om toegang te weigeren voor scooters/bromfietsen. Onder deze categorie val ik naar mijn mening niet omdat ik een snorfiets rijdt Gilera Citta. Ben laatst staande gehouden op "de Heurne" te Enschede en werd mij vriendelijk verzocht om te voet verder te gaan (heb ik wel gedaan uit fatsoen) maar officieel mag ik hier gewoon met mijn snorfiets rijden, omdat het een bromfiets geslotenverklaring is.
Dus eigelijk wil ik weten of ik nu onder fietsers val of onder bromfietsers want als dat zo is dan moet ik met mijn tufmobiel ook op straat rijden tussen het verkeer zonder helm??
Ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben.
Heb toch een dringende vraag. Ik rijdt elke dag met mijn snorfiets naar het werk, en als ik terug naar huis ga rij ik midden door het centrum (van Enschede) dit was eerder nooit een punt, totdat ze op 1 of andere dag besloten om toegang te weigeren voor scooters/bromfietsen. Onder deze categorie val ik naar mijn mening niet omdat ik een snorfiets rijdt Gilera Citta. Ben laatst staande gehouden op "de Heurne" te Enschede en werd mij vriendelijk verzocht om te voet verder te gaan (heb ik wel gedaan uit fatsoen) maar officieel mag ik hier gewoon met mijn snorfiets rijden, omdat het een bromfiets geslotenverklaring is.
Dus eigelijk wil ik weten of ik nu onder fietsers val of onder bromfietsers want als dat zo is dan moet ik met mijn tufmobiel ook op straat rijden tussen het verkeer zonder helm??
Ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Met snorfiets op fietspaden
Het RVV, dat het gedrag regelt in het verkeer, bepaalt het volgende:
en het naast elkaar rijden
Anders bepaald is het rijden op een onverplicht fietspadDe regels van dit besluit betreffende fietsen en fietsers zijn, in plaats van de regels betreffende bromfietsen en bromfietsers, mede van toepassing op snorfietsen en snorfietsers, tenzij anders is bepaald.
Snorfietsers mogen het onverplichte fietspad slechts gebruiken met uitgeschakelde motor.
en het naast elkaar rijden
Ik vermoed dat je vraag hiermee opgelost is?Fietsers mogen met zijn tweeën naast elkaar rijden. Dit geldt niet voor snorfietsers.
Laatst gewijzigd door MotoRon op 18 nov 2005, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
sjeesbeest TS
- Infopolitie Gast
Re: Met snorfiets op fietspaden
Niet geheel nee, dat van naast elkaar wist ik maar wat u met die eerte uitdrukking bedoeld snap ik niet. En met onverplicht fietspad wordt aangegeven met een blauwbord met een wit fietsje erop.
Met andere woorden ik mag daar dus niet tuffen als ik het goed bekijk.
Vriendelijke groet,
Harold
Met andere woorden ik mag daar dus niet tuffen als ik het goed bekijk.
Vriendelijke groet,
Harold
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
-
sjeesbeest TS
- Infopolitie Gast
-
sjeesbeest TS
- Infopolitie Gast
Dat bord dat u hier beschrijft staat er ook op ja, sjips mag straks nergens meer rijden. En fietsen...... nee daar ben ik vanaf gestaptMotoRon schreef:Je hebt helemaal gelijk Mofkap. Als er een geslotenverklaring staat, (en na nogmaals doorlezen van de vraag zag ik hem staan), mag hij er alleen met uitgeschakelde motor door.
Ik zal morgen ffkes dat fotootje proberen te maken...... bedankt all
-
sjeesbeest TS
- Infopolitie Gast
Jip was ik weer, nu met foto. klik op de link voor de foto.
http://81.4.68.197/forum/phpbb2/album_p ... pic_id=507
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
De regels van dit besluit (RVV1990) betreffende fietsen en fietsers zijn, in plaats van de regels betreffende bromfietsen en bromfietsers, mede van toepassing op snorfietsen en snorfietsers, tenzij anders is bepaald.
Omdat het onderbord een uitzondering geeft voor fietsen, geldt die uitzondering ook voor snorfietsen. Je mag er dus gewoon (snor)fietsen. Ook met ingeschakelde motor.
Met het symbool van een fiets wordt tevens een snorfiets aangegeven.
Omdat het onderbord een uitzondering geeft voor fietsen, geldt die uitzondering ook voor snorfietsen. Je mag er dus gewoon (snor)fietsen. Ook met ingeschakelde motor.
-
sjeesbeest TS
- Infopolitie Gast
Kijk, daar heb ik die agenten dus ook opgewezen. Dus ik had toch gelijk, yesss....... kan ik daar dus gewoon doorheen rijden (met aangepaste snelheid)Mofkap schreef: Omdat het onderbord een uitzondering geeft voor fietsen, geldt die uitzondering ook voor snorfietsen. Je mag er dus gewoon (snor)fietsen. Ook met ingeschakelde motor.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Zo zie je hoe belangrijk het is de juiste informatie te geven bij het stellen van de vraag. Bij deze geslotenverklaring met dit onderbord mag je snorren.
Een tip als je in de toekomst weer door de politie gecontroleerd mocht worden: Geef aan waarom je van mening bent dat je er wel mag snorren, en als je dat op een normale manier doet, heb je de helft van de zaak gewonnen.
Een tip als je in de toekomst weer door de politie gecontroleerd mocht worden: Geef aan waarom je van mening bent dat je er wel mag snorren, en als je dat op een normale manier doet, heb je de helft van de zaak gewonnen.
Kan iemand die foto even hier neerzetten?sjeesbeest schreef:Jip was ik weer, nu met foto. klik op de link voor de foto.
Op de link klikken levert namelijk niet het gewenste resultaat.
MotoRon] zo bedoel je?
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.