Vraagje politie keuring/selectie.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Vincent82 TS
Infopolitie Gast

Vraagje politie keuring/selectie.

Ongelezen bericht door Vincent82 »

Geachte mensen,

Recent heb ik al mijn keuringen gehad voor mijn sollicitatie voor de functie van agent. Als laatste ben ik dus 2 keer naar apeldoorn geweest om daar gekeurd te worden door het CCM (Centrum Competentiemetingen enMonitoring).

Vorige week heb ik dus het desbetreffende rapport ontvangen, en ik moet zeggen: Het zag er niet slecht uit. De sporttest was positief, de intilligentietest (cognitieve capaciteitentest) was gescoord op beter dan 90% dan voorgaande kandidaten en ook de resultaten van de 11 competenties waren goed.

De beoordeling van deze competenties gebeurd in een tabel met 7 vakjes. 1 is de laagste score, 7 de hoogste. Voor de rang van agent staat vakje 4 als wenselijke score bij iedere competentie.

Nou heb ik 3 competensies op 6 gescoord (communicatieve vaardigheden, Initiatief, besluitvaardigheid), 3 competenties op 5 (Overwicht, Zelfinzicht, Integriteit) en 4 competenties scoorde ik op 4 (Contactgerichtheid, Flexibiliteit, Stressbestendigheid, Tolerantie)

Alles is dus gewenst op 4 van de competenties. Nou heb ik dus 1 puntje op 3 gescoord namelijk inlevingsvermogen.

Ik vroeg me dus af of er gekeken word naar dit ene puntje, of moet perse alles op 4 zijn? Aangezien ik de keuring goed heb gedaan vroeg ik me dus af of dit ene puntje dan een punt is om niet aangenomen te worden.

Ik hoop dat het duidelijk is..

Alvast bedankt.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

ik had 2 onder gewenst niveau.

ben nu 9 maand in opleiding ;)
niet te druk maken dus

ik zeg dus niet dat je aangenomen bent, want het korps beslist uiteindelijk.
maar het is dus niet bijvoorbaad onmogelijk
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Precies wat Guido zegt, maak je niet druk. Het totaal wordt bekeken en het ene korps is wat strenger dan het andere.

Welk korps heb je gesolliciteerd?
Vincent82 TS
Infopolitie Gast

Bedankt voor de reacties, dit lucht wel wat op om eerlijk te zijn! Ik heb gesolliciteerd bij korps Zeeland.

En hoe bevalt de opleiding guido?
etienne TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door etienne »

Het kan zijn dat het rapport "onder de maat is" en je toch wordt aangenomen. Het kan echter ook dat het rapport uitstekend is en je niet wordt aangenomen. Je krijgt namelijk nog een Korps-gesprek (althans bij de meeste regio's) dat zeer zeker niet onderschat mag worden.
Gedurende dat gesprek werd ik bijvoorbeeld meer 'doorgezaagd' dan door de psychologen in Apeldoorn.

Succes in ieder geval!
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Vincent82 schreef:Bedankt voor de reacties, dit lucht wel wat op om eerlijk te zijn! Ik heb gesolliciteerd bij korps Zeeland.

En hoe bevalt de opleiding guido?
opleiding bevalt goed, veel te leren en heel erg praktijk gericht.
de afwisseling korps en school is leuk en tot nu toe (ben nog niet zover) bevalt het mij prima!
Vincent 82 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Vincent 82 »

etienne schreef:Het kan zijn dat het rapport "onder de maat is" en je toch wordt aangenomen. Het kan echter ook dat het rapport uitstekend is en je niet wordt aangenomen. Je krijgt namelijk nog een Korps-gesprek (althans bij de meeste regio's) dat zeer zeker niet onderschat mag worden.
Gedurende dat gesprek werd ik bijvoorbeeld meer 'doorgezaagd' dan door de psychologen in Apeldoorn.

Succes in ieder geval!
Het korpsgesprek heb ik al gehad. Ik heb eerst een pre-selectie gehad, daarna het selectiegesprek op het korps en toen hebben ze me doorgestuurd naar Apeldoorn. Dit is dus eigenlijk (op de medische keuring en screening na) het laatste..
Thijs TS
Infopolitie Gast

Elocin, een meisje wat hier ook op het forum actief is, heeft ook bij zeeland gesolliciteerd en heeft binnenkort het korpsgesprek. Haar rapport is positief bevonden en ze had 2 competenties in het 3e vakje. Don't worry dus.

ps als je jezelf even registreerd gaat er een wereld(forum) voor je open.
Vincent 82 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Vincent 82 »

Thijs schreef:Elocin, een meisje wat hier ook op het forum actief is, heeft ook bij zeeland gesolliciteerd en heeft binnenkort het korpsgesprek. Haar rapport is positief bevonden en ze had 2 competenties in het 3e vakje. Don't worry dus.

ps als je jezelf even registreerd gaat er een wereld(forum) voor je open.
Ik heb een account aangemaakt. Nu even wachten op 'toestemming' van een beheerder.

Ik ben nu nog beroepsmilitair en ben erg benieuwd hoe de politiewereld mij gaat bevallen mocht ik aangenomen worden. Ben enorm gemotiveerd en het lijkt me echt geweldig!

Moet wel zeggen dat ik de reacties enigzins geruststellend vind, maar mijn spanning zal pas weg zijn op het moment dat ik wat van het korps te horen krijg. Weet iemand of ze je bellen of schriftelijk uitslag geven? En hoe lang duurd het ongeveer?
Thijs TS
Infopolitie Gast

Bij mij was het in een gesprek, maar dat was omdat ik het brugjaar heb gedaan. Ik heb daarna ook nog een schriftelijke bevestiging gehad.
Vincent82
Lid
Hoofdagent
Roepnaam: Vincent
Geslacht:
Leeftijd: 44

Ik heb nu dus ook een account. Ik heb hierover een nieuw topic geopend.

http://81.4.68.197/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=9320
Gesloten