gekleurde rempedalen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
mikey TS
Infopolitie Gast

gekleurde rempedalen

Ongelezen bericht door mikey »

Hallo ik ben gister aangehouden en een agent zei dat ik geen gekleurde rempedalen mocht hebben :roll:

is dit zo???
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Een reminrichting moet aan bepaalde eisen voldoen. Kan me niet voorstellen dat alleen een kleurtje vervolgens zou betekenen dat e.e.a. niet meer aan het VR voldoet.

Dus of er is meer aan de hand of de collega in kwestie moest perse iets hebben om te schoppen maar kon niet verbaliseren ;)

mashi
mwb TS
Infopolitie Gast

Re: gekleurde rempendalen

Ongelezen bericht door mwb »

mikey schreef:Hallo ik ben gister aangehouden en een agent zei dat ik geen gekleurde rempendalen mocht hebben :roll:

is dit zo???
Ja, op een bromfiets mag je geen gekleurde pedalen.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

mwb schreef:
mikey schreef:Hallo ik ben gister aangehouden en een agent zei dat ik geen gekleurde rempendalen mocht hebben :roll:

is dit zo???
Ja, op een bromfiets mag je geen gekleurde pedalen.

Pedalen ;) ok. Maar neemt niet weg dat je ze rood, groen, blauw, paars kan kleuren als jij dat wil.
vr schreef: Artikel 5.6.31
1.
Bromfietsen moeten zijn voorzien van een reminrichting waarvan de onderdelen:
a.
deugdelijk zijn bevestigd met de daarvoor bestemde bevestigings- en borgmiddelen;
b.
niet in ernstige mate door corrosie zijn aangetast;
c.
niet zijn beschadigd, gescheurd of gebroken;
d.
geen inwendige of uitwendige lekkage vertonen.
2.
Het rempedaal onderscheidenlijk de remhandel mag geen zodanige slag maken dat het pedaal dan wel de handel tot een aanslag kan worden ingetrapt of ingedrukt.
3.
Het oppervlak van het rempedaal moet stroef zijn.
4.
Remslangen mogen:
a.
niet in ernstige mate zijn misvormd;
b.
niet langs andere voertuigdelen schuren;
c.
geen zodanige beschadigingen vertonen dat het wapeningsmateriaal zichtbaar is.
5.
Remkabels mogen niet zijn gerafeld en moeten goed gangbaar zijn.
6.
De remtrommel of remschijf mag tijdens het remmen niet worden geraakt door delen die zijn bestemd als drager of bevestigingsmiddel van remvoering.
7.
De noodzakelijke bewegingsvrijheid van de remonderdelen mag niet worden beperkt.
8.
In de reservoirs van het hydraulisch remsysteem moet voldoende remvloeistof aanwezig zijn.
gr,mashi
Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

is dit zo???
Lekker veel info ook in de openingspost... :twisted:

Zat je in een auto of op een brommer?
Gaat het om gekleurde pedalen of pedalen met een lampje erin (autostyle) ??

Met dit beetje info extra komen we er wel en bedenken we hier wel een passend antwoord voor je :wink:
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

Onyx schreef:

is dit zo???
Lekker veel info ook in de openingspost... :twisted:

Zat je in een auto of op een brommer?
Gaat het om gekleurde pedalen of pedalen met een lampje erin (autostyle) ??

Met dit beetje info extra komen we er wel en bedenken we hier wel een passend antwoord voor je :wink:
Kijk, dat bedoelde ik dus ook met mijn antwoord.
Ik zat te te twijfelen tussen deze en:
"Ja, het is inderdaad zo dat je gisteren bent aangehouden door een agent die zei dat je geen gekleurde pedalen mag hebben.

De moraal: de kwalitieit van de vraag bepaalt de kwalilteit van het antwoord.
mikey TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mikey »

het gaat om mijn auto..
het zijn van die pendalen die je over je eigen pendalen kunt schuiven en vast schroeven er zitten GEEN lichtjes in.

en ik kreeg trouwens ook 65 euro boete voor 1 defect remlicht :shock:

gr mikey
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

mikey schreef:het gaat om mijn auto..
het zijn van die pendalen die je over je eigen pendalen kunt schuiven en vast schroeven er zitten GEEN lichtjes in.

en ik kreeg trouwens ook 65 euro boete voor 1 defect remlicht :shock:

gr mikey
Ik zie geen probleem voor wat betreft uw sportieve rempedalen en m.i. kan er ook niet voor geverbaliseerd worden.
Voertuigreglement schreef: Artikel 5.2.31
1.
Personenauto’s moeten zijn voorzien van een reminrichting waarvan de onderdelen:
a.
deugdelijk zijn bevestigd met de daarvoor bestemde bevestigings- en borgmiddelen;
b.
niet in ernstige mate door corrosie zijn aangetast;
c.
niet zijn beschadigd, gescheurd of gebroken;
d.
geen inwendige of uitwendige lekkage vertonen.
2.
De rembekrachtiger en de remkrachtregelaar moeten goed functioneren.
3.
Bij hydraulische remsystemen mag bij het bedienen van het rempedaal de slag van het pedaal niet door een aanslag worden beperkt.
4.
Het oppervlak van het rempedaal moet stroef zijn.
5.
Remslangen mogen:
a.
niet in ernstige mate zijn misvormd;
b.
niet langs andere voertuigdelen schuren;
c.
geen zodanige beschadigingen vertonen dat het wapeningsmateriaal zichtbaar is.
6.
Wielen die zijn voorzien van een trommelrem, moeten in onberemde toestand in beide richtingen kunnen draaien zonder dat de remvoering aanloopt. De remvoering van wielen die zijn voorzien van een schijfrem, mag in onberemde toestand in beide richtingen enigszins slepen.
7.
De remtrommel of remschijf mag tijdens het remmen niet worden geraakt door delen die zijn bestemd als drager of bevestigingsmiddel van remvoering.
8.
De noodzakelijke bewegingsvrijheid van de remonderdelen mag niet worden beperkt.
9.
Remcylinders moeten zijn voorzien van stofhoezen die niet in ernstige mate mogen zijn beschadigd.
10.
Anti-blokkeersystemen moeten goed functioneren en moeten zijn voorzien van een deugdelijke waarschuwingsinrichting die in werking treedt zodra het systeem faalt.
11.
Onze Minister stelt regels vast omtrent het bepaalde in het eerste lid, onderdelen a en b, en het vijfde lid, onderdeel a.
gr, mashi
appiehappie
Lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door appiehappie »

Die metalen dingen?

Ik dacht dat die wel mochten eigenlijk.

Misschien ivm de veiligheid, wegglijden met je voet ofzo.

Waar bemoei ik me eigenlijk mee, als ik het antwoord helemaal niet weet..... :oops:
Gino TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gino »

Onzin dat van die pedalen, zou gewoon moeten kunnen. Tenzij de agent er aan zat en misschien zag dat ze los zaten en dus een gevaar voor je zouden kunnen betekenen. Maar in principe als ze goed gemonteerd zitten zou hij/zij je hier geen boete voor moeten geven. Het is zelfs zo, sommige van die pedalen zijn zelfs nog een stuk veiliger dan de originele, aangezien het stroefe profiel wat er op zit.
Wat betreft dat remlicht, dat is weer iets anders. 65€, weet de hoogte van zo'n boete hier ook niet van, zal iemand anders hier op het forum je zeker nog wel een duidelijker antwoord op kunnen geven.
PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

Gino schreef: Wat betreft dat remlicht, dat is weer iets anders. 65€, weet de hoogte van zo'n boete hier ook niet van, zal iemand anders hier op het forum je zeker nog wel een duidelijker antwoord op kunnen geven.
Niet is voorzien van goedwerkende remlichten
N514 D = 65 euro

Met andere woorden alle remlichten van het voertuig moeten werken :wink:
Gesloten