mijn zoon heeft rijles bij de ANWB en daar wordt hem geleerd dat, rijdende op een rotonde en die wil je 3/4 rond dat je dan je linker knipperlicht moet aan doen. Ik zelf heb geleerd dat een rotonde gezien moet worden als een doorgaande weg en je dus alleen richting moet aangeven wanneer je de rotonde gaat verlaten
Wat zegt de wet hierover?
richting aangeven op rotonde
Moderator: Moderatorteam
Re: richting aangeven op rotonde
Als ik het goed heb................. niets.Jan schreef: Wat zegt de wet hierover?
Kijk hier maar eens goed rond; KLIK hier maar eens en dan zul je zien dat de meningen hierover al lange tijd verdeeld zijn.
En als je dan toch aan het klikken bent; hier staat er nog een.
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
Dat laatste is voornamelijk de reden om op een rotonde richting aan te geven. Verkeer staat en valt met communicatie. Er is dus niks mis mee om je medeweggebruikers te laten weten dat je een pleintje voor driekwart pakt door die richtingaanwijzer te gebruiken. Dat hendeltje aan het stuur wordt sowieso al veel te weinig gebruikt.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
-
Ikku TS
- Infopolitie Gast
richting aangeven
Valt dat niet hieronder?
Artikel 55
In de volgende gevallen moeten bestuurders van een motorvoertuig een teken met hun richtingaanwijzer geven:
- indien ze willen wegrijden;
- indien ze andere bestuurders van een motorvoertuig willen inhalen;
- indien ze de doorgaande baan willen oprijden;
- indien ze de doorgaande rijbaan willen verlaten;
- indien ze van rijstrook willen wisselen;
- bij alle andere dan de hiervoor genoemde belangrijke zijdelingse verplaatsingen.
Artikel 55
In de volgende gevallen moeten bestuurders van een motorvoertuig een teken met hun richtingaanwijzer geven:
- bij alle andere dan de hiervoor genoemde belangrijke zijdelingse verplaatsingen.
Re: richting aangeven
Nee. Alleen als men de rotonde verlaat of bij een rotonde met meerdere rijbanen van rijbaan verwisseld.Ikku schreef:Valt dat niet hieronder?
Artikel 55
mashi