Invorderingstermijn

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Geert Jan Venema TS
Infopolitie Gast

Invorderingstermijn

Ongelezen bericht door Geert Jan Venema »

Ik kreeg onlangs een boete dat ik te hard gereden had. Helemaal terecht, alleen het vergrijp had al 7 weken geleden plaatsgevonden en nu pas kreeg ik de acceptgiro in huis.

Ooit meende ik ergens gehoord te hebben dat er binnen 6 weken na het vergrijp een acceptgiro op de mat had moeten liggen...Is dat zo?? En vervalt daarmee de boete?
PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

Dom hoe kan ik de schatkist nu vergeten ;)
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Om kort te zijn, u moet gewoon betalen van sepot is geen sprake.

gr, mashi
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: Invorderingstermijn

Ongelezen bericht door SWAT »

Geert Jan Venema schreef: Ooit meende ik ergens gehoord te hebben dat er binnen 6 weken na het vergrijp een acceptgiro op de mat had moeten liggen...Is dat zo?? En vervalt daarmee de boete?
Dat heeft u dus niet goed gehoord. De boete vervalt dus niet om deze reden.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Bij verkeersovertredingen die onder de wet Mulder vallen (de lichtere overtredingen) behoort de CJIB-beschikking in principe binnen 4 maanden op de mat te liggen. Gaat het om een huurauto, dan moet u de CJIB-envelop binnen 8 maanden ontvangen. Er zijn situaties waarbij deze termijnen overschreden mogen worden, bijvoorbeeld als u verhuisd bent of als er andere oorzaken zijn (buiten de schuld van het CJIB) waardoor het langer duurt om de bestuurder/kentekenhouder te bereiken.

Bij verkeersovertredingen die onder het strafrecht vallen, geldt een formele verjaringstermijn van twee jaar. Daarnaast moet het OM zich houden aan de ‘redelijke’ termijn. De rechter bepaalt of het OM aan deze voorwaarde heeft voldaan. Voor vrij eenvoudige zaken bedraagt de redelijke termijn ongeveer een jaar; bij ingewikkelde zaken mag het langer duren. De rechter kan het OM niet-ontvankelijk verklaren als hij vindt dat de redelijke termijn is overschreden.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

MotoRon schreef:Bij verkeersovertredingen die onder de wet Mulder vallen (de lichtere overtredingen) behoort de CJIB-beschikking in principe binnen 4 maanden op de mat te liggen. Gaat het om een huurauto, dan moet u de CJIB-envelop binnen 8 maanden ontvangen. Er zijn situaties waarbij deze termijnen overschreden mogen worden, bijvoorbeeld als u verhuisd bent of als er andere oorzaken zijn (buiten de schuld van het CJIB) waardoor het langer duurt om de bestuurder/kentekenhouder te bereiken.
Klopt als een zwerende vinger met dien verstande dat de deze termijnen niet bindend zijn.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Daarom staat er ook: in principe :lol: :lol:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl