meningsuiting

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Berend TS
Infopolitie Gast

meningsuiting

Ongelezen bericht door Berend »

Het is niet toegestaan om een politieagent uit te schelden.. maar als je zegt: "IK VIND JOU een..........." mag dit dan wel?? aangezien je zegt ik vind.... is dit toch vrije meningsuiting?
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Nee, dat is het niet. Het gaat er vooral om hoe iets gezegd wordt. En hoe het door de diender ervaren wordt. De zin "Ik vind....." is alles behalve een garantie om geen bekeuring te krijgen.

Overigens mag je helemaal niemand beledigen. Echter, als je een ambtenaar in functie beledigt wordt de boete wat hoger.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Re: meningsuiting

Ongelezen bericht door Julio »

Berend schreef:Het is niet toegestaan om een politieagent uit te schelden.. maar als je zegt: "IK VIND JOU een..........." mag dit dan wel?? aangezien je zegt ik vind.... is dit toch vrije meningsuiting?
Dat dacht andere personen ook... Ze hebben echter een boete gekregen van € 220,- !! Dus gewoon niet doen...
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Zoals Bert het zegt..is het.

Als jij zegt ik vind je een #@44$## dan heb ik het recht om mij beledigd te voelen en dan volgt er ook een aanhouding en een proces-verbaal.

De HR heeft hier een aantal uitspraken in gedaan en daarmee is dit verhaal naar het land der fabelen verwezen.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

Grappig dat dit soort fabeltjes toch keihard de kop blijft opsteken...
Doet het blijkbaar nog altijd goed op verjaardagen :wink:
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Zou het niet proberen.

Paar maand terug, iemand zei "ik vind je een klootzak" en liep lachend weg.

5 minuten later had hij een diensthond in zijn onderbeen.

Beletten belemmeren en belediging,
440 euro.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Onyx schreef:Grappig dat dit soort fabeltjes toch keihard de kop blijft opsteken...
Doet het blijkbaar nog altijd goed op verjaardagen :wink:
Beter dan het verhaal dat je een boete hebt gekregen van € 220,= voor het beledigen van een politieman. :wink:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Guido schreef:Zou het niet proberen.

440 euro.
Vast niet het hele verhaal Guido :roll:
Wie rent, bekent!
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Je mag je mening wel uiten, maar je moet je wel realiseren dat als je iemand beledigt je de gevolgen moet eten.
Guido TS
Infopolitie Gast

The Scorpion schreef:
Guido schreef:Zou het niet proberen.

440 euro.
Vast niet het hele verhaal Guido :roll:
Nou, in zoverre dat hij na het schelden de spat nam en een volle kroeg inrende.
Natuurlijk ga je daar niet alleen achteraan.
Later kwam hij een diensthond zieken, en die zag hem aan voor een stukkie wishkas.

das de rest.
zo beter>
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Ik kan wat leuks vertellen over een volle kroeg, maar dat wordt dan weer (terecht? :wink: ) als dom gezien dus dat doe ik maar niet.

Nee zo is het beter, anders lijkt het alsof je voor een belediging gebeten wordt. Snappie
Wie rent, bekent!
Guido TS
Infopolitie Gast

The Scorpion schreef:Ik kan wat leuks vertellen over een volle kroeg, maar dat wordt dan weer (terecht? :wink: ) als dom gezien dus dat doe ik maar niet.

Nee zo is het beter, anders lijkt het alsof je voor een belediging gebeten wordt. Snappie
Yep, realiseerde het me later dat het een vaag verhaal was.

Maar de vraag was niet of ik een mooi verhaal kon vertellen, maar of het strafbaar was om te schelden.

Mooi voorbeeld lijkt mij :D
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Guido schreef:
The Scorpion schreef:Ik kan wat leuks vertellen over een volle kroeg, maar dat wordt dan weer (terecht? :wink: ) als dom gezien dus dat doe ik maar niet.

Maar de vraag was niet of ik een mooi verhaal kon vertellen, maar of het strafbaar was om te schelden.

Als het de bedoeling was om eens te verduidelijken dat schelden strafbaar is, vraag ik me af wat de extra waarde is van de bijtende diensthond.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Guido TS
Infopolitie Gast

MotoRon schreef:
Guido schreef:

Als het de bedoeling was om eens te verduidelijken dat schelden strafbaar is, vraag ik me af wat de extra waarde is van de bijtende diensthond.
Prima, ik wilde even kort en bondig reageren.

Het bij incident melde ik even om duidelijk te maken dat die 440 niet alleen was voor belediging, maar ook omdat hij een hond zat te sarren en op die wijze de geleider belemerde...
om een beetje ontopic te blijven heb ik in 1e instantie niet het hele verhaal verteld.
mwb TS
Infopolitie Gast

Re: meningsuiting

Ongelezen bericht door mwb »

Berend schreef:Het is niet toegestaan om een politieagent uit te schelden.. maar als je zegt: "IK VIND JOU een..........." mag dit dan wel?? aangezien je zegt ik vind.... is dit toch vrije meningsuiting?
Als jij vindt dat je vrijheid van meningsuiting moet kunnen gebruiken om iemand te beledigen, zou ik nog maar eens ernstig bij jezelf te rade gaan.
Gesloten