FRAME NUMMER (VIN) Bromfiets/ Snorfiets

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Ken TS
Infopolitie Gast

FRAME NUMMER (VIN) Bromfiets/ Snorfiets

Ongelezen bericht door Ken »

Hallo,
Weten jullie ook welke beginletters het frame nummer van een brom en snorfiets heeft

Alvast bedankt
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

ligt aan het merk denk ik zo.
Wie rent, bekent!
Ken TS
Infopolitie Gast

Ik heb een peugeot Spead Ake
Ik heb hem gekocht bij erkent bedrijf met gele stikkers erop
Dus ik neem aan bromfiets ook bij de anwb gekeurd als bromfiets

Naar schouwing geweest schijnt het begin nummers fe te hebben en dat schijnt dan weer snorfiets te zijn\

Dus ben gwn flink genaaid
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Ik neem dat je het toelatingsnummer bedoeld, en niet het framenummer.
Het toelatingsnummer voor bromfietsen begint met één van de volgende letters: B A K L P
Het toelatingsnummer voor snorfietsen begint met één van de volgende letters: R S U
En om de zaak compleet te maken, brommobielen hebben een toelatingsnummer dat begint met een H.
In al deze gevallen praat ik over Nationale goedkeurings/toelatignsnummers, en die is opgebouwd uit een letter, gevolgd door 4 cijfers.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Ken TS
Infopolitie Gast

Nee kijk als je je scooter wil laten verzekeren voor dat nieuwe Kenteken kijken ze volgensmij naar je frame nummer

ik heb dus een peugeot speadake met de begin letters Fe en dan een 11tal cijfer erachter.

Dat is dus het frame nummer ik heb hem dus ook gekocht als een bromfiets tot 45 km per uur en dus ook verzekerd bij de anwb met dit frame nummer.

Dus ik laat mijn brommer schouwen bij een schouwer. En die zegt dat het een snorfiets is terwijl er gele stikkers opzitten en hij altijd verzekerd is geweest als bromfiets
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Ik weet niet of bij een peugeot uit het framenummer te herleiden is of het een snor- of bromfiets is. Zoek het toelatingsnummer maar even op, en als het goed is staat dat bij de peugeot speedake achter tegen het dwarsprofiel onder het zadel. Onze techn. handleiding geeft wel bij snorfietsen een framenummer aan met FE, maar of dat alleen bij snorfietsen wordt gebruikt kan ik niet terugvinden. Het toelatingsnummer geeft in ieder geval een sluitend antwoord. Je herkent het toelatingsnummer aan het rondje ervoor met daarin de NL-aanduiding.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Ken TS
Infopolitie Gast

dit is s0041 dus dan zal het een snorfiets zijn maar ik heb hem als bromfiets gekocht dus dan klopt daar iets niet
Ken TS
Infopolitie Gast

Maar wat is dit vaag okay dat je van een bromfiets een snorfiets maakt om lekker hard zonder helm te kunnen rijden okay

maar van een snorfiets een bromfiets maken dan zit er toch een draadje los dat kost veel te veel geld m`n scooter rijd 65 en hij zou dan officeel maar 25 mogen. Hier klopt iets echt niet

Maar ik heb hem ook bij een profesionele dealer weg en die zij dat het een bromfiets was ik heb er zelfs de gele stikkers nog opzitten met de naam van de dealer inzitten.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Dan moet je toch nog maar eventjes terug gaan naar de dealer...
Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

Ken schreef:dit is s0041 dus dan zal het een snorfiets zijn maar ik heb hem als bromfiets gekocht dus dan klopt daar iets niet
Ik begin te vermoeden dat hier een hobby-bobby is bezig geweest die een oud frame heeft gebruikt, kennelijk van een snorfiets (s0041), en hier een bromfietsblok onder heeft gehangen.
Ben het wel eens vaker tegen gekomen en ben met u eens dat het omgekeerd vaker voorkomt en ook logischer is.. vind ik tenminste :wink:

Je zal dus een ander frame moeten zoeken met een goedkeurmerk van een bromfiets of die bromfiets als geheel aanbieden bij de rdw ter herkeuring (kost tijd en geld)
Nu loop je het risico dat je dus bij een controle de "hoofdprijs" krijgt omdat je dus, volgens de nummers, rijdt op een snorfiets die dus dik 60 km/u blijkt te kunnen, terwijl 25 is toegestaan.
Het feit dat je er gele stickers op plakt en deze ook als bromfiets verzekerd hebt doen daar niets aan af.

Tevens zal de bromfiets bij de aanvraag voor een kenteken beoordeeld worden volgens het ingeslagen frame & goedkeurnummer, en dus een blauwe plaat met witte cijfers/letters krijgen en dus als een snorfiets verder door het leven gaat.

Zou er zelf in dit geval uitgaan van een bromfiets en deze ook zo behandelen, met als gevolg dat je bromfiets ongeveer 20 km/u te snel kan en dit dus een bekeuring oplevert van € 45.-

Nogmaals, IK zou dat op straat zo doen, dit is geen garantie voor andere collega's, die dus alle recht hebben het als een snorfiets te beschouwen, met als gevolg een constructiesnelheid van 40 km/u te snel, wat een bekeuring oplevert die HOGER zal zijn dan € 125.- :!:
Gesloten