In mijn omgeving is het onbekent
autogordel-controle
Moderator: Moderatorteam
-
superwoman TS
- Infopolitie Gast
autogordel-controle
Met een autogordel-controle - moet je dan aangehouden worden of kunnen ze je ook flitsen?
Iedereen denkt wel wat, maar wat is het echte antwoord?
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Re: autogordel-controle
bekeuren voor gordel moet met staandehouding en kan niet op kenteken of flitser.superwoman schreef:Met een autogordel-controle - moet je dan aangehouden worden of kunnen ze je ook flitsen?
In mijn omgeving is het onbekentIedereen denkt wel wat, maar wat is het echte antwoord?
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
- The Scorpion
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Artikel 59: Autogordels.
Bestuurders van een motorvoertuig en
de naast hen gezeten passagiers moeten gebruik maken van
de voor hen beschikbare autogordel.
Deze regel geldt niet voor taxichauffeurs tijdens het vervoer van passagiers.
Deze regel geldt ook niet voor personen die in het buitenland wonen en volgens de aldaar geldende voorschriften van de draagplicht zijn vrijgesteld.
Het is op een foto niet te zien of iemand een ontheffing heeft voor het dragen van een gordel dus daar zal niet voor geflitst kunnen worden en de benodigde informatie kan je alleen krijgen met een staandehouding.Art. 87: Ontheffingen
Ontheffing is mogelijk van de volgende artikelen:
59: gebruik autogordel (alleen door bestuurder of passagier naast hem)
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
- The Scorpion
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Ht zelfde geldt voor vele trajecten waarop aangekondigd wordt middels borden. Die controles zijn er vaker niet dan wel. Dus de onduidelijkheid over gordelcontrole is er ook v.w.b. snelheidscontrole. Kennelijk gokt men op de preventieve werking van dergelijke borden.The Scorpion schreef:Duidelijk. Maar die borden zijn niet duidelijk, staat een fototoestel op en een afbeelding dat er gecontroleerd wordt op gordels. Verwarrend.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
Daarnaast is op een foto nooit te zien of de auto toevallig een heupgordel heeft, welke door de bestuurder gebruikt is.rich schreef:Het is op een foto niet te zien of iemand een ontheffing heeft voor het dragen van een gordel dus daar zal niet voor geflitst kunnen worden en de benodigde informatie kan je alleen krijgen met een staandehouding.
-
Splinter TS
- Infopolitie Gast
-
Roberto TS
- Infopolitie Gast
Re: autogordel-controle
Dat flitsen om te zien of iemand een autogordel draagt vindt niet plaats in Nederland, daartegen doet Duitsland dit wel.superwoman schreef:Met een autogordel-controle - moet je dan aangehouden worden of kunnen ze je ook flitsen?
In mijn omgeving is het onbekentIedereen denkt wel wat, maar wat is het echte antwoord?