Afgelopen zaterdag heb ik (auto) een ongeluk gehad met een brommer.
De brommer zat de andere kant op te kijken en wij stonden bijna stil. Hij zag te laat dat wij daar stonden en reed vol in mijn auto.
Wie is er nu aansprakelijk?
Is het net zo met brommers als met fietsers dat ze wettelijk beschermt zijn, en dat de auto so ie so aansprakelijk is voor de kosten?
Ik vraag me af of ik nu wel schadevergoeding krijg of dat ik voor alle kosten op moet draaien?
bedankt alvast
Groetjes Ciska
ps HOOP DAT IEMAND DIT WEET....
Een brommer heeft niet dezelfde status als een fietser. Een brommer valt namelijk onder motorrijtuig. Echter begrijp ik hieruit dat er geen politie bij is geweest. Nu zal je verzekering het dus moeten gaan uitzoeken wie er aansprakelijk is. Succes ermee
Daar durf ik met geen 100 % antwoord op te geven. Zodra de verzekeringen eruit komen en de bromfietser schuldig achten (denk dat dit dan zal gebeuren als beide dit verklaard hebben) kan jij je geleden schade op het verhalen.
Anonymous schreef:politie is er wel bij geweest, in de politie verklaring staat door beide betrokkenen ook verklaard dat de brommer omkeek.
vraag me alleen af of ik de schade op hem kan verhalen?
Als de toedracht van het ongeval naar jouw mening juist is vastgelegd, bestaat voor jou de mogelijkheid de bromfietser schriftelijk aansprakelijk te stellen voor de door jou geleden schade. Ik zou als ik jou was wat terughoudend zijn en in eerste instantie een en ander overlaten aan je verzekeringsmaatschappij, of in elk geval de stappen die je wilt nemen in overleg doen met de verzekeringsmaatschappij, je betaalt tenslotte ook de premie, dus laat de actie maar aan hun over.